Dragon Premium edition olifant...update 9-11 tracks enz..

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
IMG_2663.jpg

IMG_2661.jpg

elke keer weer neemt mijn evil side bezit van me als ik camo moet gaan spuiten 😈 ,ik beloof plechtig dat de volgende kit [normale] kleuren krijgt 😕 zoals altijd zijn reactie's zeer welkom.

groeten jeroen,.

He Jeroen.
Je bent idd bezeten! 😈 Die van mij is klaar voor de spuit maar ik denk dat ik een iets 'officielere' camo neem. Waar heb je dit schema op gebaseerd? Kortom... ik zal er niet van wakker liggen als je m nog eens overspuit. 😉

Ik heb ook (nog?) geen zimmerit. Schijnt dat er toch eentje is geweest in Rusland 44 zonder die pasta. Nr 322 om precies te zijn.

He Jeroen, origineel is het zeker maar persoonlijk..... 😱

trouwens ik snap iets niet helemaal, is dit gespoten op een primerlaag ofzo ?? ik kan niet uitmaken wat de basislaag is, mss had je beter een gele onderlaag genomen en daarop je camo ?

kortom (EN DAS PERSOONLIJK) deze is voorlopig nog niet aan mij besteed 😉

cheers
Dom

camo

Ik mag inderdaad ook aannemen dat dit niet het volledige camouflage schema is, met bruin en gele banden op een grijze ondergrond?

Er ontbreken nog een paar onderdelen -komen waarschijnlijk later?- op het voordek; de drie luiken net voor het bovenstuk.

Succes met de verdere bewerking!

Eric

Als ik zo rechts naar de opbouw kijk, lijkt er toch wat geel door te komen. Misschien van panzer gelb naar winterwash en weer naar zomer camo toen de verf halvewege op was?? 🙂 🙂
Wel mooi gebouwd moet ik zeggen, maar als ik jou was zou ik hem echt over spuiten. Jammer van zo'n mooi model, en strakke banen maken kun je wel, dus een geschikte camo maken ook!! 😉

Doe je best zou ik zeggen!

mzzls

Ik zie nu ook dat er wat onderdelen missen idd,liggen nog in het opgekuisde onderdelen bakje 😳 .de onderlaag is wel degelijk geel en de bovenlaag wit,zit geen grijs op.hij blijft wel in dit schema,zoals ik al zei word het volgende project wel in een normale camo gespoten 😛 nu eerst verder met de E-100 😉

groeten jeroen,.

Hoi,Boris,ja dat mag.ik zag foto's van een avro vulcan[vleugels] 😳 in zo'n soort schema;wit/bruin.maar de lamp heeft de masking putty laten uitzakken en werd het geel ook weer aan de randen zichtbaar.het is bij mij zo dat als ik een model ga spuiten en er komt iets in mijn geest bovendrijven dan spuit ik dat en soms dus wat samenloop van omstandigheden 😕 snap je het nog of heb ik misschien een dokter nodig om me eens te laten nakijken denk je. 🙂 🙂 Maar als jij een mooi schema voor me hebt ,spuit ik hem over en vernoem ik hem naar jou; :idea: 😀 ...................Der Boris.........
klink niet slecht moet ik zeggen,.

groeten jeroen,.

Ik vind die camo eigenlijks best cool zo. Lijkt net of er diepte in zit, in de camo dan.

Hoeft toch niet altijd historisch correct te zijn. Als je maar lol hebt in het bouwen en spuiten/verven van je model 😛

Ik ben benieuwd wat je ervan maakt met filters, washes en de whole shabang!

Gr,
Jeroen

Ik heb nog wel een mooi schema voor je, inclusief russische teksten nadat hij is buitgemaakt....
Der bois klinkt inderdaad wel goed 🙂
Jan 🙂

f

Anders doe je gunship grey met sea blue............... 8) 😀

Ik mag die alternatieve schema's wel........
al vind ik de donker strepen wat te "hard"........
t mag allemaal wat "mistiger" ........
urm......hoe leg je dit uit zonder beeld............

🙄

Dan

Ok,dudes,hier is een meer ''normale'' camo voor de olifant.op aandringen van alle fans 🙄 met het bekijken van de foto's zag ik dat ik hier en daar nog een lijntje moet trekken,maar dat is zo gedaan.ik hoop dat dit u meer pleziert. 😀
IMG_2669.jpg

IMG_2668.jpg

IMG_2667.jpg

IMG_2664.jpg

en de foto hieronder moet ie wat op gaan lijken ,de russische tekst heb ik hier ook liggen[ongeveer].
ferdiph24ferdinand.jpg

groeten jeroen,.

Dat ziet er al beter uit 8)
Ik vind de basiskleur wel een beetje donker over komen, wat heb je daarvoor gebruikt?
Jan 😉
ps ik zie nu net dat het voertuig op de foto een ferdinand is ipv een Elefant 😕

idd veel beter maar...dat geel is inderdaad wel erg hard, daar had je mss beter een lichter kleur voor gebruikt

dus lichte filters eroverheen of mss kan je hem nog es herspuiten 😉

ben benieuwd naar het eindresultaat

cheers
Dom

Kijk eens aan! Heel verstandig dat je hem hebt over gespoten! Wat donker, maar dat kan makkelijk met wat filters gecompenseerd worden. Op de 3e foto lijkt het wel of er een haar zat op de opbouw? Misschien kun je dit nog wat weg werken. Verder ben je op de goede weg naar mijn mening!

mzzls

het geel is vallejo modelair wood kleur en is op de foto's wat donkerder dan in het echt.de kat heeft weer aan mijn model gezeten zo te zien 😕 heb begrepen dat er ook een olifant zonder zim was. 8)

groeten jeroen.,

nou,zijn sloffen zitten er ook onder.het is een uur of drie werk maar ze gaan er goed op.heb een setje van Hobbyboss gebruikt[5.95 euro].de tekst is een bijeen geraapt aantal decals,en ik heb geen idee wat er staat.maar goed ,zoveel russen zien we hier niet 🙂 volgende stap is details schilderen.
IMG_2685.jpg

IMG_2683.jpg

IMG_2682.jpg

groeten jeroen,.

Dat gaat al de betere kant op Jeroen 🙂 . Ik zou m wel (maar das persoonlijk) flink weatheren aangezien het een tweedehandsje is.
Waarom heb je de Magic tracks niet gewoon gebruikt die bij de kit zaten?

Hey Roy,de tracks die bij de kit zitten .daar zit op de helft van de links VIJF sinkmarks per link.dat zijn 110 links in totaal.vond ik net effe te gek om te gaan herstellen 😕 maar dit is een goed altenatief en goedkoop. 🙂

groeten jeroen,.

Ha Picasso,

leuk projectje tot nu toe.
Ik zag die Hobby Boss tracks laatst bij Verspaget hier in Eindhoven liggen en de prijs is inderdaad ok. En de kwalilteit? (lees: details)

Hobby Boss is toch van Dragon? Waarom steken ze dan niet meteen die fastoenlijke links, met geen of minder sink marks in de doos?
Voor dat beetje extra omzet wat die Hobby Boss dingen brengen hoeven ze het ook niet te doen, lijkt me.

Jeroen, ga je nog verder met de weathering?

groet

Robert

LOL.ja ik ben wel van plan om verder te verweren .maar er staat nog een aantal gegadigten te wachten.heb op het moment even een verwerings blokkade lijkt het wel 😕 vind het bouwen en spuiten op het moment effe leuker.maar ik maak ze zeker af allemaal[hoop ik] 🙄ook wil ik weer verder met mijn ondergrondjes,daar ben ik ook alweer een tijdje mee gestopt,en figuren is ook nog een onderdeel dat ik moet gaan doen.komt tijd komt raad. 😀

groeten jeroen,.[detail van de hobbyboss setjes is goed,deze op de olifant heb ik ook verder geen problemen mee gehad ,maar het setje van de stoere emil is niet in elkaar te krijgen.dan maar de friuls die ik ook nog heb............]

Terug
Bovenaan