Dragon Panzer IV Ausf C [figuren 14-04]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Goede avond allemaal.

Hierbij een nieuw project van mijn kant. Ik heb deze kit een tijd geleden kocht vanwege de mooie box art.
IMG_3295.jpg

Echter was ik minder gecharmeerd van de binnen kant. Veel sprues, veel (in mijn ogen soms onnodige) onderdelen en een vrij onduidelijke beschrijving waarbij ik bij de eerste stap al 4 sprues uit het plastic moet halen die vervolgens niet meer in de volle doos paste. Maargoed naar een paar pauzes heb ik hem dan toch (bijna) af gekregen.

Eigenlijk vind ik een early panzer IV mooier met een storwage bin achterop. Helaas zit deze niet bij de sprues. Vandaar mijn vraag:

Heeft er iemand een redelijk mooie (liefste dragon) Panzer IV storwage bin over die achterop de koepel kan? Alvast enorm bedankt

Enfin hier zien de foto's

IMG_3348.jpg

IMG_3349.jpg

IMG_3350.jpg

IMG_3355.jpg

IMG_3360.jpg

Ik heb er ook deze figuren set bij gekocht aangezien die er goed bij past

IMG_3300.jpg

Helaas moet ik dan wel aan een ondergrondje werken 😉

Groet Martin

he martin,

ziet er goed uit hoor erg mooi model, helaas kan ik je niet helpen aan zo'n kist want die heb ik zelf al nodig.
P.S. een ondergrondje is toch wel leuk om te maken?

simon 😉

Ha Martin,

Ziet er goed uit. Mooi gebouwd. Zelf had ik juist die kist er af gelaten. Geeft een origineel model en 't ziet er lekker early war (primitief 😉 ) uit.

Groetjes

stowage bin

Hoi Martin,

Kom je er met Dieter niet uit dan heb ik er volgens mij ook nog wel een. Kan je een keuze maken. Zal vanavond eens door m'n scrapbox gaan, als ik 'm vind neem ik 'm woensdag wel mee naar de bouwavond.

V.w.b. de Panzer IV: mooi ding, goed gedetaileerd, strak gebouwd. Ben benieuwd hoe dit verder gaat...
Hoezo voor de verandering eens wat Duits? Je hebt toch ook een Flakpanzer I gebouwd en bent nu toch ook bezig met een Tiger II? Of ben ik te lang met secondelijm bezig geweest en lijdt ik aan waanbeelden?

Groeten, Richard.

Hi Martin,

Mooi gebouwde Pz.IV. Ziet er keurig uit zover!

Alleen één opmerking over de gepack-kast die je wilt toevoegen.
Ik vond namelijk het volgende op http://www.achtungpanzer.com:
In September of 1940, 233 of Panzerkampfwagen IV’s next variant Ausf E were produced by Krupp-Gruson until April of 1941.
Ausf E was the first of Panzerkampfwagen IV fitted with turret mounted storage bins (Gepack Kasten).

Ik weet niet in welke tijdsvak je je IV wilt plaatsen? Maar als deze tekst inderdaad klopt dan maakt dit misschien de keuze voor wel/geen gepack-kast wat eenvoudiger?
Of je moet natuurlijk het esthetische/artistieke voorrang geven aan het historisch correcte 😀 Want dan heb ik niks gezegd 🙂

Groet en succes met de afwerking,

Erwin

Mooie bak Martin. 2 dingen die je misschien moet nakijken. De afdichtingen van de kijkopeningen staan te recht, ze klnken naar boven als je ze opent
http://www.achtungpanzer.com/images/pz4_front.jpg
en de koperen gootjes boven de deurtjes van de toren staan iets te laag, ze komen boven de deur als die gesloten is, Of heb je nog een versteviging aangebracht onder het gootje, niet goed te zien op de foto's, die moet je dan verwijderen
http://protein.informatics.indiana.edu/jaalbrec/panzerdb/img/mus/APG/pzIVD/img/pzIVD_0034.jpg

23bis.jpg

Eddy

Re: stowage bin

Hoi Martin,

Da's weer een mooie bak Martin. Clean gewerkt !
Richard Cramer zei:
...Of ben ik te lang met secondelijm bezig geweest en lijdt ik aan waanbeelden?...

Daar kunnen we het in Utrecht eens plenair over hebben 😉

groet Frank

Bedankt voor de reacties. Ik heb het een en ander aangepast van jullie tips. Gaatje moet ik nog uitboren

Via Dieter heb ik een turret bin gekregen.
Helaas kwam deze in niet al te beste vorm aan (via de post) en moest ik even wat terug buigen. Dit ging gelukkig goed en ik heb gelijk de bin achterop gegooid.

@ Erwin, je hebt gelijk dat het niet helemaal verantwoord is maar ik vind het toch iets mooier zo 😉

Tevens de figuren op de Utrecht bouwavond in elkaar gezet en op hun plaats gezet.

IMG_3364.jpg

IMG_3365.jpg

IMG_3374.jpg

IMG_3371.jpg

IMG_3376.jpg

IMG_3377.jpg

IMG_3378.jpg

IMG_3380.jpg

Ik ben zelf al tevreden met het resultaat.
De volgende stap het primen.

Groet Martin

Zo vandaag weer een stuk opgeschoten:

Gister het gehele voertuig geprimed en vandaag dee basis laag aangebracht.
Voor de basis laag heb ik tamiya: panzer grey, zwart, sky grey en medium blue gemix Helaas heb ik geen exacte hoeveelheden

Dit is het resultaat met een lichte preshade

IMG_3381.jpg

IMG_3383.jpg

IMG_3384.jpg

IMG_3386.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden

Martin

Ziet er goed uit Martin. Ik weet dat veel mensen gaan zeggen dat het te licht is, maar ik vind dit juist wel een mooie kleur panzer grey om op te wheateren (dan zie je er nog iets van 😉 ) Misschien kun je hem nog iets meer afwisseling geven door bv de motor luiken in het centrum een tint lichter te spuiten. Verder prima. 😀
Bij de weg..... die figuren zien er voor plastic nog best aardig uit. Ook Dragon?

Groetjes

Hoi Martin,

De brushing vind ik er goed uitzien, hoewel het geheel wat mij betreft toch een tikkeltje donkerder mag. Dit wordt hoe dat ook een mooi eindproduct. Ik ga mijn Ausf. J binnenkort ook maar eens uit de kast trekken.

Martin Visser zei:
...Ik heb er ook deze figuren set bij gekocht aangezien die er goed bij past

IMG_3300.jpg
...

boris bakker zei:
...Bij de weg..... die figuren zien er voor plastic nog best aardig uit. Ook Dragon?...

Volgens mij wel 😉

groet Frank

Hoi Martin,

Mooi model en de kleur lichter werkt veel prettiger dan dat het direct al donker is. Vooral bij panzergrijs kan het snel te donker zijn. De figuren laten het model leven en dat plastieke vind ik wel meevallen. Met een laagje verf worden ze heel anders en ze zijn niet slecht gesculpt m.i.

Succes met het vervolg!
Gr. Johanna

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb expres de basis laat iets lichter gemaakt vanwege we weathering.
@ Boris, zoals Kristof al aan gaf zijn de figuren zeer goed. Ze hebben een leuke dynamische pose. Echter is het even puzzelen om ze mooi in het voertuig te plaatsen.

Ik hoop dat ik jullie niet verveel met nog een kleine update. Na de decals ben ik begonnen met het weatheren. Ik heb enkele blauwe filters aangebracht en ben tevens begonnen met het inlijnen van alle schoefjes. Hierdoor is de basislaag iets donkerder uitgevallen.
De wielen zijn ook even snel voorzien van een zwartrandje maar dat is nog niet klaar

Ik heb bewust niet voor een lak laag gekozen omdat ik bang was dat de preshade weg zou vallen. Daarbij komt dat ik het moeilijk vind om het voertuig daarna weer redelijk matt te krijgen.

Hier zijn de foto's

IMG_3388.jpg

IMG_3390.jpg

IMG_3391.jpg

IMG_3394.jpg

IMG_3395.jpg

Groet Martin

Ziet er top uit Martin.
Ik zou alleen met de filters wat verder durven gaan. Rood en bruin bijvoorbeeld op verschillende vlakken.

Ga zo door, zou ik zeggen. Sterker nog, ik heb het al gezegd.

Robert

Ha Martin,

Ziet er idd goed uit. Zoals Eric al zegt heb je de decals netjes aangebracht om de onderdelen. En zoals Robert zegt denk ik ook dat je best wat heviger met filters mag werken. Idd kunnen warme bruine kleuren hier goed bij helpen. Deze kleuren kun je ook voorzichtig in het loopwerk laten terugkomen, maar niet te overheersend.

Groeten

BEdankt voor de reacties 🙂

We zijn weer verder met de weathering gegaan. Enkele oranje en oker filters aangebracht om nog iets meer diepte te krijgen. Tevens zijn sommige tools geschilderd en de tracks gespoten.

IMG_3397.jpg

IMG_3399.jpg

IMG_3400.jpg

IMG_3402.jpg

IMG_3406.jpg

IMG_3407.jpg

IMG_3410.jpg

IMG_3413.jpg

IMG_3412.jpg

Next up, de chips iets beter afwerken. En de loopwielen mooi zwart maken om vervolgens met pigmenten aan de slag te gaan

Groet Martin

Heel mooi Martin,

ook mooi dat het hout niet overal dezelfde kleur is. De bijl kan aan de onderkant nog even aangestreken worden. Het lijkt alsof het grijs daar na net te zien is.
Ga zo verder. 😉

Zo iedereen de 1 april grappen overleefd.
Ik kon de WWII duits/axis tanks subforum niet meer vinden dus plaat is ik hier maar weer de nieuwe update 😉

IMG_3419.jpg

IMG_3418.jpg

IMG_3416.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Groet Martin

Hoi Martin,
Mooie Panzer IV wordt dit.
Mooi kleurgebruik op de uitlaat.
Ook de verschillende tinten bij het loopwerk komen goed over
Let nog wel even op dat je de cleaning rod nog schildert, deze stelen waren van hout.

Greetz Jacco

Martin,

Ziet er goed uit! Het inlijnen had naar mijn idee nog iets meer gekund om wat meer contrast te krijgen, het geheel is wat mat op deze manier.

Moet zelf nog steeds verder met de Panzer IV dus deze van jou kan ik heel goed gebruiken als voorbeeld en inspiratie 😉

Gr,
Jeroen

@ Jacco. De stelen konden ook geschilderd worden 😉 Maar ik heb met buff wat chips op de steel geschilderd.

@ Jeroen. Ik heb alles nog maar een keertje ingelijnd door het weatheren was er wat weg gevaagd en dus is het iets beter

@ John. Er zitten her en der wat kleine schoonheids foutjes zoals die decal. Ik was er van overtuigd dat hij recht zat. Het zou de tijd wel zijn geweest.

Het voertuig is zo goed als klaar..... dus tijd voor de figuren (maar nu even niet)

IMG_3429.jpg

IMG_3428.jpg

IMG_3426.jpg

IMG_3435.jpg

IMG_3434.jpg

IMG_3431.jpg

IMG_3440.jpg

Voor de rest van de foto's
zie HIER

Hij is fijn Martin.
Knappe PZ Graue tank.

Ik zou iets verder durven gaan met een enkel (!) krasje op de vlakken en wat meer rond de luiken, maar dat is misschien meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Sehr schön

Robert

Mooi hoor Martin. Heel bescheiden met de chips, goed gezien. Modder heeft ook een mooie structuur.

De luiken zouden in het echt alleen niet zo kunnen blijven staan: die vallen ofwel naar voren of dicht. Misschien een beetje laat, maar ach.

Al een idee over je volgende?

grtz!
ptr

Bedankt voor de reacties.

@ Robert, ik ben nog niet zo'n held in het chippen op de vlakken. Vaak is de streep net iets te dik en het weg werken gaat wat moeilijk.

@ Peter, er komen nog figuren in alle luiken (vandaar dat het interieur basic is) Van de luiken wist ik niet. Maar dan leunen ze maar tegen de figuren aan ofzo 😉

Voor een volgend. Tja ik heb nog wat dingen liggen die afgemaakt worden. Maar ik ben opzoek naar een LCVP die ik achterop mijn dragonwagon wil zetten. Dan is die ook helemaal af

Alles op zijn tijd.

Hier eerst de figuren in

Groet Martin

Bedankt voor de reacties.

Ik heb niet stil gezeten de laatste tijd maar echt veel werk heb ik niet gedaan:

Hier zijn de figuren de 3 in te turret zijn zo goed als af, het haar moet nog drogen, maar de kleding is in het echt matt. De rest van de figuren moeten nog worden bij gewerkt.

Shoot plz

IMG_3452.jpg

IMG_3455.jpg

IMG_3459.jpg

IMG_3461.jpg

IMG_3463.jpg

IMG_3466.jpg

IMG_3467.jpg

Groet Martin

Martin,

eerst even een paar veren..... mooie compositie en de figuren maken zeker het geheel af echter.... de man met de grijpende hand (uit het rechter turret luik) heeft nog een erg lelijke naad lopen over de duim naar de wijsvinger. Probeer ook iets meer verschil in huidtint te verkrijgen (of misschien komt het niet goed over op de foto's).

Willem

Ha die Martin,

Welk bier drink je? Daar heb je er wel een paar van verdient dunkt me 😀 !

Ik heb vanavond pas een goed de tijd genomen om de foto's van die Caliloppe te bekijken.....

"Awesome!"

Wat een detail 😱 ! Wat een hoop dio-ideën! Daar wordt een mens door gemotiveerd 😀 .

O ja, de Panzer IV:

Subtiel schilderwerk. Ook de modder zou ik graag eens live willen bekijken in de toekomst. Je kan zien dat er tijd en aandacht aan het model is besteed. Gezichten mogen idd iets meer diepte krijgen. Je uniformen doe ik je voorlopig niet na.

Al met al: bedankt!

groeten, Richard.

Hoi Martin,

weer een mooie stap voorwaarts en een erg mooi model. Met de figuren komt het goed tot leven. Ik vind de figuren wat bleekjes nog. Je kunt de schaduwen vooral in de gezichten wel wat steviger aanzetten en evt ook wat met zeer subtiel rood-paars op de wangen werken of er eentje een baardje geven. Ze hadden in de oorlog niet iedere dag een Mach4 tot hun beschiking. Denk ook aan oorschelpen en dat soort zaken. Met een bruine pinwash kun je dit ook al bereiken.
Ga zo door!! 😉

Bedankt voor de reacties

@ Steven, bedankt. het valt me alles mee op deze Dragon set + hoofdjes

@ Willem, de camera ziet alles 😉 Ik haal de naadjes even weg. De huidskeur verschil een klein beetje in het echt maar op de foto's is het moeilijk te zien met de bureau lamp er dicht op.

@ Richard, Hij gaat mee naar Utrecht voor je 😉 Betreft de foto's graag gedaan. Ik ben er ook zelf bij mee dat ik ze gevonden heb. Qua bier, iets belgisch op een eerst betreffende beurs 😉

@ John, Bedankt. Ik weet niet of ik ga spelen met een beginnende baard ofzo maar ik ga zeker de "wash" nog iets scherper aanzetten bij de oren, neus en mond. Ook moet ik de blonde haren nog iets aanpassen bij Heinz en Fritz 😛

Groet Martin

heya martin

net tankgeval maar om de één of andere reden doen de figuren wat kunstmatig aan; het lijkt haast een één-eiige vijfling en de huidskleur lijkt nogal oranja op de foto's 😉

is it me of doet mijn monitor vreemd?

😉

g.

Terug
Bovenaan