Dragon M50 SLA (South Lebanese Army)

Schalen
  1. Echte voertuigen
  2. 1:35
Nu bezig met
Goeie vraag..... volgende vraag..
Als ik dan toch het forum aan het spammen ben, dan kan ik net zo goed de laatste in een rij posts erin gooien; een M50 Sherman van Dragon in de kleuren van het Libanese SLA.

01.jpg

Deze kit is een tikkeltje ingewikkelder dan de Academy M51. Het plastic is hard, breekt af bij het losmaken. De constructie van het loopwerk en het uitlijnen ervan is dom ontworpen; kleine aansluitingen voor een hele suspensie eenheid, zodat de zaak heel makkelijk scheef gaat staan. Ook moeten de wielen gelijmd worden, wat schilderen later lastig maakt.
Ook bij deze kit de nodige onjuistheden (ik zeg Dragon jaren '90) maar het eindresultaat lijkt op een M50. Qua pasvorm had ik eigenlijk alleen een worstelwedstijd bij de koepel om deze passend te krijgen. De rupsbanden zijn losse schakels met losse geleidetanden. Kan ik nog niets over zeggen.

20240622_150620.jpg

En dan de verffase.
Ik had nog een potje met blauwe verf. Union blue van Andrea staan, meer dan 15 jaar oud. Maar het leek een geschikte kleur. Achteraf bleek het toch wel wat te blauw te zijn, niet vaal genoeg.
Spuiten leverde wat problemen op omdat de blauwe verf klontjes had. het zwart is Tamiya NATO black. Het loopwerkgedeelte is IDF sand 82.

20240803_121104.jpg

Dan de eerste details verven en de X-markeringen op de koepel maken.... van overgebleven Duitse FlaK kill-marks.
Om het blauwe af te zwakken, besloot ik er een wash overheen te zetten, zonder eerst blanke lak te gebruiken.

20240807_120557.jpg

20240807_120638.jpg

20240807_120607.jpg

Eindelijk zitten die vervloekte tracks erop! Zijn minstens net zo erg als de T-72/T-80 rupsen uit de Dragon begindagen.
Het enige dat enigszins past zijn de tracks zelf als je ze in elkaar klikt. Maar dan.... De geleidetanden zijn weliswaar hol, maar passen totaal niet! Moest de lokatiepluggen er helemaal vanaf snijden en dan nog zitten ze schots en scheef. Ook past het geheel niet rond de aandrijfwielen... net als bij... enfin, vul maar in. Die laatsten passen overigens ook niet helemaal lekker op de romp.

Nu verven en verweren en de kast in ermee.
20241006_150853.webp

20241006_151000.webp

20241006_151016.webp

Ik moet voorgaande bericht rectificeren!
Ik heb de zaak verkloot, niet dragon. iemand op armorama was zo vriendelijk me daar middels deze foto op te wijzen. Alle tandjes een kwart slag verkeerd.

af4cd2675e5c2cf65db9668618df055c11d21bc0.jpeg

Facepalm-2541.png

Och verrek nu je t zegt... ik moet wel zeggen dat deze dml tracks en wielstellen niet de beste zijn, t past wel maar ik heb t nooit echt goed gekregen...ik heb destijds de tracks vervangen voor een stel dropveters van denk ik afv club, de frustratie was me te groot... op een latere dml sherman heeft iemand de Easy eight rupsen gemaakt van dragons DS gedoneerd, moesten we de geleide tanden op gelijmd worden, maar ze houden zich prima, na 10 jaar ofzo...

jeetje da's balen Ron...shit happens.... en nu ? gauw de kast in (niet jij hoor 😉) en rap een ander project op tafel ?

Zitten de tracks geheel vast aan de wielen etc? Anders eventueel de 2 tracks omwisselen van kant zodat de tandjes dan wel kloppen?

oh nevermind dan klopt het nog niet. woeps 🙃

Alleen de zichtbare horns eraf halen en gedraaid terug plaatsen?

Terug
Bovenaan