dragon jagdtiger henschel; THE END; goud in schiedam

Re: dragon jagdtiger henschel, chipping the tiger

je kan natuurlijk wat lichte strepen doen, takken en dergelijke over matte lak geeft echt een goed effect. niet te licht natuurlijk het hoeft echt maar een fractie lichter.
en strepen van takken zijn natuurlijk niet vreemd op een voertuig als deze, lekker groot en dan door een bos.......

gaaf bakkie, en zoals je zelf al aangeeft. zorg dattie niet te afgeleefd wordt.
(jij hebt het over tanks die meer dan twee jaar meegaan, zeker tigers en dergelijken haalden dit zelden, iets met kapotte versnellings bakken enzo)

groeten erik

hoi allemaal,

thnxx eric, de lichte krassen e.d. zitten er ook op.

ik ben gister nog bezig geweest met het schilderen van de ovm`s. ik plaats vandaag nog wel wat foto`s

rest nu nog, jullie oordeel afwachten, regenstepen, vet en olie aanbrengen, stof.............dat was het wel dacht ik zo............
nu eerst huiswerk, dan plaatje voor deze heer maken 😀 😀 😀

groetjes steven

Hoi Steven, goed dat je niet te ver wil gaan met het bekrassen en beschadigen van de verf van je project. Minder is vaak meer, het enige qua twee centen dat ik zou kunnen aangeven is dat sommige chips/schades nogal repetitief lijken ? Ik kan me natuurlijk vergissen. Ik zou wel graag een shot van de volledige tank willen zien, dit geeft vaak weer een heel ander beeld.

hoi guy,

klopt dat ik het meeste aan de voor zijde heb gedaan, het is ook zeg maar het zakelijke gedeelte van de tank.let wel stof e.d. moet nog.
maar foto`s van het geheel komen er aan 😀

groetjes steven

wel enkele foto`s

kijk en oordeel.

DSCN5386.jpg

DSCN5382.jpg

DSCN5383.jpg

DSCN5372.jpg

DSCN5384.jpg

DSCN5385.jpg

DSCN5388.jpg

DSCN5387.jpg

het lijstje te doen wordt langzaam maar zeker kleiner.
nu nog ff shoppen op het net voor naaldboom takken en wat crew gear voor wat meer leven op het model.

😀 😀 😀 groetjes steven

Re: dragon jagdtiger henschel; THE END; klaar

hallo mede plakkers,

ik presenteer mijn vizie van de jagd tiger, genaamd THE END 😀 😀 😀

DSCN5397.jpg

DSCN5396.jpg

DSCN5390.jpg

DSCN5389.jpg

DSCN5391.jpg

DSCN5392.jpg

DSCN5393.jpg

DSCN5394.jpg

na veel te lang knutselen eindelijk op zijn plaatje. 😉

dames en heren ik nodig u uit om u mening te geven.

ik kan niet voorbij gaan aan alle die tijdens de bouw en het verf proces hun tips hebben gegeven. ik heb ze gebruikt. mijn dank daar voor. 😀 😀 😀

op naar de volgende [ als ik niet te veel nog moet aanpassen 😀 😀 ]

de beste plak wensen voor 2011

groetjes steven

Hoi Steven,

Mooie bak geworden en het handje met de witte vlag vind ik een geweldige eyecatcher. Erg leuk bedacht!
Je hebt erg veel werk in het model gestoken en dat is te zien. Op een gegeven moment moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt gemaakt, anders blijf je doorgaan.

Indien je toch nog wat wilt aanpakken, kan ik alleen de reservetracks aan de zijkant benoemen. Die zijn een beetje monotoom van kleur en mogen best wel wat opzichtiger worden (persoonlijke mening). Misschien nog wat roestiger maken?

Verder gewoon een mooi model afgeleverd.

Groeten,

Eelco

Ach er valt altijd iets te zeggen over een model, dat is nu eenmaal zo, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de persoonlijke smaak van de toeschouwer want die had wellicht dit of dat net anders gedaan...ik vind dit een zeer goed parcours dat je hebt afgelegd Steven. Zoals hierboven al gezegd, de arm met de witte vlag is veelzeggend en bepaalt echt een sfeer rond de tank, knap gedaan.

hallo allemaal,

guy; bedankt ik ben er zelf wel content mee. tuurlijk er is altijd wel wat. maar dat is voor het volgende project.

eelco; bedankt. ik heb zelf ontdekt dat ik aan de achterzijde iets vergeten ben 😕 😕 ik zal kijken of ik dan gelijk de spare tracks mee kan nemen.

groetjes steven

Erg mooie Jagdtiger, Steven.

De weathering is zeer geslaagd, niet te subtiel, maar ook niet overdone, goed gedaan!

Je ziet dat die Aber setjes toch echt wat toevoegen: veel detail.

Wat word het volgende?

Groeten,

Maarten

Ik ben niet het type om een model "af te kraken" of iets dergelijks.
Ik moet eerlijk zijn dat ik zelf nooit deze tank gebouwd heb wel een Elephant. En ik weet dus wel uit ervaring hoe moeilijk het is om een tank met hele grote vlakken goed op kleur te brengen en tevens er een een eye catcher van te maken.
Ik zal dan ook geen commentaar geven op je schilder werk.
Waqt ik wel een beetje jammer vind is dat het handje wat te grof is. Ik vindt het zo "varkens" handje uit een heel oude figeuren doos.
Verder zou ik ook je vlaggetje nog , als dat nog kan , aanpassen of veranderen.
Het ziet er echt uit als een stukje tissue .
Dat kan beter.
Probeer het eens met een stukje aluminium folie dat je wit spuit en een dunner stokje. Dat in een slanker handje van bijvoorbeeld Warriors zal er een heel stuk beter uitzien.

Over het vlaggetje probeer het om een KAR ( Duits geweer ) te wikkelen dat geeft het een nog dramatischer uitstraling.

Verder zoals eerder gezegd ben ik niet degene die je voertuig zal becommentarieëren ( leuk scrabble woord ?)
Dat laat ik aan anderen over.

Cheers

Eric

hoi maarten en eric,

maarten; thnxx 😀 😀 ik heb nog geen idee wat next is, ik heb nog 2 brumbar`s liggen, dezelfde alleen 1 heeft zimmerit.

eric; eerlijke kritiek is veel waardt, let wel ieder heeft zijn eigen stijl. ik kan het armpje nog wijzigen, zit maar op 1 plekje vast. vlag van alu-folie, niet aan gedacht, ga wel ff proberen. ik heb bewust voor een pomp-stok gekozen, een kar zullen ze niet in een tiger gehad hebben, een mg 42/43 wel, maar een beetje te zwaar. een mp-40, zelfs met uitgeklapte schouder steun is dit gewoon te klein. maar puntjes om aan te werken dus thnxx 😀 😀 😀

groetjes steven

Hallo Allemaal,

Weer thuis na een gezellig dagje te schiedam. Het was niet druk, en ook niet veel handelaren. Maar wel veel snuffel spullen.

Bij aankomst werdt ik herinnerd aan het gegeven dat tanks niet kunnen vliegen 😀 😀 😀 , geen nood deze zit goed vast.
Helaas was de wedstrijd tafel niet zo gevuld als het jaar ervoor. 🙁 🙁

Maar "THE END" heeft goud gewonnen.

DSCN5644.jpg

Ik ben zo trots aals een pauw.
Graag wil ik de mensen die de dag georganiseerd hebben bedanken voor een gezellige dag.

Tot volgend jaar.

Groetjes Steven

Hoi Steven,

Gefeliciteerd met de gouden plak.
Ik vind dit model zeer geslaagd. Gelukkig dat het niet echt "The End" is geworden 8)

Suc6 met de volgende.

Hallo,

@ Maarten; Jij ook nog proficiat met je prijzen. Kijk ook eens op de twenot site, staan een helebloel technieken uitgelegd.

@ Peter; Thnxx op naar de volgende.

@ Rob; Blij van je te horen, dat biertje moeten we nog een keer pakken en hoopelijk samen lachen over de vlieg kwaliteiten van een dicker max. Een nieuwe licht op de plank.

Groetjes Steven

Terug
Bovenaan