dragon jagdtiger henschel; THE END; goud in schiedam

Re: bouw dragon jagdtiger henschel, verven, bedankt voor de

hoi richard,

ik heb het spul getest op een oud figuur met olie verf, die leek er wel af te vliegen met die oven reiniger. ik weet alleen niet wat er gebeurt als je dit lang laat in werken.

het is wel zo dat pe goed na gelopen moet worden, het lijkt wel of de lijm een beetje los laat. spoel dus af boven een gesloten wasbak en check deze op onderdelen voor deze weg te doen.

gr steven

nou Steven als dat niet effectief is zeg!
wat een succes na 1 minuut al, die ga ik ook gebruiken als het ooit nodig is.
nog een tip met dat airbrushongeluk:
heb altijd een stuk karton bij de hand, omdat je dan voor je op het voertuig spuit je eerst op het karton kunt testen of er
geen spetter of andere ongeregeldheden in zitten!
succes met het spuiten en verweren!!
gr lars

hoi lars,

ik spuit al enige jaren. ik heb al van alles en nog wat meegemaakt. maar het onverwachte en in eens klonteren, en dan de nozzel vol hebben aan de onderzijde is iets nieuws 😱 😱

ik spuit altijd eerst test, buiten het werkstuk beginnen en buiten het werkstuk eindigen, lukt dat niet, papier of karton gebruiken.sjablonengebruiken voor fading randen of harde randen, evt afplakken{let op dun blijven spuiten om dikke rand te voorkomen} etc.

ik weet dat het de verf niet was, telange sessie ook niet; ik heb wel langer achter elkaar gespoten, wat dan wel..........................ik ben er nog niet achter maar heb de naald en nossel set bij het oud ijzer gedaan en er een nieuwe set op gedaan. bij the way.........ik spuit met evolution{`s} 😀 😀 😀 heerlijke airbrushes...........

gr steven

evolution is zeker een fijne!
ik heb nu pas sinds een paar maanden een airbrush een black bull 80f.
Iets minder dan de evolution maar zeker goed!

Re: bouw dragon jagdtiger henschel, verven

goede morgen allemaal,

het herstellen is kompleet, alles zit weer vast. 😀 😀

was ik de j.t. gisteren aan het preppen voor de spuit, bedacht ik me in eens 😕 dat de duitsers zo laat in de oorlog niet meer de moeite namen om het gereedschap te verwijderen voor het verven. dus i.p.v. spuiten werdt het knutselen. 😀

DSCN4421.jpg

DSCN4420.jpg

DSCN4419.jpg

DSCN4418.jpg

DSCN4417.jpg

DSCN4416.jpg

DSCN4415.jpg

DSCN4414.jpg

weet iemand of deze laat oorlogse j.t. ook een coating hadden van menie?? en zo ja werdt deze ook gebruikt als 2e of 3e kleur voor cammo?????????

gr. steven

wel nu is dan eindelijk de baseslaag zoals ik hem wil hebben 😀 😀 😀 😀 zo glad als een baby huidje.

DSCN4422.jpg

DSCN4423.jpg

DSCN4425.jpg

DSCN4426.jpg

DSCN4427.jpg

DSCN4428.jpg

volgende laag is plaatselijk primer rood, en dan duits geel. waarschijnlijk hou ik hem geel, maar als ik een groen cammo leuk vindt misschien die er dan bij. 😀 😀

gr steven

Hoi Steven,

Volgde het met spanning, gaaf dat het gelukt is. Doe mij alleen even een plezier en vervang dat hengseltje van de emmer even door 0.3 mm koperdraad. Het is de rotte appel in een mooie mand.

Blijf hem volgen.

Gr. Frank

ha steven,
ik gebruik na pogingen met andere vergelijkbare middeltjes nog uitsluitend die spuitbus mr muscle,wereldspul,heb nog niet de ervaring gehad dat de verf er niet af wil,wel kan het zijn dat je de truc een paar keer moet doen,naarmate de verf ouder is.heb iets wel eens een paar dagen in de week gehad zonder negatieve gevolgen,wit-metaal gaat er ook mee alleen komt er hier wel een wittige aanslag op het materiaal,maar dat is met water en borstelen vrij snel weg,
groeten,bert

hallo allemaal,

frank; komt voor elkaar, waarschijnlijk vervang ik deze nog voor een van tin als het gieten wil lukken, de mallen zijn erg oud.

bert; je bedoeldt die echte ovenreiniger??? die haalde bij mij 3 jaar oude olie verf weg in 1 minuut, tast wel secondelijm aan. wees daar op bedacht. dat andere spul werkt prima na het koken van eten op je fornuis.metaal kan je schoonkrijgen door met helefijne staalwol nat te schuren, geen krassen . wel als je droog schuurt.

hoi lars; als het nodig is verdun ik verf. ik werk altijd met verf in een glazen bakje te doen, is het melkachtig kan je het zo spuiten; is het dikker ff verdunner gebruiken. oja, ik prep altijd mijn model met acryl tinner voor acryl en puur terpetiene voor olie bases verf.model is dan schoon en vet vrij en je brand het zo te zeggen ff voor.

als er nog op of aanvullingen zijn, graag ;ja ook negatieve dingen. no body is perfect 😀 😀 😀 😀

gr steven

ha steven,
ik bedoel de spuitbusversie die je op je foto hebt staan,meestal laat ik het een uurtje staan en dan spoel je de verf er zo af,soms een beetje aanmoedigen met een kwastje.mijn vermelding dat ik het wel eens dagen laat staan was om aan te geven dat het plastic er niet onder lijdt,ik was het toen namelijk vergeten,kan gebeuren.een zeefje over het gootsteenputje is inderdaad wel handig,want er laten wel eens onderdelen los,
succes met dat duitse ding,
groeten,bert

hallo allemaal,

gisteren bezig geweest met de airbrush.

als ondergrond gebruik ik tamiya xf-1 flat black
bij de onder zijde, waar de wielen zitten en de rand waar de muttguards komen heb ik een laag tamiya xf-9 hull red aan gebracht.
ik dacht toen; laat ik deze is een bases laag geven van een mooie donker gele kleur 😱 😱 😱 😱 😱
daarvoor gebruikte ik vallejo 71081 tank dark yellow.......
DSCN4433.jpg

DSCN4432.jpg

DSCN4431.jpg

DSCN4430.jpg

DSCN4429.jpg

lekker he..............dat geel zijn ze zeker vergeten er in te stoppen................ 😈 😈 😈 ..........maar dit is dus wel de kleur die 1e serie tiger 1 in africa had, die had ook meer weg van groen dan geel.

op de foto`s lijk je wel iets van geel te zien, maar spots uit............lijkt verd........... wel groen 😢 😢 😢

nu is het wel erg appart om zo`n tankje te hebben..........

wat vinden jullie; over spuiten of doorgaan??????????

gr steven

Re: bouw dragon jagdtiger henschel, verven; mening gevraagd!

Niks mis mee.............

hoi frank, na lang wikken en wegen heb ik hem toch maar ff over gespoten, licht wel eens waar zodat deze toch iets meer op geel lijkt.

na overleg met een paar maaten, ben ik maar gezwicht. hij is nog wel een beetje donker geel. volgende stap, vernissen, transfers, vernissen, verweren onderzijde en roadwheels.

misschien vanavond wat foto`s, anders van de week.

gr steven

hallo allemaal,

de camera weer ff aan het werk gehad, de j.t. na de re-sprey.

DSCN4701.jpg

DSCN4702.jpg

DSCN4707.jpg

DSCN4706.jpg

en voor de duidelijkheid, zo had ik hem eerst;

DSCN4432.jpg

nu vernissen-transfers[moet nog opzoekken hoe ze dat hadden eind ww2]-vernissen en dan 😀 😀 😀 wetheren.

gr steven

hoi Guy,

ja......na dus vele discussies was ik dus gezwicht voor gewoon duits geel. nu weer terug spuiten houdt in weer in de ovenreiniger en op nieuw doen 😈 😈 😈 ik wil er toch nog een bouwen, die van porche 😀 😀 😀 dan die maar in donker geel.....

deze gaat zometeen in de vernis.

gr steven 8)

Huiskes,

Niet te veel gaan miepen nu. Gewoon aflakken en decals erop.
Ik zou gewoon een simpel balkenkruis erop zetten en een paar nummers.

Groet, MartinD

zo, weer een redelijk productief avondje gehad.

martin, militaire dienst heb ik gehad, daar werd huiskes te vaak geroepen. meestal omdat ik weereens iets deed wat niet mocht. 😀 😀 😀

eerst ff in de glans vernis, decals{ een paar}, semi glans vernis, en toen nog ff de towcables voorzien van een zwart laagje.
nu mag dit gaan drogen, kan ik na gaan denken over welke kleuren ik ga gebruiken voor mijn filters, ik sta open voor sugesties. 😀 😀
weet iemand trouwens wat voor kleur de periscopen hadden van de duitsers???????? kan dat gewoon matt zwart met een dun laagje vernis?????
genoeg.............foto`s

DSCN4712.jpg

DSCN4711.jpg

DSCN4710.jpg

DSCN4709.jpg

DSCN4708.jpg

gr steven

Hij's fijn Steven,

Even antwoord op je vraag: Vallejo heeft een kleur in hun "Model Color"-range genaamd "periscope": nummer 70309. Peter van Dax Magic heeft een site met daarop de referentiecharts van Vallejo heel overzichtelijk geplaatst. Wanner je naar beneden scrollt zal je zien dat "periscope" een heel donkerblauwe kleur is.

Succes gewenst en groeten,

Richard.

Hoi Steven,

Point taken 😉 ...
Je hebt een heel mooie basis om verder mee te werken. Qua filters, bedenk in wat soort weer je tank staat.
Voor koud weer kun je goed donkere filters gebruiken. Paynes grey, blauw, etc.
Zit je op een wat warmere zonnige dag, denk dan aan felle geel, groen en oranje tinten.

Groet, MartinD

ha martin,

zelf zit ik te denken aan de maand april 1945, ja da`s lastig want je hebt nog een beetje last van de winter en en de lente wil opgang komen.
denkend aan dat kwam ik zelf op iets van een combi van de twee. de lower hull in de donkere filters, denk aan de grond die nog niet echt droog is en nat of klam vuil en van af de top de lichtere filters zoals een april zonnetje het al lekker warm kan doen aanvoelen....zal dat mogelijk zijn en ziet dat er wel redelijk echt uit....

die hoek c.q. in val zou ik willen gaan realiseren.

gr steven

Mijn pas ontdekte Jagtiger in de schuur staat ook al te rommelen in de doos. Ik kwam een artikel tegen van Phil Stutcinskas met een 2 tal bijzonder mooie Jagtigers die als voorbeeld gaan dienen voor de mijne (met een eigen touch natuurlijk 🙄) . Ben zeer benieuwd naar je verdere stappen :!:

hoi elco, welkom. ik doe de mijne naar eigen inzicht. 😀

ben al ff bezig met de eerste filter op de achterste roadwheels aan het aanbrengen. ik ga tocht met martin mee in de lichte kleur stelling, de gehele tank. modder e.d. plaats ik wel met pigmenten van mig.

DSCN4844.jpg

dit zijn dus de kleuren die ik gebruik voor de eerste filter ronde op de achterste raodwheels.

DSCN4845.jpg

DSCN4846.jpg

DSCN4847.jpg

DSCN4848.jpg

ik hoop dat jullie het kunnen zien{ben een k.. fotograaf}.

leefje uit, en vertel of en hoe het beter kan als dat nodig is 😀 😀 😀

gr steven

hallo allemaal,

ben weer bezig geweest met de roadwheels.

dit na de filter.

DSCN4852.jpg

DSCN4853.jpg

DSCN4854.jpg

DSCN4855.jpg

DSCN4856.jpg

ik hoop dat de kleur variatie`s goed over komen, fotografie is niet mijn ding. ik heb geprobeert ze allemaal en eigen ik te geven, zodat er veel te zien is. met het oog in de buitenlucht is dat goed te zien.
dit is na het inlijmen met een kleine wash met wit.
de wielnaaf
DSCN4857.jpg

twee roedwheels zover.
DSCN4859.jpg

DSCN4860.jpg

dat voor vandaag, morgen weer een nieuwe dag.

gr steven

hallo mede plakkers,

wel richard, dit moet het kleurtje zijn
DSCN4861.jpg

en aan gezien ik toch aan het shoppen was; gelijk maar ff voor de afwerking luie man gekozen
DSCN4864.jpg

DSCN4863.jpg

DSCN4862.jpg

dit dus om deze zometeen aan te kleden zoals men dat deed eind ww2, omdat de geallieerden lucht overwicht hadden.

ook nog aan het spelen met verf geweest, ik heb nu 7 roadwheels klaar.

DSCN4865.jpg

tot de volgende update

gr steven

hallo mede plakkers,

gisteravond had ik de tijd om het model van een filter te voorzien. ik heb het met felle kleuren gedaan, oa rood, geel, groen en wit[ deze om de boel wat op te lichten] thnx martin. 😉

hier enkele foto`s.

DSCN4866.jpg

DSCN4868.jpg

DSCN4869.jpg

DSCN4870.jpg

DSCN4867.jpg

ik hoop dat het wat te zien is, nog te doen

-wielen af maken
-model inlijnen
-model dry-brush geven
-model chippen
-stof en modder aanbrengen
en gerust veel meer wat ik nog wel tegen kom..

gr steven 😀

Ha die Steven,

De Jagdtiger gaat de goede kant op. Wat betreft het gevaarte zelf, daar kan ik nog niet zo veel over zeggen: de foto's laten zien dat je (volgens mij) nog niet met de (pin-)washes bezig bent geweest. Dit is voor mij altijd een ijkpunt, het geeft veel diepte zodat je mooi het detail van het model kan zien, maar ook de kwaliteiten van de bouwer. Weinig/veel lijmresten, puttyresten, schuurplekjes enz: alles wordt beter zichtbaar wanneer er een wash overheen is gegaan.

Ik vindt de filters op de loopwielen goed gelukt. Toen ik eerst de grote hoeveelheid stipjes zag dacht ik even dat je de verkeerde kant op ging, maar de foto laat mooie roadwielen zien die kleine maar fijne kleurnuances hebben: chapeau 🙂 ! Ik stel me zo voor dat je, wanneer je dus washes en met een metalic kleur slijtage hebt aangebracht, een nog beter resultaat zal verkrijgen.

Goa zo deur 😉 !

groeten, Richard.

thnxx richard,

klopt dat ik nog moet inlijnen, ik heb de tank nu alleen voorzien van filters.eerst moet de filter goed droog zijn voor ik kan inlijnen. de roadwheels zal ik er eerst nog wel wat moeten afmaken, vond ik zelf ook wel redelijk gelukt.

een ding mag je me ff uitleggen; een metaal wash?? . dat spul is al bijna niet te gebruiken als verf door de samen stelling van de verf, dry-brush kan wel maar een wash 😕 😕

gr steven

ps weet iemand of de jt aan de binnen kant van de luiken wit of geel als kleur hadden??

Ha die Steven,

Ik schreef:
met een metalic kleur slijtage hebt aangebracht

Jij schrijft:
een ding mag je me ff uitleggen; een metaal wash??

Ik heb het niet over een metal wash, maar over een metalic kleur en dat is dus ff wat anders.....

O.a. Mig heeft een metalic pigment genaamd gun metal waarmee je als het ware een metalen gloed over een onderdeel (loopwiel?) legt waardoor het lijkt alsof deze zo versleten is dat het metaal er doorheen komt. Je kan ook een grafietpotlood gebruiken.

De truc is natuurlijk wel dit met mate te doen zodat je een realistisch effect krijgt: het hele wiel onder de metalic-pigmenten ziet er niet uit.

groeten, Richard.

ha richard,

dit ken ik wel, gebruik ik al een tijdje.
meestal gafiet voor raak vlak roadwielen rups, hb potlood voor metaal wielen die over de rups gaan, zilver potlood voor de tanden van het aandrijf wiel. en met gunmetal geef ik wat accenten en de tanden van de rups.

ik geef toe, ik had je berichtje niet helemaal duidelijk gelezen 😢 😢 😢 .

maar goed we bergrijpen elkaar daar gaat het om.
de jt heeft de heledag onder de lamp staan drogen, misschien kan ik vanavond al beginnen met inlijnen van de sideskirts.

gr steven

zo al weer dinsdag. wat vliegt de tijd.

ben bezig geweest met inlijnen, olie verf burnt umber[70%] payne grey[30%] ik vond vanduyk bruin net ff te donker, zo wel passen bij herfst en winter condities.

maar goed foto`s

DSCN4875.jpg

DSCN4874.jpg

DSCN4873.jpg

gr steven

ha plakkers,

het is alweer zondag, veel te druk met het werk , prive 😀 😀 😀 toch weer ff tijd gevonden om ff te knutselen.

ik moet nog 5 road wheels en de iderwheels en drive sprokets.

de rest, kijk en laat het maar weten.............. 90% van het inlijnen is gedaan.

DSCN4999.jpg

DSCN4997.jpg

DSCN4995.jpg

DSCN4994.jpg

DSCN4993.jpg

DSCN4992.jpg

DSCN4991.jpg

DSCN4990.jpg

DSCN4989.jpg

DSCN4988.jpg

DSCN4987.jpg

gr steven.

hallo allemaal,

weer veel te lang stil geweest. maar ja wat doe je er aan 😕 😕 te druk op het werk een 2 jarige opleiding met belachelijk veel huiswerk.....druk prive.............

genoeg gekletst.

ik ben bezig geweest met een lichte modderlaag op de jt. let niet op de kleur, die is niet helmaal geworden wat ik voor ogen had maar daar hebben ze verf voor uit gevonden 😀 😀 😀
dit is met pigmenten van mig gedaan. licht mutt, dark mutt, european dust, wat gips, kattebak korrels plat geslagen met hamer[ goede frustatie therapie] en wat spoorbaan zand fijn en natuurlijk wat static grass.

DSCN5269.jpg

DSCN5276.jpg

DSCN5275.jpg

DSCN5274.jpg

DSCN5272.jpg

DSCN5271.jpg

DSCN5270.jpg

oja, ik heb de granaat inslagen ook voor behandeld met gunmetal van mig.

en klopt het dat het gereedschap mee gespoten werd met de tank kleur zo laat in de oorlog???????

tot zo ver een kleine update.

3 weken verplicht vacantie in het verschiet, misschien komt hij af 😀 😀 😀

Mooi werk Steven !
Op deze foto's komt al dat PE toch wel erg goed tot z'n recht.

Kijk een beetje uit dat je pinwashes niet teveel uitlopen.
Misschien zo her en der nog wat nabewerken met een wattestaafje gedrenkt in thinner ?
(dit op basis van de posting van 12 september...kan me voorstellen dat je flink gevorderd bent...)

groetjes Frank

hoi Frank,

Ik neem aan dat je de pinwash bedoeld aan de spare track beugels, dit als het te veel is komt inderdaat later, eerst kijken waar ik de spare tracks ga hangen.
Maar ik ben in de afwerk fase, nu eerst maar eens de onder zijde. kan ik eindelijk zien hoe of de tracks gaan vallen en hoe het staat met 3 muttguards.
Zelf heb ik het al gezien, maar ik vind ook dat het PE er goed uitkomt bij dit model, een geslaagde opzet. 😀 😀 😀
ik weet alleen niet of het gereedschap mee gespoten werdt of dat ik het appart moet verven 😕 😕

groetjes steven

hallo mede plakkers,

het is al weer woensdag, nog 2 dagen werken en dan 3 weken vrij...................ff bij tanken............

goed; ben bezig geweest met het monteren van de rups, ja 1 ik weet het een tank heeft er 2, maar dit ging alles behalve hoe ik het graag zou zien. je kent die vloek tekst bellen wel uit de donald duck, wel een jaargang of 100 is nog niet genoeg voor het geneuzel wat ik er mee had, maar gisteravond om 1 uur zat het dan eindelijk naar mij zin......... dit is tevens de laatste keer dat ik model kasten gebruik, wat een troep.
genoeg frustatie geuit foto`s............

DSCN5277.jpg

DSCN5280.jpg

DSCN5278.jpg

DSCN5279.jpg

zoals op foto 3 te zien is, is er helaas iets vermist aan de jt, moet gaan zoeken in de sparebox maar ik heb er nog wel 1[weet ik zeker] dus deze komt weer terug. het gaat hier om een sleepkabel houder sluiting.

ja ik weet van de overdreven wash aan de sparetrack beugels, staat al in de correctie planning.

😀 😀 😀 😀

groetjes steven

Man man man, ziet er goed uit hoor.
Daar kan ik nog een hoop van leren..

Heb ( nog ) geen ervaring met losse tracks..
Wat het best is enzo.

Goed werk !

Groet,

Wijnand 8)

hoi wijnand,

thnxx 😀 😀 😀 . ik kan alleen maar zeggen oefening baard kunst. j.w. stokkens zegt het vaak; begin met een simpel model, geen poespas ed. bouw deze zo goed mogelijk en zo net mogelijk, oefen met schilder/airbrush techniek. krijg eerst dat eens goed onder de knie. als je dat goed kan, en je bent erg precies dan kan je langzaam de lat wat hoger leggen. luister ook goed naar het kommentaar als je poost, de jongens hier willen alleen maar helpen,soms kan het wat bot overkomen maar het is goed bedoeld. stel vragen bij iemand zijn werk, meestal krijg je een antwoord waar je wat mee kan. ik zelf zeg altijd; een niet gestelde vraag is een domme vraag. 8) 8) 8) 8)

groetjes steven

nog 1 dag en dan 3 weken vrij.............. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Hey Steven, bedankt voor je comment.
En je 'baard' bedoel je waarschijnlijk met een 't' 😉

Nog 1 vraagje, hoe kom je aan die handige klemmetjes ?
Lijkt me errug handig.

Groet,

Wijnand 8)

hoi wijnand,

ehhhhhh spelling is niet mijn sterkste kant 😉 . die klemmetjes die je bedoeld zijn zo geheten 3e handjes. het is een voetje met een stukje staal met daar aan 2 klemmetjes.
ik poost er wel 1, kan je zien hoe het er uit ziet.

groetjes steven

Re: dragon jagdtiger henschel, job bijna klaar

hallo mede plakkers,

ik ben eindelijk in het eindstadium. het afwerken is nu nog een kwestie van dingentjes in plaats van dingen.
ik plaats nu een hoop foto`s, ik hoop dat jullie krietisch zullen kijken, en de punten zullen melden. dan kan ik er nog wat aan doen. 😀 😀 😀

DSCN5309.jpg

DSCN5308.jpg

DSCN5300.jpg

DSCN5304.jpg

DSCN5296.jpg

zover de algemene indruk, nu de close ups

DSCN5294.jpg

DSCN5295.jpg

DSCN5297.jpg

DSCN5298.jpg

DSCN5299.jpg

DSCN5301.jpg

DSCN5302.jpg

DSCN5303.jpg

DSCN5305.jpg

DSCN5306.jpg

DSCN5307.jpg

wel dat is alles 😀 😀 😀 😀

wees eerlijk en als het ff kan opbouwend.

groetjes steven

mooi,
overtuigende verwering.

Ik weet niet wat er op je to do lijst staat maar hier zijn wat suggesties:
details schilderen, tools, uitlaten, spare tracks bijwerken, mg.
De wielen zijn nu allemaal het zelfde qua verwering. Misschien kan je nog iets van die olie sporen er op aan brengen.
ook kan je de randjes met zilver potlood bijwerken.
De loopvlakken van de tracks waar ze de grond raken kan je ook nog bijwerken tot metaal.
De U vormige haken aan de voorkant zou ik lekker verweren met chips en donker washes

Misschien kan je nog een algemene stoflaag op de horizontale vlakken aanbrengen, en waar crew veel gelopen hebben nog wat voet afdrukken.

Maar verder mooi en overtuigend werk hoor.

Groet Martin

hoi martin,

thnxx 😀 😀
de mg is zwart, de uitlaten weet ik nog niet of ik deze eerst zwartmaak, of hier over ga wetheren.
waren de tools niet mee gespoten in de tank kleur???? ik dacht dat deze niet verwijderd werden voor het spuiten zo laat in de oorlog???!!!!

maar oke, de wielen gaan mee
de tracks meer metaal
de u haken worden oud gemaakt
ik zat aan overall stof ook te denken, maar heb geen idee wat voor kleur. een beetje als de tracks, met light dust of zo iets.. 😕 😕
ik heb ook gezien dat ik 1 sinkhole vergeten ben 😈 😈 😈 😈 😈 die van de hijsogen op de gun.........

ik ga hiermee aan de slag, ik kan er een hoop mee dus thnxx 😀 😀 😀

updates zullen volgen.

groetjes steven

hoi mike,

thnxx 😀 😀
ik ben al begonnen met het corrigeren van het te veel aan wash. meer chipping........je hebt gelijk deze kan wel wat extra gebruiken.
regen strepen.....ga ik eerst ff testen op een oud model. ik neem aan dat je die van boven naar beneden in 1 keer zet en afzwakt met terpetine.
ik had wel gedacht aan prut onder de side skirts,zit er dus ook, er zou ook een beetje langs de randen kunnen.

en ik maar denken dat ik er bijna was 🙁 🙁 🙁 maar met deze punten gaat wat gebeuren.

ik ga me eens lekker uitleven............

meer updates volgen 😀 😀

groetjes steven

hoi guy,

ik doe mijn best. trouwens jou kleine panzer is ook niet slecht. ik hou deze in de gaten. 😉 😉
thnxx

groetjes steven

wel tips ter handen genomen, en verder gegaan met de verwering.

DSCN5314.jpg

DSCN5313.jpg

DSCN5311.jpg

DSCN5310.jpg

ik ben begonnen met wat krassen, sporen van de cover van de sight.
ook zag ik dat mijn hits niet klopte, op een film over de bismark zag je ook beschadigingen rond de inslag dus ook deze maar gedaan.oja, de randen van de roadwheels ook een ziver randje gegeven. 😉
zeg maar of het goed gaat. 😀 😀

tot zover groetjes steven

Re: dragon jagdtiger henschel, chipping the tiger

hallo allemaal, iedereen een goede kerst gehad????

ben verder met het chippen gegaan.

DSCN5372.jpg

DSCN5373.jpg

DSCN5374.jpg

DSCN5375.jpg

DSCN5376.jpg

DSCN5377.jpg

DSCN5378.jpg

DSCN5379.jpg

DSCN5380.jpg

DSCN5381.jpg

ik vind dit behoorlijk lastig, deze tanks waren en laat en er zijn er niet veel van geweest. dus waar trek je de grens............een tank die al 2 jaar rond hobbeld gaat niet.

next-- gereedschap schilderen, metaliseren, vet en olie aanbrengen, roest aanbrengen, regen strepen maken en tot slot stof er op. 😀 😀

laat maar weten wat jullie er van vinden.

groetjes steven

Terug
Bovenaan