Dragon Elefant met nieuwe jas

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

In oktober 2008 eindigde een FOC waar ik toentertijd ben geëindigd met onderstaande resultaten...

linksvoor-4.jpg

rechtsvoor-4.jpg

linksachter-1.jpg

Het kleurenschema heeft me toen nooit echt bevallen, strompelde ik toen over de afgedwongen eindstreep, maar een paar dagen terug heb ik besloten om de Elefant een ander leven te gunnen.

De gebruikte Vallejo-kleuren :
* basis : German Camouflage Beige 70% + Ivory 30%
* camo : Russian Green 100%
Verder ben ik flink aan het stoeien met (pin-)washes, chippings en derghelycke.

FHele01.jpg

FHele02.jpg

FHele03.jpg

FHele04.jpg

FHele05.jpg

Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk vreselijk welkom 🙂

groet Frank

ZO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deze is opgeknapt. 😀 😀 😀 😀

Persoonlijk, nog wat meer vuilstepen en stof, en het is een toppertje

Groetjes Steven

Dank voor jullie repliek !

@ Henk
Er viel (gelukkig) alleen nog maar iets beters van te maken. Wel leuk om te zien hoe je inizchten en aanpak daadwerkelijk verschuift in de betere richting, als je maar vaak genoeg oefent. Modelbouw is learning by doing !

@ Steven
Ik heb het loopwerk nog niet bewerkt, hooguit alleen de basislaag gelegd. Misschien leg ik nieuwe tracks erop...even zien of dat gaat lukken.
Dat laatste wordt dan wel een monsteronderneming !

@ Martin
Dank u zeer !

@ Rob
Ik heb de grotere vlakken aan de zijkant alleen "meer schoongemaakt", dan wel de wash weer ongedaan gemaakt. Het zimmerit-oppervlak neemt natuurlijk natuurlijke schaduw voor z'n rekening met ook nog een klein beetje wash in de kiertjes. Ik heb in ieder geval geen oplichtende brush toegepast.

Later meer !

groet Frank

Mooie plaatjes Frank! Had 'm zo ingeleverd voor de FOC, wie weet had je nog gewonnen ook 😉
Wel vind ik met name de schietbuis en het dak van de bovenbouw zelf nog wat clean, maar ik neem aan dat je nog bezig bent.

Kanne

Volgaarne wil ik frater Kanne volgen in zijn bewoordingen en doe dit ook.
Ik vermoed dat Frank een prettig contrast zoekt tussen verweerde tank en een in het oog springende loop ( in een later toe te kennen afwijkende kleur).
Dit vooral ook om het logge karakter van het voertuig middels benadrukken lengtewerking der loop af te zwakken.

De bemanning zelf lijkt op voorgaande foto's wat vertwijfeld over de af te leggen route.
Met de actieradius van dit voertuig in het achterhoofd, zijn kwetsbaarheid kan ik me niet voorstellen dat deze niet kon rekenen op continue begeleiding.
Ik zou bijna kiezen voor een set Russen ( speciaal voor jou gratis af te halen op een Haags adres) die het voertuig besluipt.

just my two roebels 🙂

R.

@ Kanne
Ik weet het wel zeker van niet ! Er waren geduchte tegenstanders bezig met die FOC nummertje 9.
Ik ben inderdaad nog bezig; wat betreft het dak...hier wilde ik nog extra gaan chippen en natuurlijk ook nog de nodige sofefecten gaan aanbrengen.

@ René
Je gevoel klopt wat betreft verschillende kleurgebruiken. Ik wilde deze Olifant voorzien van een panzergraue schietbuis.
Dank je wel voor de russische geste, maar ik wilde hier geen groot project van maken...iig geen ondergrondje !

@ Guy
Klopt Guy ! Ik ben erg tevreden met de spuitjob voorlopig.
Ben nu aan het kijken wat ik met een verdere afwerking kan gaan doen.

groetjes Frank

Terug
Bovenaan