dragon dicker max, klaar

Steven Huiskes

Regiocoördinator Noord-West
Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Door gezondheids problemen staat mijn jagt-tiger ff in de ijskast. Maar dat is een lang verhaal en gaat helaas nog wel ff duren.

Een paar weken geleden via Simon Redding de dragon Dicker Max aan geschaft. 😀

Ik heb deze r.u.d.d. gebouwd.

DSCN1781.jpg
[/img]

Het tape zit er op omdat ik de binnen kant vanavond nog ga spuiten.

DSCN1782.jpg

[/img]
DSCN1783.jpg

DSCN1785.jpg

Ik heb het gehele fighting compartment al vast gelijmt omdat deze helaas wat krom is, dit geeft wel wat gepriegel met het plaatsen van het kanon, maar ja je moet wat.

[/img]
DSCN1791.jpg

DSCN1790.jpg

[/img]
DSCN1789.jpg

[/img]
DSCN1788.jpg

De road wheels zijn ook klaar voor een likje verf.

DSCN1786.jpg

Er zal nog wel het e.e.a. moeten gebeuren eer deze goed past[ lees plamuren] maar ik heb wel weer pzkpfw 4 goedies.

[/img]
DSCN1787.jpg

Ja ik weet het de tools e.d. moeten er nog op, maar eerst maar eens de binnenkant.

Wat ik tegen kwam is dat de bouw tekening soms niet echt duidelijk is.

shoot please.

steven

Hoi Chris, ik weet niet of het bij deze gebruikt gaat worden. Het is echt tin van een vriend gehad die helaas gestopt is met deze hobby.

Maar goed, de lucht kwast heeft zijn werk gedaan.
Begonnen met alles tamiya x 18 semi gloss black.
Daar over vallejo germangrey{ ik weet het nummer niet mijn hoofd } daarna de bases kleur met valleo wit gemengd en globaal opgelicht.

Helaas ben ik geen fotograaf, ik doe me best.

DSCN1799.jpg

[/img]
DSCN1801.jpg

DSCN1803.jpg

[/img]
DSCN1794.jpg

DSCN1793.jpg

[/img]
DSCN1797.jpg

DSCN1796.jpg

[/img]
DSCN1798.jpg

Nu nog het kanon met de hand kwast wit maken, tamiya verf.
hierna laat ik het drogen tot zondag, wanneer de chipping e.t.c. kan beginnen.

shoot please

steven

De diepte met de airbrush is nog wat experimenteren voor mij, ik was/ben meer van de dry-brush. Maar je moet blijven groeien en leren.

John; dankje, zoals geschreven het is een try-out voor een nieuwe techniek.

Heico; ik wil hem gebruikt maken, maar niet totaal versleten, er zijn er maar 2 gebouwd, die de russen allebei uitgeschakeld hebben.

Rustig maar zeker weer wat verder gegaan.

De kleine onderdelen voorzien van verf. Steel granate kop geschilderd met vallejo 920 ger.uniform. Het hout met vallejo 983 flat earth en 921 english uniform, dit op het oog gemixed, en een drupje wit.

DSCN1813.jpg

Het sein pistool heb ik tam. xf 64 geschilderd.

[/img]
DSCN1810.jpg

De radio en schaarperiscoop zijn matt zwart gemaakt.

[/img]
DSCN1811.jpg

Het kanon is wit gemaakt, en de stoelen hebben van gogh indiesrood als bases laag.

[/img]
DSCN1807.jpg

DSCN1808.jpg

[/img]
DSCN1809.jpg

Voor vanavond staat op het menu; alles met semi gloss afwerken, als dit droog is met filters van humbroll {nr;70,72,82} aan de bak, stof ga ik aanbrengen met humbroll nr; 72 en 110. Voor de chip wil ik vanduijk bruin { van gogh} gaan gebruiken.
De stoelen krijgen een dry-brush met wit, waarna een lichte wash met ivory black {van gogh}, het witte kanon krijgt ook een ivory black wash.
Het laat mechanisme zal met gafiet potloot behandeld worden en waarshijnlijk ook een zilver potloot.

al met al nog heelwat werk te doen voor deze in elkaar kan.

shoot please

steven

Gisteravond bezig geweest met de filters. Het zie er op de foto`s wat genadeloser uit dan als je het model bekijkt met het oog, daarom ben ik best wel content met het resultaat. Maar oordeel zelf.
DSCN1814.jpg

[/img]
DSCN1815.jpg

DSCN1816.jpg

[/img]
DSCN1818.jpg

DSCN1819.jpg

[/img]
DSCN1820.jpg

Nu eerst nog dry-brushen, dan stof en dan chippen.

shoot lease

steven

Hello Steven,
Een paar zaken toch: Het kanon was volledig panzergrijs en de radio was grijs of groen, niet zwart. De rest lijkt me OK, al heb ik wel mijn twijfels over de bruin lederen stoelen ik denk dat altijd zwart leder werd gebruikt in hun voertuigen.
Voor de radio een interessante link:
http://www.desyatnik.com/index.php

Groetjes
Eddy

Hoi Eddy,

bedankt voor de tips, het kanon is zo overgespoten, de radio is ook vrijsnel weer groen of grijs. Ja de stoelen, zwart lijkt logisch, maar dan word het zo`n duf donker hok. Rood geeft juist wat meer leven. Ga nog ff denken wat ik daarmee ga doen.

groetjes steven

Wel gisteravond kanon en radio over gedaan, en een begin gemaakt met het aan zetten van de chipping.

DSCN1823.jpg

[/img]
DSCN1824.jpg

DSCN1825.jpg

[/img]
DSCN1827.jpg

Het begin van de chipping.
DSCN1821.jpg

[/img]
DSCN1822.jpg

DSCN1826.jpg

Ik weet dat het zwart bruin er nog al sterk uitkomt, naar het is de aanzet, met een grijs filter/dry-brush komt deze wel bij. Ik probeer rauw staal te verkrijgen, en dat ziet er meestal zwart-grijs uit.
Tot slot een voor proefje van hoe het er uitziet als het inelkaar zit.
[/img]
DSCN1828.jpg

groetjes steven

Na een avondje spelen met kleur ben ik voor 90% klaar met de binnen kant. Er moeten nog 2 kleine dingen aan gebracht worden, en dan natuurlijk de gasmaskers e.d. nog. Dit doe ik als ik bijna klaar ben, omdat deze onder delen behoorlijk in de weg zitten als je het model uit elkaar haald.
kijk en oordeel zelf.
DSCN1830.jpg

DSCN1831.jpg

DSCN1832.jpg

DSCN1834.jpg

Hier de test fit.
[/img]
DSCN1835.jpg

DSCN1836.jpg

shoot please,

groetjes steven

Hallo Steven,

Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien 😳
Het interieur ziet er erg overtuigend uit. De granaten zijn ook mooi van kleur. Één vraagje over onderstaande foto:

2vdjkhv.jpg

Wat zjn de omcirkelde vlekken?

Veel succes met de verdere vorderingen,

Maarten

Hoi maarten,

Dat zijn nog helaas te harde randen van vuil en mors vlekken. Ik hoop dit nog te kunnen corrigeren met mig pigments, en anders de gebruikelijke oplossing, een doek maken.Maar zoals ik al aangaf het is een test model om mijn nieuwe verf kunsten uit te testen. Helaas gaat er dan nog wel eens iets niet helemaal zoals het moet 😈

Groetjes steven

Wel de upper en lower hull zitten vast. Ik heb een begin gemaakt met het wetheren van de buitenkant. Ik had wel wat problemen met de mix van vallejo glans en matt vernis, deze meng ik om satijn glans te verkrijgen. Alleen nu kwam de spuit steeds maar verstopt te zitten, erg vervelend om het maar netjes te zeggen.

DSCN1851.jpg

DSCN1852.jpg

DSCN1853.jpg

DSCN1856.jpg

DSCN1857.jpg

aan de binnen kant zijn de kleine onderdelen geplaatst, deze ga ik met de hand na bewerken, en aan de voorzijde brak een greepje af van de pin in de tow hook, deze moet ik ook ff na stippen, en dan kan ik beginnen met het wether proces.

groetjes steven

Na het bij stippen van wat kleine puntjes, begonnen met het inlijnen.
Dit is gedaan met burnt umber.
De foto`s zijn gemaakt met het model in de vensterbank van de woonkamer, met echt licht krijg je toch een heel ander beeld.

DSCN1858.jpg

DSCN1860.jpg

DSCN1861.jpg

DSCN1862.jpg

DSCN1865.jpg

DSCN1867.jpg

Nog te doen; filters, vuil en stof en chippen.

shoot please,

groetjes steven

Het aanbrengen van de filters gaf wat probleempjes, meer door dat ik te ongeduldig werd en snel resultaat wilde zien 😈 😈 😈

Ja met het bouwen heb ik engelen geduld, met de luchtkwast ook, maar de rest............... 😳 moet ik me nog in tainen.

Evengoed, het snelle reusultaat 😢 😢
DSCN1869.jpg

DSCN1870.jpg

DSCN1871.jpg

DSCN1872.jpg

Ja dus met een beetje ongeduld een hoop extra werk gekregen 😈

Maar met een lichte witte wash 🙂 🙂

[/img]
DSCN1878.jpg

DSCN1880.jpg

DSCN1881.jpg

Nu maar duimen dat ik het nog hersteld krijg met stof en een dry-brush en niet te vergeten de pigmenten 😀

shoot please

groetjes steven

Hoi Michel,

Dat mag je zeggen 😳 😳 , ik ben hier zo bezig met de verf techniek dat ik daar totaal niet op gelet heb. Hmmmm eens kijken of ik het nog weg krijg met plamuur.

thnx steven

als je er nog bij kan. zou je het kunnen gladschuren en opnieuw in de verf te zetten. maar denk dat je op dit moment niet meer zo lekker bij kan ivm. die beugel die er langs op zit...but it's your call.

daarnaast denk ik ook dat je het straks misschien niet eens terug ziet en dat dit de schuld is van de typische macro-overkill-stand 😉

Hoi Michel,

Daar zat ik zelf ook al mee, die beugel zit behoorlijk in de weg, aangezien deze toch in rust geplaatst word, misschien een doek er over te bescherming van het laadmechanisme.

ach zo'n ramp is het niet hoor, meer een schoonheidsfoutje....doe je het de volgende keer beter.

doekje overheen zou kunnen, een mannetje dat ervoor staat of met z'n rug er tegen aan leunt...verzin de mogelijkheden.

maar wat ik zeg; ik zou me er niet te druk om maken....ik ga me bijna schuldig voelen 🙂

Hoi Michel,

Ik zie het ook niet als een ramp, maar wel verekte stom dat ik het over het hoofd gezien heb. Ik wil de dicker max gewoon op een plaat zetten, zonder figuren daarom word een doek een erg aanlokkelijk alternatief.

groetjes steven

Hallo allemaal,

Eddy, dat is een goede oplossing. Zal eens kijken of het lukt. Thnx

Heb me bezig gehouden met eerst het model van een lichte dry-brush met wit te voorzien. Ik zelf vond dat deze het wel kon gebruiken.

Na droging heb ik een poging gedaan met chipping, niet veel en een paar krassen.
Ik heb ook een begin gemaakt met stof op plaatsen aan te brengen.

DSCN1882.jpg

DSCN1883.jpg

DSCN1884.jpg

shoot please

groetjes steven

Zo, ff een update tot nu.
Ik heb de naad weg gewerkt aan de gun, bedankt Eddy werkt perfect met mr.surfacer.
DSCN1890.jpg

Ben wat verder gegaan met stof en heb met pigmenten een gooi gedaan op de uitlaat.
[/img]
DSCN1888.jpg

DSCN1889.jpg

DSCN1891.jpg

DSCN1887.jpg

DSCN1886.jpg

Nu is het wachten tot de mk traks binnen zijn, die traks van dragon vind ik maar niks.

shoot please

groetjes steven

het is ff te stil geweest, duurde ook ff voor ik de tracks binnen had.
met mijn hoofd er niet goed bij tracks besteld, ja dus de mk 40cm daar ik dus de 36cm nodig heb.
met dank aan de lancier zijn het dus fruil tracks geworden.

na een paar avondjes schoonmaken en boren en inelkaar zetten zijn ze eindelijk klaar voor de spuit.
DSCN2466.jpg

[/img]
DSCN2465.jpg

meer in het nieuwe jaar.

alvast aan alle de beste wensen en een gezond 2010

groet steven

Zo het vuurwerk e.d weer gehad en terug naar de stand van zaken.

ik ben met pigmenten en dat resin spul... werkt echt beter dan gips met houtlijm.. zie hier het resultaat na eerst 2 a3 oude modellen als test te hebben versleeten.

DSCN2735.jpg

DSCN2734.jpg

DSCN2732.jpg

DSCN2731.jpg

DSCN2730.jpg

DSCN2728.jpg

DSCN2733.jpg

nu nog alleen het een beetje afzwakken met een paar pigment washes en het daarmee tot een geheel brengen.

shoot please[/img]

wel na vele uren knutselen ben ik redelijk tevreden met het eindresultaat.

DSCN2736.jpg

DSCN2737.jpg

DSCN2738.jpg

DSCN2740.jpg

DSCN2741.jpg

DSCN2743.jpg

DSCN2744.jpg

DSCN2745.jpg

DSCN2746.jpg

het was voor mij een test of ik met andere technieken dan het dry-brush uit de voeten kan. zelf weet ik dat het e.e.a. nog wel voor verbetering in aan merking kan komen, maar toch ben ik best wel tevreden.

ook wil ik iedereen bedanken voor de tips tijdens de bouw.

shoot please..... 😀 [/img]

hoi Maarten,

dankje, zoals ik al schreef het is een eerste keer met alles nieuwe technieken, en dan gaat niet meteen alles goed. maar tip voor de volgende.

ik heb nog een hummel late, nashorn, jagd tiger, tiger 1 initial, hetz mit, easy 8 75mm en nog veel meer op de plank liggen, nadeel van vacantie in italie. in het plaatsje caorle zit een klein modelbouw winkeltje waar alles al goed koper is, maar daarop krijg ik daar ook nog eens 15% korting, dus minder voor bier en meer voor modellen inslaan. 😀 😀 🙂

ga verder met de jagd tiger en ga ook beginnen met de nashorn denk ik.

groetjes steven

ps.

weet iemand waar je een mooi houten"sokkel" kan kopen, zodat de dickermax mooi op een plaat kan staan.

Terug
Bovenaan