Dragon 1/35 SmartKit Panther G (update 22-03-08)

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT
OOTB prima kit, nix mis mee
verf duurt nog even als gezegd.............

dsc03692jg3.jpg

dsc03694fn8.jpg

dsc03693av7.jpg

Volgende Smart kit mag komen..........
8)

Ziet er zeer strak uit Danny! Ben benieuwd naar het vervolg...

ik zie overigens dat jij alle equipment er al op hebt....

Greetz,

Jurrie

Re: PANTHER G DRAGON SMART KIT BUILD UP

Danny Raadtgever zei:
verf duurt nog even als gezegd.............

Dan, Dus het gaat door met je nieuwe stek ? mooi man.. alvast veel plezier gewenst 🙂

In dat geval wachten we met smart totdat je klaar ben op z'n jassie 🙂

welke camo heb je in gedachten of wordt tie 1 kleur ?

massol Raymond

g

@Dom : Thanks verf duurt even.......PE roosters zitten erbij.......

@Frank : Dragon 1/35 smartkit...

@Jurgen : Thanx, alles zit erop hij is demontabel in 4 grote blokken..
Toren, romp, linker en rechtertrack met wielen eraan vast (Japanese way)

@Jamie : toren ging prima, absoluut geen problemen......

@Ray : we zitten nu op 95% zekerheid van verhuizen......
plan is 2 kleurenschema, basis groen , geel erover......

@Jan : nope bouwt prima weg, geen problemen...

@Jeroen : na evt. verhuizing is spuitcabine prio 1 mbt hobby....

@Hendrik : de beste Dragonkit zo'n beetje tot nu qua detail en pasvorm

Note : ik vind het persoonlijk de beste Dragonkit ooit....
minder over de top dan de Pz IV, zelfde of beter detail........
Tot zover mijn minireview.... 😉

tja

Kon het toch niet laten........spuitcabine vrijgemaakt en gaan......preshade in 3 lagen.....

Je gaat naar Bunnik......en hebt een goed gesprek over airbrushen,
vervolgens dekt t na 5 lagen groen nog niet 😀 maar ben ik al wel dichterbij t resultaat dat ik zoek !

(Big thanx goes to Raymond Repping)

Afstandshot met spuitcabine (deze hangt op ca.130 cm hoogte)

Grtz,
Dan

Mooi werk Danny!

Die truc met dat hele loopwerk als los onderdeel spuiten, moet ik ook nog steeds eens proberen.

succes,

Alex

s

@Jan
Groen als basis denk ik 😈
Twijfel nog tuseen hardedge geel erover of bruine camo uit de hand.....(optie 1 of 3 uit de beschrijving)

@Alex
Methode is aan te raden, heb t tot nu op een KV1, Tiger en deze gedaan, moet zeggen t werkt prettig.

@Jamie
Urm...........
Eigen mixje van Tamiya Black green, Olive, Desert Yellow en Field Grey......in een.....eh....bepaalde verhouding
(lees:geen idee, net zolang gemixt tot ik t mooi vond)

LOL.toch maar gaan spuiten he,ja als het eenmaal begint te kriebelen.mooi werk zover.doe optie een maar de boxart camo.maar is het niet groen over geel inplaats van andersom??

groeten jeroen,.

jeroen gerritsen zei:
LOL.toch maar gaan spuiten he,ja als het eenmaal begint te kriebelen.mooi werk zover.doe optie een maar de boxart camo.maar is het niet groen over geel inplaats van andersom??

groeten jeroen,.

Hey Jeroen,

wilde m eerst blauw maken, toen grijs, toch maar groen gedaan....... 😈
De basis is groen, met bruin los erover of geel hardedge........ 😱

Grtz,
Dan

Danny, je kan op die frontale foto heel goed zien dat je juist bij het pre shaden een en ander vergeten bent: de opening in de mantel voor de co-ax MG en de binnenkant van de kugelblende op de boeg idem...
Zelfs na de groene basis zijn deze nog steeds polystyreen grijs...dit wordt lastig corrigeren, of je moet je camo precies over deze gaten laten lopen, en dan moet je nog uitkijken dat je daar niet gaat overcorrigeren met een dikke klodder kleur tot gevolg.

Hi Danny!

Mooi werk!

Ik ben nieuw hier en moet nog een beetje wegwijs worden in dit forum
maar zie nu al heel handige pagina's!

ik heb een vraag aan je omtrent dit model.
Ik heb namelijk de zelfde kit maar ik word een beetje getikt van
alle mogelijkheden wat betreft keuzes van onderdelen..
Ik word niet echt wijs welk onderdeel gecombineerd word met welk en wat historisch correct is..
Heb jij een antwoord op deze vraag?

Grt NielZ

Hoi "Nielz"
Welkom op de twenot forums 😀
Lees even dit topic door aub: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=18
Het gebruik van nicknames is niet gewenst, je kunt je inlognaam laten veranderen door Rob Plas een pb te sturen.
Jan 😉

en wat je vraag betreft niels,denk ik dat je iets specifiekers moet zijn
ik weet zeker dat danny en ook n groot aantal andere leden je het verschil in historisch correcte uitvoeringen/onderdelen kunnen uitleggen,maar je zal toch wat specifieker moeten zijn 🙂
maak er anders indien mogelijk n foto van zodat iedereen kan zien waar je precies het verschil tussen wilt weten

Niels, ik heb je naam gelijk maar aangepast
welkom op het forum

En over je vraag:
Mijn "taktiek" om zonder me enorm te hoeven verdiepen in een studie van dit type tank (Want dat is het): foto's zoeken en kijken, en de dingen die je ziet en leuk vindt toepassen op jouw model.
Misschien niet altijd helemaal 110% historisch correct omdat je kleine dingen van verschillende types door elkaar kunt halen, maar zolang de grote lijnen kloppen en jij plezier hebt in het bouwen van het model zou ik me verder (nog) niet te diep in de wereld van de Panther storten.

Hallo Rob,

Bedankt voor de verandering,
Ik heb geprobeert foto's te zoeken maar als het gaat om het loopwerk zijn die foto's vaak te donker al heb ik gisteren wel goede foto's gevonden van de Panther in Overloon.

ik zal proberen wat foto's te plaatsen omtrent mijn vraag.

Vr Gr Niels Veldhoven.

Voor de volledigheid bedoel ik o.a. onderdelen als G13 en G14, D15 of D2,
en G5 of G8
tekpan2.jpg

mijn camera kan niet echt goede detail foto's maken dus probeer het even met een scan van de bouw tekening.

alvast bedankt.
Vr Gr Niels Veldhoven.

Dat ziet er veelbelovend uit,mooie camo kleuren en goede chippies 😀 ,maar er zit ook een achterkant aan deze panther toch 🙂 🙂 ,met andere woorden ......................MEER foto's 😉

groeten jeroen,.

f

Meer foto's volgen later, ben gewoon nog niet zover.
Voorplaat begonnen na de toren en werk nu rechtsom
naar achteren......

M'n bedoeling was met de "maskol" van Vallejo af te plakken
maar die bleek verdroogt.......

Nu heb ik de outlines met de kwast gedaan en de vlakken
met de airbrush ingekleurd.......

Grtz,
Dan

Hey Danny,

ik vind de camo goed gedaan.
Sommige krasjes en chippies op de voorplaat zitten naar mijn idee wat te evenredig over het oppervlak verdeeld. Maar ik wacht geduldig op het vervolg van de weathering.
Verder vind ik het prima model.

grt

Robert

Mooi chippings Danny. Maar 1 vraagje; op de eerste foto zie ik dat waarde 2 schuine panzer platen in elkaar schuiven je een soort lijn in de groef geschilderd hebt? Deze is iets scheef, maar misschien zie je er in werkelijkheid niks van.

Verder "strak" bakkie!

mzzls

Eej mede delluftenaar!

Ziet er al goed uit, mooie kleuren heb je gebruikt voor de cammo. Beviel de kit een beetje? Wil `m namelijk na mijn JP IV ook gaan bouwen, ook geel met hard edge groene cammo 🙂

Chippies op met name voorzijde hadden wat mij betreft wat meer random verdeeld kunnen worden.. maar dat was al gezegd.

Je model heeft verder een super natuurlijk glans, erg mooi gedaan! (hoe? 😉 )

Groeten!

Bouke

T*ring Dan, jij hebt je modelling mojo wel helemaal weer gevonden volgens mij 8). Mooie lichte kleur geel om op te verweren, en ik zie al wat variatie in het groen!

Kallum, MartinD

d

Hey Martin,

ik zit inderdaad in een goede "hij gaat lekker" bouwfase.
Veel plak en verfzin......hoop dat t een paar weken
(minimaal) aanhoud......komt er eens wat af 😱 😈

Grtz,
Dan

Terug
Bovenaan