Don`t drink and drive [02_09_07] Wat verf op het figuur

Hoi medebouwers,

Een vignette met een moraal 😉

Begonnen met het grondwerk, de weg en de boom hebben vooral nog wat aandacht nodig. Verder moeten er nog wat details aan het model geschilderd worden en natuurlijk ook de flessen drank en onfortuinlijke chauffeur.

Suggesties welkom!

Groeten,
Bouke

1-2.jpg

2-2.jpg

3-2.jpg

4-1.jpg

Hoi Bouke,

Geinig heel leuk 😀
Maar hoe heb je die rotsen zo gemaakt?

Ik zoek ook zoiets voor mijn CH47A Chinook die op een fire base moet landen ergens in Vietnam.
Dan wil ik ook een beetje de indruk geven dat de fire base op een berg staat 8)

Gr Nick. 😉

Heren bedankt!

Die rotsen zijn gemaakt door eerst een ruwe "schets" te maken door middel van styrofoam isolatiemateriaal, na het vastlijmen van deze styrofoam rotsen het geheel met gips overdekt en structuur van steen aangebracht door wat modeleerwerk. Na het drogen van het gips basiskleur licht zandgeel aangebracht en meteen gewashed met een donkergrijs. Volgende stap wordt het drybrushen van de rotsen.

Groeten en hoop dat je er wat aan hebt Nick,

Groeten,
Bouke

Heej Bouke,

Goed werk, ik geloof dat dit een van je goedste vignettes gaat worden. Grondwerk ziet er net als bij je Jagdpanzer overtuigend uit, toch prima dat je even vrij hebt. Doe je nog wat stof op de banden, komen ze wat beter uit denk ik.

gr. Jochem

Erg tof idee Bouke dit. Wellicht zou je de complete vehicle nog een beetje meer kunnen kantelen (richting afgrond) zodat het totaal net wat spannender wordt.
Cool, ben benieuwd naar het eindresultaat.
massel,
marcel.

Bouke, leuk idee en prima uitgevoerd. Ben nu ook bezig met de Steyr en die van jouw is een prima inspiratiebron zo 🙂 .
Over het figuur: Ik denk dat je het verhaal wat sterker maakt als de 'chauffeur' er ook dronken uitziet door bijvoorbeeld een scheve pet of een open jasje.

Hoi Bouke,

Bedankt voor de tip 😀
Ik had zelf al van die rubbere malletjes gekocht met een rots vorm er in.

Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt op uitzending in Bosnie 😕
M,n maatje reed.. en die was een beetje aan het scheuren op een nat weg dek.
Begonnen we te slippen richting een bruggetje ,daar gingen we rechts langs ,dwars door de roodwitte makerings borden die naast de brug stonden.
Gelukkig was er een kleine talud achter het bord waardoor we sneller tot stilstand kwamen 🙄
Anders hadden we echt de plomp in gereden/gevlogen.
Schade...........het nummerbord stond een beetje scheef en wat krassen verder had de MB niksie 🙂

Gr Nick. 😉

Ha Bouke,

leuk idee en goed uitgevoerd tot nu toe.
Vind de opmerking van Roy wel juist, de chauffeur zou er iets 'verlopener'uit mogen zien.
Bij de Tamiya Kübel (als je die toevallig hebt) zit een chauffeur met zijn shirt open. Die zou er goed bij passen.

grt

Robert

Heren!

Bedankt voor alle op en aanmerkingen, erg tof. Ik kan er zeker even mee vooruit. De suggestie van dronken look van de chauffeur is ook zeer zeker terecht dus ik zal Jan even een PB sturen...

Ik ga er rustig aan verder werken en ik dank jullie allen voor de kritische blik en waargebeurde anekdotes 😉

Grtz,
Bouke

hoi bouke
mooi werk.

wat je mss ook kan doen is aan de rechterkant (in de rijrichting bekeken) van de Styr een mooie grote gloednieuwe kras te zetten. Een die afkomstig is van een tak van de boom. Brengt nog iets meer leven in het model.

voor de rest, strak ondergrondje, idem voertuig 🙂

Bouke, het figuur met de open blouse zit bij de Schwimmwagen, niet bij de Kübel.... uiteraard heb ik het schwimmiefiguur ook liggen 😉
Ze komen samen zsm jouw kant op, kun je zelf een keuze of een combinatie maken.
Jan 🙂

een erg kleine update van dit project:

Met dank aan Jan P. een nieuw figuurtje samengesteld die een wat meer dronken indruk moet maken. Bijgewerkt Tamiya Schwimmwagen ventje, waarvan het been geamputeerd is om er vervolgens een ander deel van een been aan te plakken. Dragon armen en Verlinden hoofd.

Bedankt voor jullie tip, ik vind het er beter op geworden met deze pose. Nu nog even netjes schilderen 🙂

Groeten,
Bouke

P.S. excuses voor de karige foto, mijn iso-instelling stond verkeerd.

6.jpg

Even een kleine update weer, het gaat allemaal met kleine stapjes maar het gaat in ieder geval vooruit (hoop ik) Ik moest weer even inkomen met het schilderen met figuren. Ben begonnen met het gezicht en ook het uniform zit al in een basislaag met wat schaduwen. Volgende stap is de boel iets meer german-grey maken. En dan natuurlijk de details van het figuur schilderen. Ben er wel achter dat Tamiya figuurtjes niet de beste zijn 😉

Tips welkom!

Groeten,
Bouke

7.jpg

Hey Bouke!

Gezicht geeft een zeer goed (tja of juist slechte 😈 ) indruk.
Kleding is nog wat grof, maarja je bent nog niet klaar zoals je zei. Nog ff wat donkere lijntjes tussen de vingers, en ja... Tamiya figuren zijn $(#^@*!!!!!!!!!! niet zo goed... 😀
Nog een compliment voor de zeer goede setting!

mzzls

Ik weet wel wat ik weggeef 😈 🙂
Kijk even naar de handjes, er zit op alle 2 nog een klein gietrandje....
Jan 🙂

Daar heb je *^@$*@^$*@$^*@~!!!! helemaal gelijk in Boris 🙂 Maar ja.. je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Ben er echt blij mee hoor Jan 😉

Bedankt voor de kritische blik van beide... we gaan er weer langzaam aan werken!

Groeten,
Bouke

Terug
Bovenaan