Diorama

Hallo 😀 sorry dat ik nog niet een betere titel heb dan: Diorama 🙂 (ik heb Namelijk nog geen naam voor mijn dio 😳 ) Maarja de diorama dus...
nou ik heb er ongeveer een week aan gewerkt en het resultaat is toch wel goed vindt ik zelf.De figuren zijn van Dragon en de paddestoelen zijn zelf gemaakt.Ook heb ik de steiger zelf gemaakt ( gewoon van hout ) En het Water is gemaakt van Trasparante houtlak,en een blauw kleurtje.
Nou genoeg gepraat......

dscf2733km0.gif

dscf2742tj7.gif

dscf2748kw8.gif

dscf2751ep9.gif

dscf2755hd8.gif

Ik in actie 🙂
dscf2731br6.gif

Beetje onscherp 😕

De setting is leuk en orgineel! Valt me op dat de kleding te veel glimt. Jammer dat je geen wapenriemen gemaakt hebt, doet toch wat afbreuk aan je geheel. Als je de officier op zijn rug kijkt zie je dat zijn broodzak bijna halverwege zijn rug zit (de bevestigingsriempjes zweven zonder dat de zak ergens aan bevestigd zit). Zijn MP40 houd ie toch op een wat merkwaardige manier vast, zo bijna aan het einde van de loop. Kan het op de foto niet goed zien maar ik heb het idee dat van de voorste soldaat zijn geweer aan het uiteinde wat scheef zit?

Misschien volgende x niet binnen week maar 2 week overdoen om het geheel net even wat meer tijd te geven. Maar de verdere afwerking van het diorama, gras, water, "bruggetje", is absoluut een groot compliment waard. Geef het wat meer tijd!!

JW

Matthijs,

Als ik je leeftijd inschat, aan de hand van de foto, en wat je hier neer hebt gezet, denk ik dat je een zeer nette dio hebt afgeleverd. De figuren kunnen wat netter afgewerkt worden in verband de highlights en schaduwen. De uitvoering van het dio vind ik erg goed, misschien iets minder blaadjes, maar verder petje af.

Zoals J.W. al zei, volgende keer iets meer tijd nemen en goed oefenen op de figuurtjes. Denk dat je dan weer een hele stap voorwaarts maakt.

Gr,
Jeroen

Hmh zeg ik hmh...

Ik vind het een doordacht diorama. Er wordt een beweging gesuggereerd door het opeenvolgend handelen van de mannen. Ik vind de compositie fris. Het oog wil ook wat, en het was misschien een aardige vormbreker geweest om de waterkant niet zo recht te houden, en zo diagonaal op het dio.
Ik zie hier een getalenteerd en sensitief bouwer, die als jeugdzonde misschien dit ietwat surrealistisch aandoende diorama maakte.
(dit komt vooral door de paddestoeltjes Matthijs)
De steelgranaat lijkt een beetje te zweven op de broodzak van de officier, maar voor de rest, niks dan lof.
Mooi gevoel voor kleuren, dat je echt moet gaan verfijnen!

René

Hoi Matthijs.
Complimenten voor de setting van dit vignet (Is een diorama zonder voertuigen) Voor jouw leeftijd een prima resultaat.
Tips voor de volgende keer:
Probeer je wat te verdiepen in de uitrusting van je figuren. Hoe dragen ze het en waar en welke onderdelen op hun uniform.
De officier zijn geweer is krom aan het einde. Dit zijn dingen welke je zelf niet moet willen. Ik denk wat Jan Willem alles al heeft gezegd: Neem de tijd. Dat is nu juist het leuke van de hobby.
Onderzoek, uitvoering en nagenieten, en leren voor de volgende keer.

Probeer ook de clubmeetings te bezoeken. Dit is de mooiste leerschool. Neem je stukken dan ook mee.

ik had gewild op jouw leeftijd al dit hebben kunnen neerzetten 😉

Hele leuke dio gemaakt hoor 🙂
Inderdaad, er zit wat werk aan de figuren nog eigelijk want de kleding glimt te veel maar wat me op valt zijn je paddestoelen. Ik heb 2 keer moeten kijken voor ik zag dat het paddestoelen zijn omdat de hoed meer lijkt op een bal vandaar 😉 Misschien dat je dit nog kan veranderen? Zou in elkgeval wel mooier zijn is mijn mening. Maar verder, mooie ondergrond, mooi water, en een hele leuke orginele setting 🙂

Bedankt voor de reacties 😀. Over de figuren ben ik het wel eens(dat ze zo erg glimmen komt omdat ik er een in het water is gevallen 😳 )
ik weer niet of jullie het is opgevallen maar de voorste twee hebben camo op hun broek 😀 Het was wel een beetje moeilijk om op de foto te krijgen.

Groot compliment van mijn kant Matthijs. Op jouw leeftijd al "aan de dio" (vignet) met zo'n beetje de moeilijkste zaken: water en camo-patronen. Ik moet mijn eerste dio nog maken... 😉

Je hebt leuke tips gekregen, heb er weinig meer aan toe te voegen. Misschien moet je je volgende keer ook afvragen hoe houtwerk geconstrueerd is. Nu ligt het er gewoon magisch los op.

Verder: ga vooral door en blijf posten.

grtz,
PEter

inderdaad, MI is het begin er al helemaal, en kun je met wat handige tips een nog mooier dio maken. zo vind ik bijvoorbeeld het steigertje wat aan de grove kant, dwz dat de planken nogal breed zijn, kun je een volgende keer wat aan doen, en kwa figuren sluit ik me aan bij mijn voorganger.

keep up the good work!

Timo

erik bakker

hallo,
het dio is echt mooi, maar ik meen dat frank haspels mij ooit heeft gezecht dat panzerfausten panzergelb waren, ik dacht zelf ook altijd dat ze gewoon field grey waren, misschien dat iemand hier uitkomst kan bieden.

hoi Matthijs, ik vind het een erg leuk vignet maar probeer iets te doen met de dingen die al gezegd zijn, dan zal het er nog beter uitzien!

De vliegenzwammen(paddestoelen) zou ik weghalen omdat ze absoluut niet voorkomen op grasland maar alleen in eiken of naaldbossen.
Misschien kun je ze vervangen door een paar lage struikjes?

Het zal er zeker realistischer van worden!!!

Verder petje af hoor!!!!!!

Greetz Harry

http://www.frenchparadise.net/modules/Page/html/images/panzerfaust_1.jpg
deze roept dan weer vragen op, angezien ik er een zie die toch veel donkerder is.
maargoed de foto is zwart wit dus het zal wel panzergelb zijn.

Terug
Bovenaan