Diorama " Staubige grenzen" klaar.

Yo Mannen,

Ik volg hier al een tijdje het gepriegel met plasitc en dergelijke dat ik me aangetrokken voelde om er ook maar aan mee te doen.

Dus je mag me hier wel wat meer verwachten...

Maar openen doe ik met mijn laatste werk te tonen. Sommigen onder jullie zullen het wel al gezien hebben.

De 223 is van Tamiya met eduard upgrade pe set, één fig is van tamiya met verlinden hoofd, de andere is geheel van verlinden. Het staartstuk van de schmmit is van Revell.

a_074.jpg

a_072.jpg

a_070.jpg

a_084.jpg

a_106.jpg

a_0981.jpg

a_0881.jpg

a_0871.jpg

Het was een leuk project waar ik toch een tweetal jaar mee bezig ben geweest, met de gekende modelbouwpieken en dalen 😉

Graag jullie mening.

Alvast bedankt.

Greetz Nico.

welkom op het forum 😀

dat je daar twee jaar mee bezig bent geweest 😱
maar hij ziet er goed uit hoor.

aleen de duitser die op de jerrycan staat vind ik een beetje vreemd.
want het lijkt aan de houding van de duitser dat hij op een heel stevig ding leunt wat die jerry can niet echt is. 🤐

groeten Chris

uhh chris, die jerrycans zijn van metaal. we hebben er eentje in de schuur liggen, kun je een keertje voelen hoe sterk die dingen zijn.
ik vind em er heel erg gaaf uitzien, dat je d'r twee jaar mee bezig bent geweest kun je er wel vanaf zien.

groeten erik.

Bedankt heren voor de vlugge repley's!

Wat de jerrycans betreft, die zijn idd uit metaal en eenmaal gevuld kan dit best wat gaan wegen. Het figuurtje die op de jerrycan steunt en de jerrycan zelf komen trouwens uit het zelfde doosje, staat ook zo op de boxart.

Tja, twee jaar lijkt lang. Maar in modelbouwtermen lijkt me dat de norm, zeker inzake tijd. De 223 was al een tijdje klaar, die geeft twee jaar geleden nog een prijsje gewonnen in Eindhoven 😀 . Maar het grondwerk bleef aanmodderen. Eenmaal als ik dacht dat die af was, moest ik er telkens nog wat gaan bijplaatsen ( zoals het staartdoek van de schmmit ) enz...een diorama is in mijn ogen eingelijk nooit af. Maar soms moet je toch durven de knoop door te hakken en het een naamplaatje geven om hem in de vitrinekast te plaatsen.

Greetz Nico 😀

Hoi Nico, welkom op het forum en al helemaal super dat je je werk gelijk gaat delen met ons. Mooie setting, mooie afwerking en je andere werk ziet er ook heel erg mooi uit. Blijkt ook maar weer dat de oude Verlinden figuren, vroegere serie, heel mooi zijn en ook mooie detail. Heb je de gezichten met olieverf gedaan?

Zo zie je maar als je de tijd neemt je een heel erg mooi resultaat neerzet!!!

JW

Yo Mannen,

@-J.W.Stokkers, wat de gezichten betreft, die zijn geschilderd met een setje vallejo verf. In (veel) dunne transparante laagjes werken. Enne...bedankt voor de mooie woorden.

@Marcel-Ook jij bedankt voor de reply! Het staartstuk is er op het laatst bijgekomen...in het begin stadia van de setting was die eerst niet gedachten, ik vond het wat leeg zo in die tankditch. Vandaar het staartdus 🙂

Bedankt heren.

Greetz Nico 😀

Erg mooie dio, heb m al eens voorbij zien komen ergens.
Vooral het tot stand komen van het staartstuk is bewonderenswaardig.

@ Chris, geloof me dat een gevulde jerrycan wat weegt en deze pose makkelijk kan zonder dat ie omvalt. Heb dr vaak zat mee lopen zeulen en tegen aan gestaan zoals t figuurtje.. en anders ga je t zelf eens testen tijdens de landmachtdagen ofzo 🙄 😉

He Nico,

Ook hier 😉 Mooie dio, veel te zien en toch samenhang. Wat je in twee jaar wel niet kunt doen en laten, aan de andere kant, het is geslaagd en verder niets aan doen. Voor de rest blijven het "smaak" dingen 🙂

Grt

Yo Mannen,

Bedankt voor de leuke reacties!

@-Elco, Hé, bedankt en idd het staartstuk had wel wat voeten in de aarde. Vooral omdat ik van referentie foto af werkte, de knik die erin zit heeft me flink wat werk bezorgt.

@-J.Prummel, ook jij bedankt 😉

@-Lars, dank u...over welke kit heb je het? Ik dacht dat ik beide (223 en schmmit) ergens op een beurs op de kopt hebt getikt...

@-Chris, Nogmaals bedankt 😉

Greetz Nico

Hee Nico,

Helemaal mooi! Tsja, die verwering is flink, maar daar schijnen we hier op het forum in wedstrijd in te doen. Welke tankbemanning heeft zijn voeruig het langst niet onderhouden....? Eerlijk is eerlijk; Ik ben het met Chris eens. De voet moet gewoon verder op de Jerry Can. Dan is het probleem weg. Nu zou simpelweg je been het niet houden en van de can afgelijden. De Can heeft er geen problemen mee. IK kan me nog wel wat cans voor de geest halen die zo veel sterker leken dan ik.... (soms zelfs ook wel waren)..

Maar dan het hoofdje van de bestuurder... Die is te groot. Verlinden is altijd al serieus groter dan Tamiya/Dragon, maar als je onderdelen combineert is het heel erg duidelijk. De nek compleet wegzagen helpt dan ook niet meer. Even een hoofdje van Hornet!

Dat neemt nog niet weg dat het een geweldig stukje werk is!

Groet,

Ronald

Yo Ronald,

Ja en het bewuste figuurtje heef dan ook nog op de koop toe uitgesproken kaak -en jeukbeenderen 😉 Op de foto's is het moeilijk te zien maar hij heeft ook licht bocheltje op zijn rug...is best wel komisch eigenlijk 😱

Ook jij bedankt voor je post 😉

Greetz Nico 😀

Terug
Bovenaan