Diorama SD.KFZ. 250/8

Marten Nop

Lid van de TWENOT
Goedemiddag,

Hier nog even een Diorama waar ik mij de laaste tijd mee bezig heb gehouden.

dsc0035ykv.jpg

dsc0037xp.jpg

dsc0044mk.jpg

dsc0043lh.jpg

dsc0041xj.jpg

vragen en opmerkingen zijn welkom,

Marten

Het voertuig ziet er mooi uit, maar de figuren zijn wat grof afgewerkt.
Er zijn nog duidelijke gietnaden zichtbaar op de handen van het zittende figuur en de diverse lijnen met waffenfarbe zijn wat erg breed.
Het idee achter het dio vind ik wel goed.

Hee Ron,

Bedankt voor de comment,
en hoewel ik zelf de foto's wat mislijdend vind over de grote van de genoemde problemen ben ik het met je eens dat ze er zo wat grof uit zien.
Ook viel mij direct op dat de commendant zijn kaart kwijt was 😳,
Dus ik heb even geprobeerd een paar problemen weg te werken en hier is het resultaat

dsc0070fv.jpg

Ik heb de commandant zijn kaart terug gegeven, de achterste man zijn handen nog wat bewerkt en een sigaret gegeven,
ook heb ik de genoemde lijnen wat dunner proberen te maken.

Mvg

Marten

Marten,

da's een mooi stukje werk, wat heb je voor het gras gebruikt?

1 tip, probeer de volgende keer een blauw of wit vel achter je model te zetten bij het fotograferen, nu heb je een "drukke" achtergrond die afleid van je werk. 😉

Groeten,

Rico

(op de laatste foto waar je de kaart terug gegeven hebt is de achtergrond wel goed by the weg...)

Bedankt,

Het Gras is van minatur.
Ik zal de volgende keer met een wit vel proberen te fotograferen, het hele diorama kan ik namelijk niet afdekken met 1 A4tje.

Groeten Marten

Marten Nop zei:
Bedankt,

Het Gras is van minatur.
Ik zal de volgende keer met een wit vel proberen te fotograferen, het hele diorama kan ik namelijk niet afdekken met 1 A4tje.

Groeten Marten

Thanks...

A4-tjes kun je tapen en rondleggen, dus nie vaauwe, leg je naad van 2 A4-tjes wat strattegies en niemand ziet dat jij geen A3-tje had.

Rico
(die 2 blauwe A4-tjes heeft verenigd tot een A3... 🤣 😉 )

Hoi Marten,

Daar zijn ze dan 😉 de foto's. Altijd mooie om leuke diorama's te zien. Mooi dat je veel aandacht schenkt aan de totale setting en dus ook de sokkel van je dio.
-Je gebruikt vallejo verf voor je uniformen (althans geloof dat je dat ook gebruikt) en je ziet dat vallejo een wat schijnende look geeft en dit kan je voorkomen om nadien je figuren met matte vernis lichte spray te geven.
-de graspolletjes zijn super en ook hier mooi dat je juist ook hier veel aandacht aangeeft en zou ze alleen nog wat drybrushen om wat nuance te krijgen in de kleuren. Beetje spelen met kleurtjes
-voor een volgend project niet alleen aandacht geven aan de bovenkant van je voertuig maar let ook op de omgeving bij de wielen/spatbord en dan vooral onderkant van deze omgeving. Beetje stofophoping doen/wat putty van tamiya verdunnen en dan wat heel fijn zand/steentjes aanbrengen en daarna de airbrush erover. Of gewoon wat pigmenten doen. Denk dat je je 250 nog paar stapjes extra had kunnen geven maar ieder geval bij een komende project.
-figuren zijn al mooi opweg en let inderdaad even op wat flash randen verder gewoon lekker door stoeien en ontwikkelen. 😉 zou wel kritisch naar mijn verhaal kijken. Je hebt paar man in actie en 3 man die er redelijk rustig bijzitten 😉

Ik zeg gewoon goedbezig 😀 😉

Gr.JW

allen bedankt voor de reactie's,

Rico, Dat is ook een goed idee 🙂

JW, ik zal deze punten meenemen zeker in het volgende project, ook zal ik hier nog een paar dingen aan veranderen,
de glans van de figuren zal ik nog even proberen aan te pakken, en mischien krijgt het voertuig nog een laagje stof over zijn onderstel 😉

Groeten Marten

Goed bezig Marten ! Toffe setting zo.
Het gezichten schilderen lukt je ook al heel aardig ! met goed kijken en oefenen kom je er wel.

twee kleine tipjes voor als je verveelt 😉 :
Die reeds besproken grove handen kun je voor deze keer nog camoufleren met een kleurtje :
dan lijkt 't of de soldat handschoenen aan heeft.

En de stenen muur : door een beetje kleurverschil in de stenen onderling aan te brengen komt de muur wat mooier over,
maar hij is zeker niet verkeerd hoor..

O, en een toevoeging aan de achtergrondvanpapier : gebruik liever lichtgrijs papier.
Of knip een CornFlakes doos open (binnenkant=grijs) en zet die erachter.

Viel Spaß 😀
Peter

Peter,

Bedankt voor de reactie, en ik zal eens kijken of ik de tips nog kan toepassen.
Is grijs papier beter? ik dacht dat het gewoon was om de aandacht op het model te vestigen?

Groeten Marten

N.Drenth,

ik had je bericht over het hoofd gelezen, het kanon zit er los op dus hij stond wat scheef maar dat is nu weer goed,

En de verwering is minimaal gehouden, pinwash, filters, een paar kleine chips en roest strepen,
maar ik ben het wel eens dat zonder stof hij niet helemaal in de setting paste,

dus ben ik nog even bezig geweest...

dsc0075it.jpg

dsc0074dt.jpg

88718700.jpg

Groeten

Marten

Noem me maar nicky hoor 😉 , zie net dat ik mn voornaam er niet bij heb gezet... En aub, noem me geen drenth 🤣
Maar hij ziet er zo al wel beter uit!

Marten :
Is grijs papier beter? ik dacht dat het gewoon was om de aandacht op het model te vestigen?
wit papier als achtergrond weerkaatst nogal goed, waardoor je een soort van tegenlicht-effect krijgt in je foto's.
Middelgrijs is heel geschikt als achtergrond waardoor de kleuren getrouw overkomen.
Ook wanneer je verf mengt zou je dat het best kunnen doen op een middelgrijze ondergrond.
Het menselijk oog (brein) interpreteert een kleur anders wanneer een kleur grenst aan een andere kleur.
Grijs is zegmaar neutraal, en daarom hebben fotobewerkings programma's standaard een middelgrijze achtergrond :idea:

tot uw dienst 😉
Peter

Terug
Bovenaan