Diorama met Bailybrug en A34 Comet tank

Ik denk dat je hem beter iets meer achterover kunt zetten. Nu is de voorste vering (bijna?) helemaal ingeveerd maar de achterste amper, maar in het echt balanceert zich dat uit bij matige snelheid. Zoals hij nu staat komt hij over alsof hij op topsnelheid de brug ramt in plaats van er rustig oprijdt.

Helaas Jakko, alle wielen zijn al vastgelijmd, niets meer aan te doen.
En om je helemaal groen en geel te laten worden: in dit diorama staan de voertuigen stil, de scoutcar staat zonder brandstof en houdt de colonne op.

Goeie keuze Rob!

Inderdaad goede keuze Rob. Het geheel laat een beweging zien. Persoonlijk zou ik de twee liggende personen weg laten. De verplaatsing vind niet plaats onder vijandelijk vuur (niemand rent) misschien een MP die staat te kijken om het verkeers aspect te benadrukken?

Blijft een mooie setting en leuk om te volgen.

Laat de liggende figuren een kop thee maken, dan zijn ze alert maar ook relaxed, en zijn ze toch ook wel op hun plek.

Dat is precies het plan Timo.
Ik heb nog zo'n prachtige 3D benzinebrander van Eelke liggen.
En er komt nog een nette rij zandzakken te liggen, dus een vaste verdediging van de brug.
De 2 hebben hun helm ook niet op, dus het geheel moet vooral rust uitstralen. Het zonnetje schijnt, tijdschriften erbij, het is lente 1945 en de kapitulatie nadert snel.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat de 2e Comet veel toevoegt. In werkelijkheid is dat wat je ziet: een optrekkende of zich verplaatsende eenheid. In 1:35 wordt het dan imposant door de afmetingen van het geheel.

Bouwze!

Jan

Let ook op de haken aan de sleepkabels 🙂 (Verkrijgbaar bij Eelke.)

De 2e Comet is verder bewerkt, met een wash en een camo net.
Dat net wordt uiteraard nog geverfd.
En ik heb op 1 bemanningslid van de 2e Comet na de figuren in de primer staan.
Bij de Scoutcar een commandant en een crewlid dat haastig met een jerrycan benzine komt aangelopen.
2 relaxte infanteristen, op guard duty in een schuttersput voor de brug. Bezig met thee zetten.
4 infanteristen bezig met de brug oversteken en de commandant van de Comet met een mok thee.
De crew van de eerste comet is al klaar.
Een mix van Tamiya en Ultracast figuren, en wat spul waar het merk niet van ken.
20260415_202146.webp20260415_202337.webp20260415_202431.webp

Als ik een net plaats doe ik dat met een mix van water en witte houtlijm. Doe er een kleurtje aan toevoegen en je bent een stuk verder op weg.
Veel makkelijker dan later verven.

Dat doe ik ook, zonder het kleurtje dan.
Als het net goed droog is kan je verdunde verf zo in het net laten trekken. Gewoon aantippen met een penseel.
2, 3 laagjes is voldoende,laten drogen en drybrushen.
Zo gepiept!

Terug
Bovenaan