Diorama Kingtiger: "A rat's tale"

Jan Kort

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo allemaal,

Mijn tweede foto op het forum. Het lukt me nog niet om meerdere foto's tegelijkertijd te posten via Image Shack 🙁 . Heb de instructies gelezen, maar het lukt gewoon nog niet. Ik heb nog een andere foto gemaakt die de naam van het diorama beter verklaart. Als daar behoefte aan is, post ik hem straks.

Ik weet dat het eigenlijk de bedoeling is om vanaf de bouw foto's te posten. Dat is mijn goede voornemen voor 2009.....

Hier een overzichtfoto van het dio. Er komt nog een mooie mahonie sokkel onder. Graag jullie reactie, voor zover dat meet deze foto kan.

diokt001yb9.jpg

groeten,
Jan Kort

Jan, ik heb je foto even zichtbaar gemaakt. Als je de link naar de foto tussen de codes plaatst kun je hem direct zien :wink:
zo dus: [img]linknaardefoto
zoals je al zei, valt er weinig van te zeggen met deze foto, alleen dat het er wel goed uit ziet 😉
Jan 🙂

Hallo Jan,

Dank voor de tip. Hier dan een tweede foto, die met de macrolens van dichtbij genomen is. Ik hoop het nu goed gedaan te hebben; ben een redelijke digibeet..... 😳

http://img518.imageshack.us/img518/6056/diokt002ru2.jpg[/Img]

groeten,
Jan

Hoi Jan,

als je de tekst tikt en de foto wilt plaatsen, klik dan op het icoon met Img, zet hierachter de link naar de foto (http://...jpg) en klik weer op het icoon Img.

Er staat dan in het bericht [imq]http://...jpg[/imq]
(ik heb q ipv g getypt anders wordt het meteen een link)

de foto

diokt002ru2.jpg

is net als de vorige erg donker! Maar ik zie wel een rattenvanger aan het werk op een Tiger met geslaagde camo...!

Eric

Hallo Eric,

Klopt, ik heb twee staande lampen gebruikt en de ingebouwde flister vaan de camera en dat is dus nog steeds niet OK. Ik zal moeten gaan investeren in een eenvoudige maar goede foto-opstelling...

groeten,
Jan

diokt004kk7.jpg

Jan Kort zei:
Hallo Eric,

Klopt, ik heb twee staande lampen gebruikt en de ingebouwde flister van de camera en dat is dus nog steeds niet OK.

Die flitser is wellicht het probleem; gebruik de twee staande lampen van (schuin) opzij, zet je camera op een statief/... en gebruik de flitser niet! De camera moet wat langer belichten.

Eric

Hallo Eric,

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt 😉
Maar ook de lampen die ik gebruikt heb zijn niet optimaal. Ik ga daar de komende weken achteraan. Statief heb ik en ook de camera is OK. Dus veel oefenen en dan komt het resultaat vanzelf. Tenminste als ik ook aandacht blijf besteden aan beter gaan bouwen, dat helpt natuurlijk ook..... 😕

groeten,
Jan

Hoi Jan,

ik gebruik voor foto's gewoon mijn modelbouwlamp, een lamp met knikarm met twee mini luxaflexjes erin die helder wit licht geven. Nadat ze wat opgewarmd zijn komt dit overeen met ongeveer 100 Watt, bouwt prima en kun je dus ook mee fotograferen. Gewoon gekocht bij een goede lampenzaak.

Hallo Jamie,

Het is de Kingtiger van Tamiya met een Cavalier Zimmerit setje.
De tracks zijn ook van Tamiya; de single link tracks uit het bekende kartonnen doosje. De loop is van Armorscale.

groeten,
Jan

Jan,
ik zie veel vooruitgang sinds de vorige keer, vooral de motorfiets is aardig opgeknapt 😉
Over het fotograferen kunnen we het dinsdag wel even hebben. Ik heb daar sinds kort een heel handig apparaat voor, achtergrond en lampen in-een. Ik zal het dinsdag meenemen, hopelijk is daar tijd voor.

Groetjes
Peter

John: bedankt voor je reactie. Ik probeer ook een combi te maken van de bouwlamp en de fotolamp.

Peter: neem maar mee, misschien kunnen we dan wat uitproberen. Ik neem het diorama in ieder geval mee.

groetjes,
Jan

Jan, het is een goed uitgevuld diorama zonder overdreven druk te worden. Over de gehele ondergrond is in alle richtingen wel weer een ander detail te zien. Ook de hoek van de turret maakt het geheel af.

in een woord MOOI.

Willem

Hallo Willem,

Dank voor je reactie. Vanavond laat ik het dio zien aan de SMF-ers tijdens de bouwavond in Eindhoven. Ik sluit niet uit dat er daarna nog wat gaat veranderen.... 😉

Zelf denk er over om nog wat bomen/vegetatie toe te voegen. Het is nu wat kaal met die dunne stammetjes, maar dat krijg je na een artilleriebeschieting.... 😕 Wellicht dat wat meer op de bodem liggende takken/stronken/inslagen e.d. de zaak nog wat beter opvullen. Ik ben in ieder geval al blij dat ik zover gekomen ben en ook met je reactie.

groeten,
Jan

Terug
Bovenaan