Diorama Jagdpanther

Marten Nop

Lid van de TWENOT
Goede middag,

hierbij even wat foto's van mijn meest recente project,
het is nog niet helemaal klaar, er moeten namelijk o.a. wat figuren bij komen en het geheel moet nog wat verweerd worden.

dsc0024lh.jpg

dsc0028bi.jpg

dsc0023sq.jpg

dsc0012np.jpg

dsc0016wme.jpg

dsc0019cv.jpg

Groeten Marten

Ziet er heel geinig uit, Marten. Ik ben benieuwd wat je met de figuren gaat doen. Een vraagje: zie ik op de zijkant van het dio (het donkere deel waar je hem vast houdt), een soort lichtgrijze nevel?

Marten,

Eigenlijk gelijk aan je 250 en ook hier weer mooie sokkel etc. met leuke extra dingetjes. Pas alleen op dat je Jagdpanther in verhouding tot je sokkel te groot is of je had hem iets anders moeten neerzetten. Lees...iets meer naar met midden toe. Hij geeft nu het gevoel dat ie er bijna afvalt. Misschien kan je hem nog iets anders neerzetten om de verhoudingen wat meer in balans te krijgen.

Gr.JW

JW,

hij staat er nog los op dus hij kan nog alle kanten op 😀 ,
het was mijn bedoeling eigenlijks om wat de doen met figuren op en om het achterdek, maar ik weet nog niet helemaal hoe ik het wil hebben.

Groeten Marten

ziet er al goed uit Marten !

Ga je nog tracksporen maken ?
Naar mijn smaak mogen die lichtgroene graspollen wel wat donkerder en wat varieëren van kleur.

Verder gaat-ie goed... carry on !

Versgemaaid groetje 😀
Peter

Peter,

Nog bedankt voor de reactie, ik ga idd. nog wat sporen maken,
de graspollen zijn nu wat moelijk te kleuren maar ik heb nog wel wat andere kleuren dus misschien vervang ik ze wel.

Maar eerst even een update van de figuren die er bij moeten komen

hier is er alvast één

dsc0087g.JPG

Groeten Marten

Dat ziet er goed uit Marten! Ik vind de figuren goed geschilderd en de kleuren ervan goed getroffen !
Ook de compositie bevalt me wel.

Wat je misschien nog aan het schoeisel van de Manschaften kunt doen :
met een beetje zandkleurig pigment het iets vuiler maken.

Ik weet niet of je figuren al vaststaan ? anders zou je nog het zwarte staal van de wapens een
héél lichte drybrush met aluminium of zilververf kunnen geven voor meer diepte in het detail.

Er hoeft nu vast niet veel meer te gebeuren ? Pakkende titel wellicht ?
Suggestie (ik roep maar wat hoor) : "Beaten, but not dead !" offeuh.. "Bad Kitty up front" of.. "Hurt...but still hunting"

Affijn, veel plezier met de laatste loodjes!

Groet 😉
Peter

ik neem aan dat je een mp41 probeert te bouwen? ik heb die van dragon liggen, kan em evt zo naar je opsturen, komt uit het ww2 german infantry weapons part 2 setje!

Bedankt voor de reacties,

Peter ,
Ik ga idd de figuren nog wat verweren, het staal heb ik geprobeerd verhit te laten lijken(geblauwd staal zeg maar) maar dit komst niet zo goed naar voren op de foto's
En ik wou alleen kijken of ik nog wat passend mannen kon vinden voor achterop de Jagdpanther. Ook idd nog een leuk naam plaatje.

Timo,
Bedankt voor het aanbod, maar het is wat een oefenproject voor mij. Een MP41 leek mij een ideaal begin, Het bovenste deel heeft veel weg van de normale MP40 dus hoed ik alleen maar de kolf en trekker te maken.

MVG,

Marten Nop

Voor een oefenproject vind ik het er goed uitzien, je figuren zijn netjes geschilderd en de kleuren zijn goed getroffen waarmee de expressie ook duidelijk is te zien.
Inderdaad wat stof zodat je de figuren met de ondergrond integreert en dan heb je een mooi geheel.

Tristar heeft een aantal setjes uitgebracht met figuren die op de tank zitten, het merk bestaat niet meer zover ik weet, wellicht dat iemand ze voor je heeft liggen???
Gr Johanna

Bedankt Johanna voor de reactie,

Ik heb wel 2 kits van tristar gevonden, maar deze zijn beiden met vrij zware winterkleding uitgerust.
Dus leken het mij niet echt geschikte kits.

Groeten Marten

Terug
Bovenaan