[dio] eindfoto's 'Krautsurfing!'

...of zoiets.

zoek nog een pakkende tekst voor mijn vignet:
DSCF0294.jpg

DSCF0295.jpg

DSCF0299.jpg

DSCF0302.jpg

DSCF0303.jpg

DSCF0304.jpg

DSCF0305.jpg

DSCF0306.jpg

DSCF0307.jpg

DSCF0311.jpg

DSCF0312.jpg

DSCF0313.jpg

DSCF0314.jpg

DSCF0315.jpg

DSCF0317.jpg

DSCF0318.jpg

nog even wat afwerken.
Maar een naam dus.

groetjes,

René

Zow das een flinke hoogte René. Ik vind het wel een leuk idee wat je zo gedaan hebt. Hoe heb je die parachute gemaakt eigenlijk? Zo iets wil ik ook nog eens maken. De uniformen zijn goed geschilderd. Gezichten kun je misschien nog wel iets meer leven aan geven.

Groetjes

Boris,

ik heb een pizza gedraaid van milliput en fijngewalst met een bierblikje.
Maakte er eerst eentje van magnetronfolie waaraan ik het tuigje bevestigde, deze zit hieronder.
Hier was ik niet tevreden over. Volgende keer ga ik een chute trouwens met een glassnijdertje te lijf, de baleinen van een chute zijn nu ook niet echt zichtbaar.

René

heej Jacco,

wat wilt je graag stapvoets zien dan?

😉

Marten,

'wass ich schön zu zage hatte, dauert nur ein cigarette...?'
(Frank, help!)

komen al in de buurt...

René

Hey Rene!

Dat is alweer een tijd geleden!
Ziet er goedd uit! 😀

Parachute is erg goed gelukt..
Zo'n gelijk soort idee wilde ik ook nog een keer maken maar dan met een USA parachutist..

Gr

hey die Nick!

ik zat met een probleem.
Het aanbod van Britse para's is kennelijk gelijk aan de behoefte op deze schaal.
Mijn sculptmethodes moet ik nog ontplooien en alleen Dragon had een setje, naast mini-art.
Heb nadien wel wat 'losse' figuren besteld van Hornet en Platoon maar bedacht dat een liggende para in de Dragonset best wel rechtop kan staan.
De smock is overigens hell to pay, ben hem nog steeds aan het uitdokteren.

maar gáan met die chute man! 🙂
hoogtevignetjes nemen minder plek in beslag en het oog gaat van boven naar benee, da's weer eens wat anders.

René

Mooi, mooi, mooi! Erg origineel modelbouwwerk. Kan alleen niet goed ontwaren hoe onze onfortuinlijke Engelse vriend zich vasthoudt/hoe die vastzit?
Verder erg inspirerend, gaat zo voort!

Groet,
Olav

Olav,

het figuur zit in eerste instantie los met een houten pin in de boom, makkelijk met werkzaamheden.
hij steunt met een hak op een tak, andere voet zet zich schrap in het tuigje waar hij zich uit wrong.
Linkerhand zal de houder van de koorden omklemmen.
zoiets;
DSCF0061.jpg

door de bladeren is eea gecamoufleerd.

René

Hoi René,
wat een schitterend stukje werk is dit weer.
Heel mooi om eens de hoogte in te gaan en super om eens een boompje in 1/35 in z'n geheel te zien.

Die foto, waarbij je de para uitlicht van bovenaf is prachtig. Zo zou je hem eigenlijk ook moeten presenteren/wegzetten.

Wat dacht je van een voor de hand liggend "From heaven to hell"?

mannen, bedankt.

Benjamin, Ron, ik heb ook gedacht over titels die het totaalbeeld schetsen van het vignet. Dacht aan titels van oorlogsboekjes t/m nummers van Stevy Ray Vaughn ( the sky is crying)
Het is te alomvattend, vind het eigenlijk toch wel aardig om de gedachte van de Brit te pakken en toch nadruk te leggen op zijn situatie.
Een stukje gesprek citeren tussen de twee Duitsers kan ook; 'bèh, Heinz..ik denk dat ik vandaag maar eens stop..'

maar dan zie je dat je met de naamstelling al een vignet best beïnvloedt.

groeten,

René

ja of bijna cliché 😛

'Death from above'
'Surprise upstairs'
'Sticky Situation' (past er wel heel erg bij)
'Dodged the bullet' (de vraag is dan wie, de duitsers of de Para 😉 )
'One of those days'
'Wrong time to quit'
'Was ist das?'
'Did I hear something?' of 'Did you hear something?'

😀
als je me zou zeggen dat dit de vignetten waren waar je in 't geheim aan werkt, geloof ik je meteen, Michel!
maar ze zijn erg leuk..

hm 😕 heb er ook nog een paar..

'in sumsum summertime sumsumsummertime...'
'take this, 'Jerry!'
'a tree too far'
'Uncle Tom photographed by Dutch civilian before breaking his left leg and being captured by two frantic german soldiers'
'Shoot, my chute!'
'...we shall fight from the trees...'

thx voor de inspiratie!

René

Rene Duret zei:
😀
als je me zou zeggen dat dit de vignetten waren waar je in 't geheim aan werkt, geloof ik je meteen, Michel!
Ssssssst 🙂

'take this, 'Jerry!'
Was helemaal mooi geweest als hij een handgranaat in z'n hand had. Dan was die heel mooi geweest.

Of nog beter
'Two Krauts with one stone'

Maar het is inderdaad zo, waar wil je de nadruk op leggen in je scene adhv. je titel. Voornamelijk omdat je hier een ongelukkige paradrop hebt , die dan ook nog de extra pech heeft dat er een stel duitsers langsloopt en even blijven staan om een peuk te roken.

'Murphy's Law'
'When shit keeps on going'
'Bad Luck'

of mijn alltime favorite quote by the mighty Bender (Futurama)
'Ah Crap we're boned!'

He René,

Een lekker origineel vignet, vooral door het feit dat je de hoogte in gaat.
Titel moet lekker kort blijven, en de focus leggen op de Brit. De Duitsers zijn duidelijker te zien, dus als de titel daar ook naar leidt, zal een argeloze voorbijganger de Brit niet opmerken. Hoewel dat in real life wel de bedoeling zou zijn van de onfortuinlijke parachutist.

Titelsuggestie: "Definitely not my dropzone"

Groet, MartinD

Michel,
de grap is dat ik eerst overwoog een granaat voor de helft zo uit zijn hand te laten vallen.
compleet met het ringetje in zijn mond trouwens 🙂

maar zijn zeker bruikbare titels van je.

Martin,

dank je.
het vignet meet 50cm met plank.
jouw titel is ook een leuke.

'waar rook is, is vuur' , schiet me nog te binnen.

René

'You only get one shot, do not miss your chance to blow.
This opportunity comes once in a lifetime yo'

'smokey and the bandit'

'Wass roist er durch dass stroikgewas?'

'I want a smoke!'

'wrong place, best time'

'summer of '44'

moet je ff zoeken naar kranke of krank, krijg je mooie duitsche lettertjes, heb ik op de voorruit van m'n sierra ook geplakt (maar dan met ford sierra club erop, geen krautsurfing 😛 )

mooi geheel geworden, hoe heb je de boom gemaakt?

Timo

Ha Timo.

het had nogal een aanloop, dit vignet.
Dat ik iets met bomen wilde doen, stond vast.
Vond een paar wortels van de wilde roos in de duinen ( voor jou zeker interessant!)
Die heb ik voorzien van gaatjes en daar zeeschuim in geplaatst.
Dit alles besprenkeld met oregano/haarlak en afgelakt mat.
Lak was heel even te dik en werd draderig, leken opeens wel processierupsen in de boom.

groeten,

René

klinkt goed, wilde roos, (zelfde als duinroos neem ik aan?) groeit hier ongetwijfeld ergens, kan ik zo gaan halen, en zeeschuim, dat gebruik ik ook al weer een tijdje!

nu nog ff bij de groothandel een ponds verpakking oregano halen en dan kan ik bomen maken!

gaaf hoor, bedankt, ik wil namelijk een airborne jeepje met een container in de boom maken, of airborne figuurtjes zonder jeepje, dat weet ik nog niet helemaal zeker!

ja Timo,

duinroos.
Het is lekker grillig en lang.
Had het geluk dat een tractor de week ervoor al veel wortels had blootgelegd zodat ze lekker droog waren.
Het behoeft nadien niet zo heul veul nabewerking om het life-like te maken, beetje matlak en de stam kleurt mooi diep.

Groet,

René

Erg orgineel! Ik was eigenlijk net van plan om te
zeggen dat ik de titel "We shall fight them from the trees.."
ook wel hilarisch vind 🙂
Die boom ziet er ook goed uit!

Gr.

Wijnand

Schitterend Rene, sterke punt van dit dio, los van het prachtige schilderwerk etc etc is dat je afvraagt hoe dit gaat aflopen. Zal de soldaat wachten tot ze hem zien en dan pas gaan schieten, maar dan is het surprise element weg.
Of begint hij zelf te schieten, heeft ie wel een vol magazijn en kan hij snel twee Duitsers zo raken dat ze het loodje leggen? Na het eerste schot zal de 2e mss wegduiken en hij hangt daar dan klaar om vol lood gepompt te worden. Deze spanning doet voor mij de truc in dit kunstwerkje. 😉

Terug
Bovenaan