Digitale camera...

Ben van plan eens een goede camera te gaan halen.

Nu mijn vraag..
Wat moet hij hebben? Heb wel iets van marcostand gehoord en optische zoom ofzo iets...

En qua megapixels ect. ect. ect.......?!?!?! 😉

Gr,
Niek

Ik heb zelf een Maginon DC-4000 4.0 megapixel 3x optische zoom, 50x digitalezoom.
Daar zit van alles op, iso instellingen, over- of onderbelichting, anti rode ogen flits, je kan er filmpes mee maken, makrostand, nightshot etc. teveel om op te noemen hij kostte mij een jaar geleden rond de €250,- en ik ben er zeer tevreden mee en hij maakt mooie foto's, ook van dicht bij, ik fotografeer de meeste modellen ermee.

Let vooral ook op de sluitervertraging. Veel cameras zijn nogal langzaam en daardoor is er risico's op bewegen. Ik heb een nieuwe Sanyo en die kun je instellen van 1/2500 tot 1s.

Fuji Finepix S500...
Macrostand, 12 x optische zoom, 6megapixels, filmstand, helder LCD-scherm of optische zoeker, verwarmde buitenspiegels, 3 airbags en stuurbekrachtiging. Kan alleen niet afwassen, helaas...

Roel

Fuji fineplex S5000

Deze gebruiken we voor alle foto's op de site.

Perfect toestel met 10x optisch en 2.2 digitaal (deze laatste gebruik je eigenlijk nooit. Standjes van volledig automatisch tot instelbaar, korte filmpjes. Flits, Snel foto (6 foto's binnen de seconde) korte vertragings tijd (minder dan een seconde).

Maar belangrijker een zeer bruikbare macro functie (foto's vanaf 15cm vanaf het opject) Prijs +/- 425 euro op dit moment

Batterij lader erbij kopen is wel adviseerbaar

😀 😀

Fuji Finepix A205s. Super betaalbaar cameraatje (bij de kruidvat tijdelijk voor 139,-)
-2.0 megapixels
-3 x optische zoom
-macrostand (+/- 10 cm)
-flits
-korte filmpjes
-16 mb geheugen (laagste stand is 122 foto's bij 16mb)

Voor internet maakt hij zeker prima foto'sen nog leuk voor je portomonee ook! 😀

Ik vindt het allemaal zeer interesant omdat ik deze maand ook voor een digitale de deur uit ga.
Wat ik wel zoek:
Uiteraard: goede macro/close up photo's
Minimaal 3,veel megapixels
Snel aan te sluiten op PC en behoorlijk geheugen
Maar ook: Niet te groot en zwaar, want het ding moet nl ook mee de bergen op.
Wat niet hoeft: filmpjes, geluidjes, reserveband en 3 afleveringen van GTST in t geheugen

Max euri: 350

Nou, shoot zou ik zeggen

Rob,

Kijk eens op deze site en vergelijk.

http://www.pixelmania.nl/camerakiezer.asp?ref=MSN
www.dpreview.com
www.steves-digicams.com
www.kieskeurig.nl

Voor software met betrekkig tot bewerking zie:
www.irfanview.com
www.acdsee.com
www.mediachance.com

De meeste kamera's van gerenomeerde merken maken met minder megapixsel betere fotos dan kameras met een middelmatige lens en meer mega pixsels.
Als laatste optische zoom is beter dan digitale.

vr.gr.
Bert voskuil

Rob Plas zei:
Ik vindt het allemaal zeer interesant omdat ik deze maand ook voor een digitale de deur uit ga.
Wat ik wel zoek:
Uiteraard: goede macro/close up photo's
Minimaal 3,veel megapixels
Snel aan te sluiten op PC en behoorlijk geheugen
Maar ook: Niet te groot en zwaar, want het ding moet nl ook mee de bergen op.
Wat niet hoeft: filmpjes, geluidjes, reserveband en 3 afleveringen van GTST in t geheugen

Max euri: 350

Nou, shoot zou ik zeggen

Rob, een aanrader is het hebben van manual focus. Ik heb zelf een HP850 en mis dit erg (die heeft dat dus niet 🙁 ). Soms wil hij niet focussen en dan kun je op je kop gaan staan, maar een foto weigert hij dan te maken.
Tip: op http://www.tweakers.net staat een pricewatch waarin ook camera's staan. Gewoon kijken welke in je budget past en dan gaan snuffelen welke aan de eisen voldoet.
Calculeer in de uiteindelijke prijs nog wel een dubbel setje oplaadbare batterijen en een lader in. Trouwens, ervoor zorgen dat er standaard AA batterijen inzitten is echt handig. In paniek kun je dan gewoon een paar huis tuin en keuken batterijen er in smakken zodat je in ieder geval nog wel een foto kunt maken.

Succes!

Terug
Bovenaan