Desert'ed' Tilly

Barry Pulles

Lid van de TWENOT
Hierbij een paar foto's van het huidige projectje van mij.
Hij kan helaas niet meedoen met de Groupbuild, want het is het model van SKP.

P1010547.jpg

P1010544.jpg

De inspiratie voor het project:

ford30cwt_6.jpg

En het project op dit moment:

P1010593.jpg

P1010594.jpg

En na de laatste veranderingen aan het zand:

P1010613.jpg

P1010612.jpg

Gr,
Barry

Hallo Barry,

Mooi model, vooral de setting, de Tilly zo half weggezakt in het zand, vind ik goed nagebootst. Moet eerlijk zeggen dat ik de deuk in het voorspatbord bij het "naakte model" niet echt realistisch vond. Op de laatste foto's ziet het er stukken beter uit.

Wel zou ik in de toekomst nog wat meer kleurvariatie aanbrengen. Wanneer de Tilly zoals de inspiratiebron meer als tientallen jaren in de zandbak heeft gelegen dan zal je roestkleuren vinden van heel licht oranje tot donkerbruin, en dat mis ik een beetje. Misschien meenemen naar een volgend project?

groeten, Richard.

Hallo Richard,

Beadnkt voor de complimenten.
De deuk zag er idd "naakt' niet echt realistisch uit. (gelukkig pakte het na het schilderen anders uit) 🙂

De reden dat ik de roestkleur zo eentonig heb gehouden komt omdat ik op de foto's die ik heb gevonden op internet er nagenoeg geen variatie in de roest aanwezig is.
Maar had ik deze tilly ergens in een hoekje in een europese setting gezet, dan had ik, denk ik, aan dertig tinten bruin / oranje nog niet genoeg gehad.
Maar aangezien het in de Lybische woestijn niet echt vochtig is, en het metaal continu gezandstraald wordt is de opbouw van rost heel anders.
Ik heb hieronder een foto geplaatst waar je dat duidelijk kunt zien.

Gr,

Barry

Desert1.jpg

Terug
Bovenaan