Demag + pak

EricReist

Lid van de TWENOT
Nee, niet weer een nieuwe kit gestart, maar zowaar begonnen om de shellqueens te gaan bewerken... Naast het ongeschilderde werk zijn er ook nog een Jagdtiger, Marder III, Char 1B en een SdKfz 10 met pak die al jaren om een vervolg schreeuwen. Deze demag stond enkele jaren geleden al eens in dit forum:

moddemagpak01.jpg

moddemagpak02.jpg

en een jaartje geleden is er een whitewash overheen gegaan. Tijd nu om de zaak eens op te pakken! Dit zou de compositie moeten worden, met enkele lieden op het voertuig, een paar camo-mannetjes er omheen en ook wat met een groen pakkie - ik ga die wellicht een wit laken geven ter camouflage. Zal ik er dan een gat in het laken knippen alwaar ze hun hoofd doorsteken, of werd het juist omgeslagen?

moddemagpak03.jpg

moddemagpak04.jpg

(NB van de kleding zijn alleen de camo-jasjes nog maar gedaan)

Het idee is een besneeuwd landschap, en aan de (schuine) voorzijde wat stoppels van een veldje, en een bevroren slootje ertussen (gemaakt van gesmolten waxinelicht-vet).

Ik was bang dat ik de beide koplampen was kwijtgeraakt maar onderstaande foto laat zien dat er soms maar 1 noteklicht op zat. Heeft iemand een idee hoe de twee 'paaltjes' er van boven uitzagen als de koplampen eraf waten? Een afdekplaatje, of juist hol?

moddemagpak05.jpg

Eric

EricReits zei:
ook wat met een groen pakkie - ik ga die wellicht een wit laken geven ter camouflage. Zal ik er dan een gat in het laken knippen alwaar ze hun hoofd doorsteken, of werd het juist omgeslagen?
Eric als je je eens indenkt wat jij zou doen en dat op het figuur weergeeft kun je niet fout gaan 😉
Herr Riedel zou er een gat in knippen en het laken dan als poncho dragen en van dat lapje stof dat hij dan over had een helmovertrek maken.
Ik heb eens een foto gezien van een duitser die een gehaakt tafelkleed om had geslagen, hele mooie instant camo.

Cheerio, Arno

Hoi Eric,
Dit is zeker een projektje dat verdient om te worden afgemaakt. Vooral de figuren op het voertuig vind ik goed passen. Wat die "paaltjes" betreft, in de eerste plaats denk ik dat de Italeri paaltjes ofwel aan de fantasie ontsproten zijn of ontleend aan een dubieus museumvoertuig (dus kun je die misschien maar beter met rust laten). Er was wat die stangen (en de manier waarop de koplampen waren bevestigd) betreft wel verschil tussen Demag, Adler en Büssing-Nag voertuigen maar de Italeri exemplaren lijken mij niet juist (heb overigens niet het PT boekje waarin hierover misschien wat zinnigs te vinden is). Waarschijnlijk bleef er na het verwijderen van de lampen een dikkere schroefbeugel aan de bovenzijde van de stangen achter waarvan de binnenzijde natuurlijk hol was. Kan me niet voorstellen dat men de moeite zou nemen om de openingen na het verwijderen van de lampen af te dichten. Deze foto is waarschijnlijk van hetzelfde voertuig, heb nog nooit zo'n kudde Schwimmwagens bij elkaar gezien :
61003-hi.jpg

Groet,

edit: is toch niet hetzelfde voertuig, voertuig van de eerste foto heeft meer koelingslamellen aan de voorzijde van de motorkap.
Arjan

Terug
Bovenaan