DAK Panzer III

Al meer dan dertig jaar heb ik een tijdschrift genaamd, MILITARY MODELER, German Armor Special, in de kast liggen.
Hier in wordt een diorama beschreven, van een uitgeschakelde Panzer 3, ergens in de Noord Afrikaanse woestijn. Ik heb het altijd een fascinerend en inspirerend artikel gevonden,
en uiteindelijk heb ik besloten om ook iets dergelijks te gaan bouwen.

Dit is Tamiya's panzer III ausf N omgebouwd tot ausf J
DAK1-1.jpg
DAK5.jpg

DAK4.jpg

DAK2.jpg

Hallo Guido,

Dit is wat jij gebouwd hebt toch ? Of foto's uit dat artikel ?
Hoe dan ook: SCHITTEREND !! Dit is echt mooi.
Perfect en subliem afgewerkt.

Is hij van binnenuit opgeblazen met dynamiet of zoiets ? Want ik zie geen inslag van granaat of bom.

Groeten, Wim

Hoi Wim,

Je hebt gelijk. Uit de tekst is niet op te maken, of dit de tank uit het tijdschrift is, of de Panzer die ik heb gebouwd.

Dit is de Tamiya Panzer III die ik in elkaar heb geplakt.

Groet Guido

Nog een extra reactie op dit mooie ding (ik krijg er niet genoeg van):

Het is echt "oldskool" gebouwd ala Verlinden 20-30 jaar geleden.
Dus geen zware kleurmodulaties, inlijnen, washes etc, maar toch heel realistisch door subtiel kleurgebruik.

Als ik door de woestijn liep en ik zag dit zou ik het onmiddelijk aannemen als "echt"

Dat is DE grote verdienste van dit vignet ! Knap Guido !

Bedankt allemaal, voor de inspirerende en opbouwende commentaren !!

Misschien schilder ik de zijkanten toch nog zwart. Thanks Roger, Boris.

Het ondergrondje is gemaakt van piepschuim. Erg makkelijk te snijden/schuren. Altijd van je af snijden, heb ik maar weer eens ontdekt !!
Nog beter gaat het met een zogenaamde hete draad snijder.
Alabastine alles vuller als basis laag, en daarna gedept met Tamiya diorama texture paint. De steentjes komen uit de kattenbak.

Groet Guido

Een zeer moeilijk onder werp dat zeer perfect uitgepakt is. als je zwart wit foto`s maakt zou je zomaar denken dat het een echte is.

heel erg knap gedaan.

Gr Steven

Guido,

Een uitmuntend model heb je neergezet, heel mooi! Heb je misschien nog wat meer (detail)foto's? Kijk nog even naar de linker track waar deze aan de bovenzijde het aandrijfwiel raakt. Volgens mij kan je deze nog wat natuurlijker op de tanden plaatsen. Voor de rest, mooi plankje/sockel eronder en je hebt een showstopper!

Groet,

Erik

Bedankt allemaal voor de tips en complimenten ! Het heeft me enorm geïnspireerd, en inmiddels ben ik alweer aan iets nieuws begonnen. Maar daar over later meer.

In navolging van het stukje dat Steven schreef, ben ik een beetje gaan rommelen in Photoshop. Best geinig om te doen !

Groet Guido

Panzer3zwartwit.jpg

Hoi Guido,

Ik sluit me bij iedereen aan het is een schitterend model !!!
Maar en dat is geen kritiek, ik zou toch iets van een (granaat) inslag in de tank maken als is het maar
om te laten zien waarom de de koepel er bijna af ligt. :idea:
Ga zo door.
Fred 😀

Inderdaad prachtig meer ken ik echt niet zeggen.

@Fred wat als de panzer van de binnenkant uit is opgeblazen???
Achter gelaten door de Duitsers en vernietigt door de geallieerde, dit zou toch ook kunnen!

Cheers,
André

Dit is inderdaad een fraai stukje werk! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleuren die je gebruikt hebt.
Ben toevallig nog wat aan het zoeken geweest naar foto's van DAK tanks, dit mbt tot het feit dat ze van het Duitse grijs overgeschilderd werden naar het gele.
Maar hoe deden ze dit, werden de rubberen wielen meegenomen, deden ze de onderkant en het deel van de kuip wat achter de wielen zit ook in het geel of lieten ze die grijs. Dat soort dingen, heb overigens nog geen bevredigend antwoord, misschien kan jij daar ook een lichtje op schijnen?

Terug
Bovenaan