cv9040b

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
Hallo allemaal,

de afgelopen tijd ben ik (onder andere) bezig geweest met de academy cv9040b, de set heb ik gebouwd samen met de d-toys accesoire set en de echelon reflector set (die overigens niet echt heel erg kloppen)
de academy kit ging best fijn in elkaar en de dtoys set past geweldig op deze kit.
hij is nog niet klaar maar in ieder geval al wel ver genoeg om te delen met jullie.
eerst wat fotos van de bouw.
imag0167i.jpg

imag0169vz.jpg

imag0170xw.jpg

imag0172ff.jpg

eerste laag verf
imag0174gj.jpg

imag0175qf.jpg

en honderd kilo afplak tape verder

p1018803.jpg

p1018804.jpg

p1018805.jpg

waarbij ik moet zeggen dat bij de laatste fotos de kleur enigzins versprongen is.

Groeten Erik

Hoi Erik,

Da's een mooi camo-patroon. Dat zal inderdaad een berg tape hebben gekost ! 😱

Wel zou ik de luikjes dichtdoen, omdat je de binnenkant niet (zwart) hebt gespoten.

groet,
Johan

Knap staaltje afplakwerk Erik ! en een fraaie camo als resultaat.

Veel plezier met 't verweren !

strak afgeplakt groetje 😉
Peter

ik zie net dat hier toch wel een paar reacties op zijn geweest.
allereerst bedankt voor de complimenten over het afplakwerk, dat maakt het resultaat het nog een beetje extra waard.
onder de luiken moet het inderdaad nog even zwart worden want er komen nog figuren in, de meegeleverde academy figuren vond ik van goed genoege kwaliteit.
@bas, pak even een notitie velletje want hier komen de verf nummers.
-tamiya, xf 69, nato black, deze komt vreemd genoeg vrijwel compleet overeen met de echte omdat die heel iets een beetje paarsigs heeft, de humbrol 33 komt er alleen nog net iets beter bij (humbrol heb ik gebruikt op mijn strv 122)
-tamiya xf 26 medium green of humbrol 76. deze zijn ongeveer gelijk aan elkaar en komen goed in de buurt van het echte donker groen.
-tamiya xf 5 of humbrol 120, dit is een beetje een twijfelaartje, in wat overbelichte foto's komt de humbrol 120 meer overeen en in donkerdere situaties komt de xf5 beter overheen.
zweedse verf is sowieso vaak een twijfel geval, wij hebben zelf een tgb 13 opgeknapt door de cabine van een tgb 20 erop te zetten en tussen die twee weken de kleuren echt bizar veel af, alsof ze op de tgb 20 maar gewoon wat verf hebben gegooid wat ze hadden staan. de donker groen heb ik vergeleken met de tgb 11 die we hebben en de zwart heb ik afgekeken van de 13.
overigens moet ik ook nog eens uitzoeken welke kleur nou een beetje overeenkomt met de bruine, ik heb het zelf zowel op voertuig als in een blik van de dump voorhanden dus het wordt gewoon een kwestie van vergelijken.

goed volgende stap wordt nog steeds het weatheren, eerst maar eens wat progressie maken met mn foc model.

Groeten Erik

Terug
Bovenaan