CV9035NL vraag

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
The Calm Before the Storm: Arnhem 17 sept 1944
Vraagje: ik ben bezig met de CV90 in Nederlandse dienst en heb daarbij de ombouw set van Silly's Models.
Het nieuwe achterdek heeft aan de achterzijde opvallend omhoog staande hoeken, omdat daar iets,van een scharnier onder zit.
is dit correct uitgevoerd zo of moet dat luik gewoon plat zijn?
df9f0b852a94ea64affefc7cb466743332862465.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het slecht zien op het fotootje, maar zijn dat geen periscopen of zo? Ik neem tenminste aan dat je die bedoelt?

ve_micv_cv9035_p02.jpg
 
Nee, het gaat om de achterste ⅕punten van dat grijze vlak op het achterdek. Nog voor de periscopen. Die hoekjes staan in een hoek van ca 30 graden omhoog, wat me heel raar lijkt bij een echt voertuig
 
Bedoel jij deze hoek Rob?

1000033150.jpg

Ik zou zeggen dat het niet hoort. Kan me niet voorstellen dat een hoek met zo'n punt uitsteekt.
 
Klopt, die bedoel ik. Die foto komt trouwens van de website van Silly's Models, daarom begon ik te twijfelen. Bij mijn model is de kromming zelfs nog erger.
 
Het past ook niet tussen de hijsogen op het achterdek, die moeten er kennelijk ook eerst af dus
 
Lijkt kromgetrokken te zijn. Hoort inderdaad mooi vlak te liggen.
 
Qua spelling is het wel logischer dan de Engelse manier …
 
Het nieuwe achterdek
Hallo Rob.
Ten eerste, het bouwmodel van HobbyBoss is een lastige kit om iets fatsoenlijk op te verbouwen. Ik moest letterlijk het beste bedenken op een rare ondergrond wat iedereen kon maken. Eigenlijk moet het dak verzinken, gelijk liggen, met het dak. Maar dat is moeilijk te doen, voor alle gradaties van bouwers. Het dunne randje is gewoon een vervelend iets, het is zo dun mogelijk gemaakt om het zo goed mogelijk aan te laten sluiten op het dak. Dit soort randjes willen graag krom trekken. Ook (ver) na het uitharden kan 3D geprinte hars krom trekken. Dit is geen standaard probleem hoor...
Warmte maakt dit soepel. Makkelijk dan te rechten.

Maar je laat een foto van mijn CV90 zien, een foto van toen ik letterlijk één maand een 3D printer had. Hoeken van printen en uitharden waren mij nog onbekend.

1e generatie printers
Mijn printers zijn Elegoo Saturn-2's
Dat zijn machines van de latere generaties.
Alleen een Saturn-3 zou een 'verbetering' zijn.
Een Saturn-4 is eigenlijk geen verbetering, puur een machine gericht op privé gebruik.
Daarbij, het kom trekken van een print heeft niet zoveel te maken met de printer. Eerder de hoek van printen en manier van uitharden. En daarbij, kan je alles goed doen, en dan nog trekt het krom.

een scharnier onder zit.
PS, een CV90 heeft geen groot scharnierend luik, alleen een nood luik boven de positie van de uitgestegen sergeant.

Hopelijk helpt dit?
 
Dank je ,
Heb je misschien wat meer info over hoe de Skirts geplaatst moeten worden?
Moet ik het onderste deel van de skirts uit de kit erst verwijderen?
 
De kit levert je een hele gekke set.
Wij, in het Nederlandse leger, hebben een zwaar en licht pakket. Deze 1/35 Deense CV90 geeft je een mix (front pantser en zij pantser)..
Mijn CV90 is een lichte versie. Dit betekent, dat je de zijkant van de kit niet hoeft te gebruiken. Puur de zij skirts uit mijn set.

d5jg6kh-77c3eb3d-2cc0-4ad9-8732-8d3ba3c7702b.jpg
De Deense versie heeft dus zijn extra pantser. Dat zijn meerdere dikkere platen die de gehele zijkant bedekken.

nl_ifv_cv9035mkiii_havelte_2010-004.jpg
De Nederlandse versie heeft dat ook. Maar in ons zware pakket zat ook top-protection en zo. Dit rubberige laagje wilde ik niet maken...toen niet...om alle details heen...

15955170132_131893be4a_b.jpg
Dus, werd het deze. De dikke pantser platen zijn weg, de rubberen bomblet protection is weg en de skirts zijn simpele platen.

Hopelijk helpt dit?
 
Terug
Bovenaan