Af! CV-35 in china

Dit model is af!

Stijn Westerbos

Lid van de TWENOT
Ik heb al heel lang niet meer gepost op het forum, dit komt voor een groot deel doordat ik het te druk heb. Maar gelukkig kan ik heel sporadisch wat afmaken. En gezien de gaande discussie dat er steed minder gebeurd op het forum heb ik mij eens voorgenomen weer iets te posten.
Hierbij presenter ik dan ook mijn Bronco CV-35 in Chinese dienst. Ik heb expres de verf verweerd gemaakt alsof de tweede laag die er in china op gezet is van slechte kwaliteit is. Ik heb hiervoor voor het eerd met de hairspey techniek gewekt. Het was niet heel makkelijk maar ik weet zeker dat ik het nog eens ga doen. Een klein ondergrondje bij een rijstveld om het wat context te geven. Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Groet stijn
540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

1k0.jpg

Bedankt voor all jullie reacties.

@ ron: nee het figuurtje zat er niet bij is van resin ik kan even niet op het merk komen maar het is erg onbekend zat een keer bij een lotje japanse figuren en tanks die ik op marktplaats kocht. Het is dus eigenlijk een japans figuurtje maar als ik naar de referenties kijk verschild het uniform niet heel erg dus heb het zo gelaten.
@jan: wat bedoel je met langer gras ik vond het wel goed staan het korte gras rondom het pad naast het rijstveld.
@Pepijn: Ik moet zeggen ik vind het model best goed te bouwen wel wat onlogische stappen maar daar is goed omheen te werken. Het interieur is erg mooi, je ziet er niet heel veel van terug. Wel is het zij kijklijk van de bestuurder op de verkeerde plek namelijk teveel naar achter (gelijk met het luik aan de andere kant) maar het moet meer naar voren staan. Ik heb dit veranderd samen met wat dingen in het interieur. Volgens wat bronnen op internet zou er gelee veel mis met het model maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
Ik heb nog wel een goede site op het internet gevonden die me veel heeft geholpen zie onder.

https://www.modellismopiu.it/modules/news/article.php?storyid=1029

Hoi Stijn,

De meeste rijst wordt in het zuiden van China verbouwd. Daar heerst een subtropisch klimaat, warm en vochtig. Bovendien staat de jonge rijst zoals je hebt gemaakt in het water, dat zorgt ervoor dat de grond naast het rijstveld ook vochtig is. Onder die omstandigheden groeit gras als een tierlier. Vandaar mijn opmerking over langer gras. Googel maar eens foto's van rijstbouw in China, dan zie je wat ik bedoel.

Groetjes,

Jan Coen

Terug
Bovenaan