Crusader AA mkI update 14/01/08

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
staghound_022.jpg

Voorste fenders verbeterd na melding op missing link dat ze fout waren.
Inlaat stacks gemaakt,drivers station interieur gemaakt.
Nu moet het gunshield gedaan worden,weet iemand daar de afmetingen van?Zo,n plat dubbel uitgevoerd 2 delig geval als je ook wel ziet op de getrokken uitvoering.
Bedankt voor het kijken.

cheers,Tom

Erg mooi Tom.
Wat ik ook altijd leuk vind om te zien is dat niet alleen bij mij rondom het werkvlak enorm veel kleine dingetjes liggen die vooral niet weg mogen worden gegooid. Ook klein gereedschap ligt altijd binnen handbereik. 🙂

groeten Maarten

Hoi Alex ,Maarten,

Het is een leuk projectje alleen jammer dat er zo weinig foto 's van het ding te vinden zijn .Ik heb er nu 3waarvan 2 vrij wazig en nog een 4de maar dat is er een met een gesloten koepel,nou ja beplating rondom en van boven open.
Maarten ,ik heb eerst alles opzij geveegt om een beetje rustig beeld te krijgen,normaal is het een grote kl***zooi. 😳 .
Maar alle kleine stukjes worden veelal wel gebruikt,of gaan in de spares doos.

cheers, Tom

Tom,

Ik meen dat ik 5 foto's van het beestje ken, waarvan er 1 alleen maar geschikt als sfeerplaatje, omdat de Crusader ver op de achtergrond staat (zonder tracks overigens). Er is er 1 met de Bofors vlak voor een vakwerkhuis, 1 vlak voor inscheping in Engeland, 1 met de Bofors Crusader van de zijkant en nog 1 waarbij de Crusader nog een extra Bofors op sleeptouw heeft met een "normale" carriage, rijdend vanuit een LCT.
Tekeningen van de versie met gesloten toren zijn in meerdere tijdschriften en boeken verschenen. De foto's bij die artikelen zijn altijd dezelfde. Ik ben van mening dat de versie met gesloten toren nooit in actie is gebruikt en slechts een prototype is.

Alex

Alex het klinkt als dat het andere zijn dan die ik heb.
1x op het strand tegen de duinen in gevechts positie zwaar bepakt,1x 3/4 van voren zwaar bepakt, 1x vschuin van voren onderweg met een vrolijke bemanning ergens in normandie want het inschepings nummer staat nog duidelijk op de romp.Zullen we ruilen per e-mail? 😉

cheers, Tom

Tom,

Ik ben al aan het zoeken waar ik de foto's heb.

Die op het strand tegen de duinen is denk ik degene die ik als "zijkant" omschrijf. Bij nader inzien is het meer 3/4 van achteren.
Die met de vrolijke bemanning is denk ik degene die ik omschrijf als genomen in Engeland voor inscheping.
Dan is er dus nog een 3/4-foto van achteren vrijwel tegen de kunstwal voor het vakwerkhuis.

Ik zal het even voor je opzoeken.

Alex

(Foto) Verslag in De Tank?

Hoi Tom,

Ben danig onder de indruk van dit stuk vlijt!
Als leverancier van de Crusader interieurfoto's verwacht ik toch wel een on-line fotoverslag en/of een verslag in De Tank, dan kunnen simpele zielen (als ikzelf) dit ook maken?

Mvrgr

Erik Jan

Erik Jan,

Als je een 25 regels naar beneden gaat staan er nog meer foto's onder crusader AA mk I update 12/01/08.Daar heb je misschien wat aan.

cheers, Tom

Extra foto's

Hoi Tom,

Die waren natuurlijk inmiddels bekend en opgeslagen 🙂
Heb je hier ook wat maten van, of is alles schaal-1-op-het-oog?

Ik zie dat je de Bofors van Italeri gebruikt hebt, kun je ook uitleggen of je er wat aan veranderd hebt om deze in een Britse uitvoering te veranderen?

Mvrgr

Erik Jan

Of de veranderingen typisch brits zijn weet eigenlijk niet,maar ik ben begonnen met 3 sleuven in het dikke deel v/d loop te maken .En een stukje koperdraad gewikkeld om een boortje om de "veer"te verbeelden.Dat is echt maat een op het oog het moet passen in de bestaande ruimte.
Op prime portal staat een mooie serie foto's van een getrokken Bofor en daarvan heb de details op het kanon overgenomen voor zover als ik gaan wil. http://www.primeportal.net/artillery/kam-wing_fung/40mm_bofors/.
Sinds gisteren heb ik van Alex ook een aanzichten tekening uit een oude steel masters en met een omrekenings getal na het meten van het model en het zelfde onderdeel op de tekening ben ik nu bezig de gunshields te maken.Dus het blijft allemaal een beetje gissen.Ik ben nog niet overtuigd dat de tekening helemaal klopt,of het italeri bofor model zou niet goed zijn want de hoek van het schild heb ik nog niet naar mijn zin.
De aan passingen van de romp komen van de enkele foto's die er bestaan en van een artikel uit military modeling.
http://www.militarymodelling.com/news/article.asp?SP=&v=3&UAN=246
En ook hier heb een beetje artestieke vrijheid toegepast met een van de fender kisten,ik heb hier de reserve loop in gelegd.IK heb nergens kunnen vinden of dit klopt.
Het interieur van de drivers seat komen natuurlijk uit de aan mij gestuurde gegevens. 😀
Verdere tips kan ik nu niet geven omdat ik niet thuis ben.Maar als er nog vragen zijn zal ik ze proberen te beantwoorden.

cheers,Tom

Dapper!

Hee Tom,

Je uitleg is helder. Van de week hadden een vriend en ik het al over je project, en onze conclusie was : Erg dapper! Gewoon niet zeiken, maar bouwen.
Hartstikke goed, nu kijken of je voorbeeld gevolgd kan worden ... 😉

Mvrgr

Erik Jan

Terug
Bovenaan