Af! Cromwell Hondzocht

Dit model is af!
Geweldig gedaan!

Maar wat mij niet helemaal duidelijk is, in de historische context, is waarom er Duitse lichamen meegenomen werden??

Maar wat mij niet helemaal duidelijk is, in de historische context, is waarom er Duitse lichamen meegenomen werden??
Ik vraag me af of het wel doden zijn, want inderdaad: waarom zou je die meenemen? Ik houd het goed voor mogelijk dat bijvoorbeeld de man op het linkerspatbord gewond is en misschien bewusteloos zodat z’n arm naar beneden hangt.

Ik ben inmiddels bezig met de base schilderen en binnenkort ga ik met de afwerking van de sokkel aan de gang.
Ik zit nog te twijfelen of ik voor een traditioneel naamplaatje ga of dit keer voor iets anders op de voorzijde.
Maar ik heb nog geen titel voor het diorama.
Iemand een idee?

Historische achtergrond is ook beschreven in de eerste post. De foto laat de Welsh guards zien die het Vlaamse plaatsje Hondzocht bevrijden. Zij waren op weg naar Brussel en kwamen een Duitse kolonne tegen. In de schermutseling die volgde sneuvelden drie Duitse soldaten. Ook een aantal inwoners van het plaatsje kwamen om.
Of het nu de gesneuvelden zijn op de Cromwell of gewonden is mij niet duidelijk.

Prima Duitse "kindergarten" soldaten!
Een stukje geschiedenis wat je niet vaak uitgebeeld tegenkomt

Hoi Rob!

Hier komt wat moois tot stand!
Heb even teruggebladerd door je  post om te controleren of je er wat over zegt :- het lijkt er op dat de ventilator ontbreekt tussen het luik vd bestuurder en de boegschutter.
Op de foto van Bas is hij in het echt wel zichtbaar rechts van het omlijnde hoofd vd Duitse soldaat.
Keep up the good work!

Cheers
Erik Jan

Het ziet er zo een beetje kaal uit
Dan komen het gebouw en de componenten juist tot hun recht. Ik zou er zeker geen dingen neerleggen die de aandacht afleiden.

Ik vind het gebouw overigens erg geslaagd, de kleurschakeringen in de muur en het dak zijn heel mooi.

De schoorsteen kun je eventueel van bovenaf verweren. Kijk maar eens naar echte schoorstenen. Maar zoals hij nu is, is er niets mis mee.

Prachtig werk!

Groeten, Jan

@Timo de Porto: ik heb de voegen na de zwarte basis laag gedaan met een verdund papje gips en dan wegvegen. Beetje onregelmatig gedaan zodat niet alles goed gevuld is. Vervolgens heb ik alle steentjes en de voegen apart geschilderd. Steentjes met rode en flesh kleuren en voegen met licht grijze en bijna wit.
Het straatnaam bordje heb ik trouwens gemaakt in Photoshop en daar een decal van geprint.

Heb er tot nu alleen naar zitten kijken Rob, vind 't erg geslaagd wat ik zie. Als je de muren wat 'kaal' vind (vind ze prima hoor), ik gebruik nog wel eens de algen truc. In de kieren, bij de grond, op de schoorsteen (maar aan één zijde!), in de kromming van de pannen enz. daar kun je altijd goed groene aanslag kwijt. Niet teveel doen subtiel is het magische woord. Zou stukje proberen bij de elektriciteitspaal, vind je 't niks dan gewoon zo laten

Die ene is zeker weten een lijk, en een camonet moet je van (niet-vet) verbandgaas maken, garen is al te dik of owieso onnodig

Mooi hoor!
Als je het 'te kaalv vindt zou je eventueel nog, wel subtiel, mos en/of zwarte schimmel op de dakpannen kunnen nabootsen (kijk hier voor wat ik bedoel Mos verwijderen ) en net wat Ruud zei wat vochtigheid aan de onderkant nabootsen. Zo hoeven er geen spullen 'bij gezet' worden en maakt het misschien levendig. (Oa ook bij m'n Brummbär en Vlaanderen dio)
Ben benieuwd naar het geheel!

Grtz

Prachtig werk. Super goed uitgevoerd.
Je figuren zijn zeer mooi en overtuigend je gaat je gelijk afvragen hoe en wat er gebeurd kan zijn. Dat spreekt juist tot de verbeelding.

Prachtig eindresultaat Rob!
Compositie,huisje,voertuig,figuren schilderwerk alles ziet er goed uit en is mooi in harmonie.
Het enige puntje van kritiek,als het hier om dode Duitsers gaat die op de tank liggen dan zou de huid veel lichter/grauwer moeten zijn!
Dit gaat vrij snel na het overlijden!

(Lees net terug dat je niet zeker weet of het doden of gewonden zijn!)
Laten we het dan maar op gewonden houden!😉

Laatst bewerkt:
Bloody marvelous Rob

titel : "That's for Dunkirk you Bastards !"

Terug
Bovenaan