Cougar Mrap 6x6

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Heren,

Naast het verven van de panther ben ik sinds Euro Militaire ook met deze kit bezig geweest. Dit is de nieuwste kit van Cromwell Models. Mooie kit en leuk om te bouwen. Warping zit er weinig in, en wat erin zit kan met lijmen zo goed als verholpen worden. Luchtbelletjes zitten er her en der ook in, maar niks wat een beetje plamuur niet weg kan werken. Overigens bij het samenvoegen van bovenste en onderste gedeelte was redelijk wat plamuur nodig. de gieting van bepaalde onderdelen vind ik echt fantastisch. Zoals de wielen bijvoorbeeld. de gietblokken zitten niet op het loopvlak maar aan de achterkant. Perfect gewoon. De reservewielen daarintegen hebben de gietblokken wel weer op het loopvlak zitten. jammer.

Een enkel onderdeeltje zit bij mij niet helemaal recht, maar daar kan ik me niet druk om maken. Tevens heb ik niet goed op de foto's gelet en horen de opbergkisten rechtsachter niet op het spatbord maar er iets boven te zitten. So be it. De ruitenwissers en de .50 missen nog. Voor de .50 ga ik een vervanging zoeken, die uit de kit vind ik niet geweldig. Tevens zitten de wielen nog los.

Genoeg gezegd, de foto's.

Groeten,

Richard

IMG_0070.jpg

IMG_0071.jpg

IMG_0072.jpg

IMG_0073.jpg

Hallo Richard. Dat heb je snel gedaan. Heb je nog dingen vervangen?
Het lijkt erop of je nog styrene hebt gebruikt voor de schilden.
En waren de ramen die erbij zatten groen?

Heel strak,
Gert.

Ik zou 'm nog niet gratis willen hebben! 😈 🙄 😳 😳

Erg gave bak Richard, ik zal volgende week een boekje meenemen met mooie foto's van dit geval, genoeg ideeën voor schilderwerk iig 😉
Jan - spijt dat ik er niet een gekocht heb- 😕

Heren dank u 🙂

@ Gert: Het enigste wat ik heb vervangen zijn de handgrepen die op het voertuig zitten en de handgrepen op de schijnwerpers. Ik heb slechts 1 klein stukje evergreen gebruikt, en dat was voor de ruitenwisser waar een luchtbel zat. de schilden zijn gewoon resin en erg dun gegoten. Cromwell models heeft een keigoeie gieter. De ramen zijn idd groen.

@ Jan: Ben benieuwd naar het boekje. Dit is echt een brute bak, en dan te bedenken dan cromwell ook nog met andere versies uit gaat komen 😀

@ Boris: Het is idd een kwalitatief model, maar ik denk aks hij straks in de primer komt te staan dat er nog wel een paar plekjes zijn die even bijgewerkt moeten worden.

Inmiddels is de panther ook weer iets verder geverfd en staat nu te drogen om morgen zijn eerste filterlaag te ontvangen. Wat zal ik nu eens bouwen? Vrachtwagen van miniman factory, jagdtiger, ferret, longtrack, ypr.....moeillijk moeilijk moeilijk 😉

Groeten,

Richard

Arno, bedankt voor deze link, erg mooie foto's en veel inspiratie voor mijn volgende projectje(s)
Jan 😀

@ Boris & benjamin: Ik heb de jagdtiger al gepakt 😳 8) .......

@ Arno: dank je voor de link, daar staan wel erg leuke foto's op 😀

@ Dom: Ik eigenlijk ook wel 😛 🙂 nee, hier gaat niet veel bijzonders aan gebeuren....denk ik.

Groeten,

Richard

Geert-Jan Meeuwissen zei:
Ik ben gewoonlijk niet zo amerikaans aangelegd, maar deze ziet er toch wel gaaf uit.
Volgens mij is dat een Brits voertuig?

@Richard: ziet er gaaf uit. Valt me wel tegen dat je er geen slat armour tegen aan hebt gegooid 😉. Donderdag maar ff meenemen aub, want deze wil ik wel van dichtbij bekijken.

Groet, MartinD

Martin,

Deze is amerikaans. de britse versie(mastiff) heeft wel slat armor. Cromwell gaat deze ook nog uitbrengen.

maar hier gaat geen slatarmor opkomen. zal hem donderdag meenemen.

Groeten,

Richard

Mooie lelijke bak, Richard 🙂. Mij viel op dat de spatborden (die bakken boven de wielen zeg maar) aan de achterkant wat schuin lijken. Komt dat doordat het resin wat is kromgetrokken?
En zit er nou een interieur in? Ik meen iets te zien door de ramen heen.

Eelke dank je 🙂

De spatborden zitten idd iets schuin. Of dit zo hoort? Geen idee, maar ze zijn ook niet krom getrokken.

Op de foto's kun je niks door de ramen zien en live kun je ook weinig door de ramen zien. Een interieur zit er wel in, maar dat is vrij basic. Bestaat slechts iot een aantal stoelen, dashboard, airco en een plankje voor de .50 schutter.

Groeten,

Richard

Terug
Bovenaan