[ Corné van Delen ] M16 Halftrack, update 28-08

Corné van Delen

Lid van de TWENOT
Na wat denken en modellen uitzoeken meldt ik me ook (voor het eerst!) aan bij de FOC.
Gelijk een goede stok achter de deur om iets af te bouwen hoop ik 😳

Zoals de titel al aangeeft wordt het een M16 Halftrack bij Remagen, en misschien wel meerdere 😱
482nd AA Battalion, 9th Armored Division in Maart 1945.
Bedoeling is een dio te bouwen met 1, misschien 2 halftracks en klein stukje brug.. zoiets als deze foto..
5853988098_a30f438f21_z.jpg

Zoals gewoonlijk lekker detailleren, dus al wat PE aangeschaft 😈 13 velletjes voor 1 voertuig!!
5853989146_a421ac921e_z.jpg

En vandaag maar gelijk van start gegaan...
5853989616_4c5ed2630e_z.jpg

5853989378_d770e88e29_z.jpg

Tot zover..

Re: [ Corné van Delen ] M16 Halftrack

Ha die Corné,

Mooi om te zien dat er ook een M16 meedoet, deze mag hier eigenlijk niet ontbreken. Heb zelf getwijfeld om een oud project weer op te pakken (had een idee met een M16 voor FOC 11), maar dat is te veel werk om naast de lopende projecten te doen.

Heb ook lang getwijfeld om die Griffon set aan te schaffen, maar uiteindelijk niet gedaan. Kan de prijs niet verkopen naar mijn gezin toe. Daarnaast ben ik niet zo van de PE. Maar dit neemt niet weg dat ik deze zeker met interesse ga volgen. Ik hoop op veel detailfoto's 😀 .

groeten, Richard.

Hoi Corne,

Tof om te zien dat je Griffon set aanpakt. Veel PE, veel euri misschien ook wel.
Maar als alles er op en aan zit, is het wel een 'stunner'.

Voeg je wel even de beugel voor de uitlaat toe? Volgens mij zit die er nu nog niet op.
Heb je de andere aanpassingen op de wielstellen ook gedaan?

Groet, MartinD

ha richard,
ik weet dat ik niet als bouwer bekend sta ,maar ik doe toch echt mee met een M16,ben zelfs al begonnen en ga binnenkort eens kijken of ik er wat foto's bij kan krijgen,
groeten,bert

Vervolg...

Inmiddels enige tijd aan het bouwen en het vorderd gestaag.
De set van Griffon is ontzettend veel werk, maar het loont de moeite! Veel onderdelen of delen daarvan worden vervangen en verbeterd. Zelfs aanvullingen die niet eens op het Dragon model aanwezig zijn! En die er toch eigenlijk wel hadden moeten zitten.
Nu is het Dragon model juist een versie van de M16 die niet veel gebouwd is, maar gelukkig geeft de Griffon set goed aan wat te doen om dat te verbeteren!

Hierbij wat foto's van de vorderingen..
5896640605_790d125cee_z.jpg

5897208546_fc2ab1a7a3_z.jpg

5897208956_50ce102495_z.jpg

Tot de volgende update...

Re: [ Corné van Delen ] M16 Halftrack, update 03-07

ha corne,
dat ziet er zeker mooi uit,maak er zelf niet zoveel werk van.Je stelt in je bericht dat de dragon een vroege versie is,leid je dat af aan het trommeltje onder het dashboard en de hydrovac?
ben er nog steeds niet uit waar die trommel en bij jou dat kistje voor is.het is voor de dynamo,dus ik neem aan dat het voor radio-ontstoring is,later zit deze op deze voorziening op de motor ,en niks meer op die plek onder het dashboard,
succes,groeten,bert

Re: [ Corné van Delen ] M16 Halftrack, update 26-07

Update...

Het bouwen vordert gestaag. De Griffon set is heerlijk, ongeloofelijk hoe mooi de onderdelen passen!
Nog nooit eerder met Griffon PE gewerkt, maar ben nu al overtuigd van de kwaliteit.
Soms wel veel onderdeeltjes voor een aanpassing...maar ja, je wilt werken met PE, zegt men dan 😱

Zoals onderstaand de aanvoer van de munitiekist naar de .50 (die nog op hun plaats moeten komen)
Voor de ophanging en de aanvoer alleen al 11 onderdeeltjes!! En als je zou willen kun je het werkend maken, zodat je de munitiekisten er echt af kunt klikken..ja, zo goed past het !! 😀
5979376022_c2e38c65d9_z.jpg

De cabine ondertussen ook afgemaakt, bijna volledig uit PE.
5978818531_275ef52e6f_z.jpg

En zo staat het karretje er op dit moment bij..
5979375322_08b1bc4108_z.jpg

5979375710_dd17ff7508_z.jpg

Tot de volgende..bouwse

Re: [ Corné van Delen ] M16 Halftrack, update 26-07

Bijna zonde dat ie op een dio komt met verf bepakking en modder erop... 🙄
Tot donderdag weer...life is ie toch nog effe mooier!!!

Hoi,

Weer een stukje verder...
6086592561_ed8017bd54_z.jpg

De bouw gaat niet heel hard, maar vordert gestaag. De PE set is erg veel werk.
Het voertuig is in mijn ogen redelijk af en nog steeds zit ik met half volle PE velletjes!! 😱
Oftewel super detaillering.
6086592829_6accf44dba_z.jpg

Ondertussen ook een begin gemaakt met de opbouw van het diorama waar het voertuig op gaat komen.
Binnenkort meer...

Groet,
Corné

Vette shizzle bling bling zo ... 🤣
Strak PE werk Corne, vooral bij de motorkap. De .50 lopen mogen er ook zijn trouwens, dat gaat er gaaf uitzien onder een likje verf.
Zijn ze wel helemaal strak uitgelijnd? Op de eerste foto lijkt het niet zo. De rechter lopen lijken iets meer om hoog te wijzen, ten opzichte van links.

Groet, MartinD

Martin Dogger zei:
Vette shizzle bling bling zo ... 🤣
Strak PE werk Corne, vooral bij de motorkap. De .50 lopen mogen er ook zijn trouwens, dat gaat er gaaf uitzien onder een likje verf.
Zijn ze wel helemaal strak uitgelijnd? Op de eerste foto lijkt het niet zo. De rechter lopen lijken iets meer om hoog te wijzen, ten opzichte van links.

Groet, MartinD

Ha Martin,
Het ziet er inderdaad uit alsof die lopen niet links en rechts gelijk staan. Waren die .50 's links en rechts onafhankelijk in elevatie te bewegen? Lijkt me dat je dan op 1000 meter een mooi gordijntje van lood krijgt maar dat zal wel niet de bedoeling zijn...
weet ook niet hoe het bij die kit is...zie corné vanavond zal het er eens over hebben....

Ziet er goed uit Corné.

Mooi al dat PE er op en dan nog zoveel over.
Ga je nog verder met het PE of vind je het wel goed zo.
Het ziet er zeker mooi uit tot nu toe, wat een werk met al dit PE.

Ik ben wel benieuwd naar je dio.

Bouwse verder, Peter

Ha, Martin, Martin en Peter,

Bedankt voor de complimenten.
Ach zo lang het leuk blijft (de PE) gaan we rustig door. Ik zal niet 100% van de set gebruiken, maar wel zoveel mogelijk. 😱

Vanavond weer flink opgeschoten met een onderdeel voor het dio, de brug!! Bouwgroep Stroe is weer actief geweest, Martin H. bedankt voor de gastvrijheid 😀

Corné van Delen zei:
Vanavond weer flink opgeschoten met een onderdeel voor het dio, de brug!!

Ik zeg; het is maar goed dat er een tijdslimiet aan de FOC is gesteld, anders zou Corné de hele brug nabouwen van zijn magische plasticcard!!!!!!!! Meneer Corné Bailley noemen ze hem ook wel😀

Meneer Corné Bailley noemen ze hem ook wel😀

Uhhm...dat Bailley komt dan van Bailleys (daar zit tenminste alcohol in 8) ), en niet van de brug 😳
Maar goed, die plastic card is geweldig!!
En voor iedereen die nu denkt dat ik de volledige brug nabouw...nee het is maar een stukje.

Binnenkort foto's.

Re: [ Corné van Delen ] M16 Halftrack, helaas...

Hallo allemaal,

Helaas ga ik de deadline van de FOC niet halen 😢
De stand van zaken op dit moment is dat de M16 Halftrack even terzijde staat en ik druk bezig ben met de bouw van het dio.
Dit gaat wel erg lekker, maar is een onmogelijke opgave dit voor a.s. vrijdag af te krijgen. Daarnaast ook nog eens 5 figuren schilderen voor het dio.

Ik wens iedereen succes die nog bezig is met de laatste loodjes om het op tijd af te krijgen!

Groet,
Corné

Terug
Bovenaan