Citroen HY kippenhok

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Momenteel bezig met de 50 uur groepsbouw van Breda. De kit van dit jaar is de Citroën HY van AK. Doel om deze uiterlijk morgenavond klaar te Hebben. Gisterenavond op de bouwavond een goede start kunnen maken en vandaag in Goes al de nodige Airbrush uren kunnen maken met als effect dat het dak er inmiddels op zit. Het is een leuke kit met veel mogelijkheden. Grootste uitdaging tot nu toe is het logo, welke uit vier PE delen bestaat.
1000112149.webp
1000112181.webp
1000112173.webp
1000112294.webp
1000112293.webp
De mijne gaat dienstdoende als kippenhok.

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Ik vind de overgeschilderde en verweerde verflaag heel geslaagd, vooral bij dit voertuig!

Prachtig gedaan.

Ik denk dat dit vnl te maken heeft met de gebruikte compressor..

Geintje, ik heb dit vandaag vanaf de eerste rang zien ontstaan, en het wordt een erg mooi kippenhok!

Zeer mooi gedaan deze HY.
Het enige wat ik mis zijn platte banden en roest(gaten) rondom.
Er zijn grenzen aan wat je in 50 uur realistisch kunt doen. Maar mogelijk dat ik hem nadien nog een "upgrade" ga geven.

Denk niet dat ze de rechten van Citroën hebben.
Dat zou het goed kunnen zijn, die moderne belachelijkheid waarin het merkenrecht is doorgetrokken. Door er geen daadwerkelijk embleem in te doen lopen ze minder kans op een eis tot „schade”vergoeding.

En de eindstand. Was heel leuk om te doen, en kan andere bouwgroepen alleen maar aanmoedigen om ook een iets dergelijks uit te proberen. Ik ga nog nadenken over een kleine diorama, maar eerst genieten met een biertje en de voetje omhoog op de bank.
1000112789.webp
1000112788.webp
1000112786.webp
1000112785.webp
1000112787.webp

Let op dat de HY normaal zelfmoorddeuren had, en het model ook, maar in Nederland en een paar andere landen kreeg hij deuren met de scharnieren aan de voorkant (zoals goed op je foto te zien is).

Heb hem even verplaats naar zijn eigen topic. Anders wordt het een ratjetoe van diverse projecten en denk dat deze zijn eigen plekje verdient.
Momenteel verder met de schutting. Het is makkelijk om dit soort elementen eerst af te maken, voordat hij verankerd zit op de basis.

1000115137.webp
1000115138.webp

Wel of geen gras, ik vind het prachtig Bas.

Heb je al kippen Bas?

Heb je al kippen Bas?
Ja, maar die bleken schaal 1/87 te zijn, dus die moeten opnieuw uitgeprint worden. En ik moet nog ergens een Tamiya doosje met beesten hebben liggen....

Gr Bas

De haan als symbool van Frankrijk op een beroemde Franse bestelbus. Dat vraagt om een passende titel daarbij!

Le_coq_sportif_1968_logo.png

(bron)

Jammer dat de HY al geschilderd is, anders had dit ook nog gekund:

1920px-20120701_tourdefrance147.JPG

(bron)
😉

“Een haan kraait niet altijd victorie, want dit is vergane glorie!”

101st Airborne

In Vietnam noemde de locals het symbool van deze divisie "hanen" omdat ze de Bald Eagle niet kenden.
Hier gaat de song "Here comes the Rooster" van Alice in Chains bijvoorbeeld ook over.
En nog een overeenkomst: als je een kip uit een vliegtuig gooit gaat tie ook met een rotgang naar beneden...

@Jakko Westerbeke
Dan heb ik daar dus een andere versie van het verhaal van gelezen...
Wat niet wegneemt dat het voor mij in de top 3 van Grunge nummers staat.
Samen met Hungerstrike van Temple of the Doom en zo'n beetje het hele album van Mad Season.

Terug
Bovenaan