citroen garage ergens in nederland

Hoi modelbouwers,

Ik heb maar weer even iets geprobeerd had namelijk één idee om twee traxtion avants in een garage te parkeren die vervolgens ontdekt worden door de engelse leger ergens in het gedeelte wat door de engelse troepen bevrijd is. De bedoeling is dat op de voorgrond een weg loop ben nog niet uit of dat een klinker weg of beton weg gaat worden. Mocht er van italeri een Bedford QL uitkomen en van Tamiya de Austin Tilly dan wil ik die beide voertuigen in een nieuwe dio verwerken plus de nieuwe set van miniart van die engelse die de weg vrijmaken van landmijne.

028hw.jpg

bernard van laar zei:
Hoi modelbouwers,

Ik heb maar weer even iets geprobeerd had namelijk één idee om twee traxtion avants in een garage te parkeren die vervolgens ontdekt worden door de engelse leger ergens in het gedeelte wat door de engelse troepen bevrijd is. De bedoeling is dat op de voorgrond een weg loop ben nog niet uit of dat een klinker weg of beton weg gaat worden. Mocht er van italeri een Bedford QL uitkomen en van Tamiya de Austin Tilly dan wil ik die beide voertuigen in een nieuwe dio verwerken plus de nieuwe set van miniart van die engelse die de weg vrijmaken van landmijne.

028hw.jpg

bernard van laar zei:
bernard van laar zei:
Hoi modelbouwers,

028hw.jpg

001sso.jpg

011jh.jpg

013yz.jpg

007ah.jpg

Dit was even een kleine update van mij citroen garage het gebouwtje is nu bijna af nou zit ik er aan te denken om naast de garage nog één restand van kapot geschoten huis te bouwen of gewoon zo te laten en een dode boom neer te zetten met een paar engelse voertuigen waaronder de nieuwe austin tilly en van IGB een bedford QL die ergens aan het eind van het jaar uitkomt . Verder misschien nog een BMW R12 motorfiets en nog zo engelse triumph 3hw motorfiets, Misschien wordt dat allemaal wel iets te vol maar ik plaats wel een tilly bij en die Bedford de laatste vind ik gewoon een erg gave truck hou gewoon erg veel van het engels spul

voor de garage komt nog een stuk stoep waar op de engelse figuren lopen daarnaast gelijk een weg ik denk gewoon een beton weg of een klinker weg ben daar nog niet over uit Tips zijn welkom. Het is voormij voor het eerst dat ik een dio maak met een gebouwtje erop.

Ook heb ik dat ééne Engelse figuur met het geweer naast de garage neer gezet maar ik heb het idee dat die figuur niet helemaal tot zijn recht komt of vinden jullie van wel. Ook zijn de figuren nog niet helemaal af moet nog wat na handelingen aan de figuren doen zo als de voetstukken schilderen en nog riemen om de geweren doen

groeten bernard

Leuk onderwerp! 🙂

Toch enkele puntjes waar je, vind ik, nog naar moet kijken.

- Figuren zijn niet netjes afgeschilderd. (veel grijs te zien. bv hak, jas en broek) Neem iets meer de tijd dan wordt het een stuk netter.
- De garage mist nog wat: dakgoot, regenpijp, vensterbanken. Verder zou ik hem een geheel gestuuct oppervlak geven. Ik neem dat de bruine delen (niet zo goed te zien op de foto) stukken muur zijn die achter het pleisterwerk zitten? Of geheel baksteen wat een voorganger al schreef. Dat laatste lijkt me nogal wat werk dus is mijn suggestie misschien eenvoudiger te realiseren.
-Meer planten, vooral onkruid onder tegen de muur lijkt me niet verkeerd. Je kunt er zelfs voor kiezen een klimop langs de muur te plaatsen.
- Meer rommel in de garage. Een oude kast, kisten, manden, olievat. Opgerold touw en misschien een klein werkbankje?
- Plaats alleen lopende figuren. De schutter staat er vreemd bij. Naast een groep lopende kun je dan ook mooi een vrachtwagen plaatsen. Maak het echter niet te druk. Bouw deze diorama lekker af en ga dan denken hoe de volgende versie te bouwen. Je hebt een hoop ervaring opgedaan die je bij de volgende vast goed kunt gebruiken.

Verder een leuke diorama met een goed verhaal. Ik wou dat ik het had bedacht.

groeten Maarten

Hoi Maarten,

bedankt voor je tips De figuren zijn nog niet helemaal klaar dat klopt maar ik wou weer iets van mijn dio laten zien moet de enkel stukken nog afschilderen was even door die kleur heen en nog een paar kleine dingetjes bij de figuren doen . De dak goot moet ik nog maken even als de regen pijp en inderdaad nog iets van klimop tegen de zijkant van de muur De muren laat ik wit er zit juist pleiserlaag over de stenen heen dit laatste is juist te voorschijn gekomen door beschietingen

er komt nog een werkbank in de garage en kasten en lege olievaten enz, Qua voertuig word het een austin tilly 1 0f twee maar dat weet ik nu op dit moment nog niet of 1 tilly samen met een bedford Ql

groeten van bernard

Tips zijn altijd welkom

Terug
Bovenaan