Citroen 11CV (update 08 nov)

Collegae bouwers,

Deze zaterdag natuurlijk naar de Nationals geweest. En natuurlijk waren er weer een hoop prachtige modellen. Ik zat toevallig net weer in een rustige tijd qua bouwen, mijn studie gaat nu even voor. Toch merk je dat het bloed na zo een dag altijd weer gaat stromen...

...En toen natuurlijk de 11CV van Tamiya gekocht...

Uiteraard zat hij die zondag al in elkaar. Een heerlijk project tussendoor, en daar hou ik jullie dan weer graag van op de hoogte.

Op dit moment staat hij in de Chaos black grondlaag. Hierna gaat de grijs er op!

Ik hoor graag van jullie!

Ronald

IMG_4621.jpg

IMG_4623.jpg

IMG_4628.jpg

Ronald,

'k heb al enkele topics over dit gave karretje gevolgd (waaronder één van Marc Bannerman zie http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=31923)
Met een beetje gevoel voor detail kan het een heel mooi model worden.
In Eindhoven heb ik er ook één aangeschaft voor een toekomstig bouwprojectje.
Veel succes.

Willem

hoj ronald,

gaaf bakkie man, ik heb hem ook zien liggen in nieuwegein maar niet mee genomen 😈

maak je er ook een dioramatje bij? misschien is dit wel een gaaf idee?

ik weet niet of je deze foto's al kende........ friedrich kussin met zijn bestuurder die werd uitgeschakeld door engelse para's tijdens het begin van market garden.

gr gj

Er zullen er veel zijn die dit iets te ver gaat, met het oog op de twee doden.
Zelf zeg ik gewoon doen als je het aandurft om deze scene na te maken.
Ik kan er enkele goede redenen voor opnoemen o.a. historisch correct, in een oorlog vallen nu eenmaal doden, een zeer markant moment van de operatie Market Garden.
Een probleem kan zijn de kogelinslagen natuurgetrouw over te laten komen, zoals je kan zien is de wagen letterlijk doorzeeft.

Willem

update...

Collegae,

Helaas, helaas.. Inmiddels is het modelletje al egaal grijs gespoten. Heeft iemand daar nog een idee voor? Misschien een mooie foto? Mijn vrouw was helemaal blij met dit model en zag een kleine display voor zich met een herfstachtige setting. Een straat bezaaid met bladeren en dan de Citroen. Uiteraard met een klein koperen plaatje met de woorden "Fur mein Liebste". Gisteren bij de Lancier alvast een mooi figuur gekocht voor ernaast en alvast weer een doosje van de bekende laser-gesneden bladeren.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken om de lijntjes van het model wat meer diepte te geven. Kan ik daar de MIG wash voor gebruiken?

Vanavond probeer ik weer nieuwe foto's toe te voegen!

Groet,

Ronald

IMG_4630.jpg

IMG_4632.jpg

Hoi Ronald, wellicht moet je de volgende X een linkje plaatsen ipv een foto.
Ofschoon we hier allemaal met wapentuig bezig zijn & dus vernietiging, de dood etc... zijn dit soort pics, naar mijn mening, gewoon erg confronterend.

Anyway.
verder tof ding zo een Citroen.

Massel,
Marcel.

De grote lijnen...

Heren, ( en die ene dame...)

Gisteren bij Eric Jacobs even een sokkeltje besteld. Het idee is nu de citroen, die inmiddels wat decals heeft gekregen maar nog voor zijn weathering is, en een hele hoop bladeren op een cobblestone stukje weg. De officier staat op zijn liefje te wachten op een regenachtige herfstdag...

Nu de plaatjes...

Groet,

Ronald

IMG_4635.jpg

IMG_4634.jpg

hoi Ronald,

leuk klein maar fijn projectje :!: 😀
Suggestie : leg een klein bosje bloemen op de stoel 😉

Veel plezier :!:
Peter

Zeker als hij op zijn geliefde staat te wachten, is een bosje bloemen zoals Peter zegt totaal geen slecht idee.

11CV ziet er erg goed strak gespoten uit. Ik ben erg benieuwd naar je ondergrondje.

Mvg Manuel

Update Citroen 11CV (update 08 nov)

Plakkers,

De laatste tijd eigenlijk geen tijd gehad om een update te plaatsen. Die is er wel!! Vandaag wil ik de 11 CV eigenlijk afmaken. De schoentjes van het figuur bv. Even kijken voor een bosje bloemen. Ik heb de deur toch maar dicht gemaakt. Zeker als het koud is ga je volgens mij niet staan wachten met de deur open...
Uiteraard moet de auto ook nog zn pigmenten krijgen.

Ik hoor graag jullie reacties!

Groet,

Ronald

IMG_6263.jpg

IMG_6264.jpg

IMG_6265.jpg

Terug
Bovenaan