Churchill MK-V. Overloon '44 Gereed. 07-11-2013

Re: Churchill MK-V. Start bouw ondergrondje 20-09-2013

Hoi,

Weer een stapje verder.
Ik ben begonnen met wat meer detail en kleur er in te brengen.
Eerst wat graspollen langs de stoep en verhoging.
Wat mos tussen de stenen op de weg d.m.v. zeer fijn statish gras.
De rechter gevel wordt voorzien van een klim-op.
Deze bouw ik op met wortels uit de tuin.

D45_zpsa2d3c445.jpg

Hierna krijgt alles een groene wash.
De klim-op is voorzien van de bekende berken boom blaadjes. Deze werden verlijmd met witte houtlijm.

D46_zps85da2ee3.jpg

Hierna worden de blaadjes geverfd met groene en gele kleuren.
Nadat dit droog is doe ik er een groene wash overheen.
De linker gevel is ook nog voorzien van wat meer detail, zo ook op de straat.

D47_zpsb6684e58.jpg

Op naar de laatste loodjes....
Iemand nog meer ideeën?

Peter

Re: Churchill MK-V. Start bouw ondergrondje 26-09-2013

Mooi Peter, ook mooi om te zien welke stappen jij neemt (dank !).
Gewoon zo laten, niets meer aan doen. Churchill erop, even naar kijken en op je in laten werken. Dan de neiging bedwingen nog meer aan de ondergrond te doen en gewoon afmaken dit dio. Less is more en jij hebt genoeg less aangebracht, tenminste volgens mijn 0,02 euro. 😉

Groet en tot Veldhoven,
Petah

Thanks Petah,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je blijft toch denken om er wat aan toe te voegen.
Naast de Churchill wil ik nog wel minstens twee figuren plaatsen.
In Veldhoven maar eens kijken of ik wat leuks vind.

Zie je dan, Peter.

Hoi,

De Churchill heeft zijn plekje gevonden.
Eerst nog even de base afgewerkt, hier en daar nog wat met poedertjes gewerkt....

D49_zpsde78c6ae.jpg

Close combat...
D50_zpsb6acb409.jpg

D53_zps69384899.jpg

De rest van de foto's komen nog, moet nog wat leuke plaatjes maken.
Eerst maar eens naar SMC om wat figuren te scoren....

Peter

Re: Churchill MK-V. Start bouw ondergrondje 06-10-2013

Hoi,

De afgelopen dagen het diorama voor de Churchill afgerond met 2 figuren van Sovereign 2000.
Ik wil alleen nog t.z.t. uniform patches op de schouders plaatsen dus de komende beurzen weer wat om te zoeken.

eind1_zps81b94217.jpg

eind2_zps77002ac8.jpg

eind3_zpsa8fb1e7f.jpg

eind4_zpscfaea9e6.jpg

eind5_zpsb59feb2b.jpg

eind6_zps4af0206d.jpg

eind7_zps6e302258.jpg

Bedankt weer voor al jullie reactie's tijdens de bouw van dit dio.
Deze gaat de vitrine kast in en op naar een volgend project.

Groeten, Peter.

Hé Peter,

Mooi om een Overloon diorama te zien en denk ook heel mooi gedaan. Het enige wat ik heel erg jammer vindt is je plaatje op je sokkel. Jou kennende heb je hier lang werk aangehad (je diorama) en mooie detail, leuke en mooie figuren, etc.etc. met veel aandacht en dan zie ik een stukje papier erop geplakt wat dan de naam geeft aan je setting. Beetje vlag op de bekende schuit! Dit had een veel mooier plaatje verdiend in mijn optiek. Ieder geval een plaatje wat alle kwaliteit weergeeft wat je aan dit mooie diorama hebt gegeven. Informeer eens bij een sportprijswinkel of bij de bekende firma name it http://www.nameitplates.co.uk/ uit Engeland. SUper mooie kwaliteit en zal je setting echt tot zijn recht doen komen en ook recht doen aan je werk!

Gr.JW

Ha die Peet,

Ik sluit me bij JW aan. Veel werk aan het dio besteed met een meer dan prima resultaat.... en dan zo'n naamplaatje. Please... vertel ons dat het slechts een tijdelijk plaatje is??

Hoop 'm toch eens live te kunnen bekijken en met je te babbelen over het gebruik van blue foam.

groeten, Richard.

Gaaf man,

Strak en ik moet zeggen dat die uitleg het bij mij helemaal doet...

Begin zowaar weer enthousiast te worden voor de hobby 😀

Gr. Frank 😉

Thanks heren,

Jullie hebben gelijk, plaatje word vervangen, ziet er niet uit. Een heel verhaal maar hij gaat er af.
Binnenkort met de volgende kit beginnen, de Cromwell MK-IV van Tamiya met wat up-date sets.

Groeten, Peter.

enige wat ik me afvraag... wat doet dat brandstofvat daar eigenlijk? je ziet ze op vrijwel elk diorama wel, maar wat is het doel ervan? waarom staat ie daar? dat bedoel ik dan... verder erg mooi, denk dat ik em voor de kleuren maar in het echie zou moeten zien!

nou ja... maar hopen dat iedereen een beetje langs dat vat benzine heen schiet dan, zal goeie fik geven als die lek raakt en in de brand raakt ofzo...

Timo de Porto zei:
nou ja... maar hopen dat iedereen een beetje langs dat vat benzine heen schiet dan, zal goeie fik geven als die lek raakt en in de brand raakt ofzo...

dat is geen benzine drum, dit is de voorloper van de hedendaagse flitskliko 😛 .

verder, mooi werk peter. het is mooi een geheel geworden.

groeten erik

Terug
Bovenaan