Churchill Mk III*

Eelke Warrink

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Velen van jullie hebben 'm al gezien in de Tank 200, maar ik post 'm toch nog eens in het fotoalbum: de Churchill Mk III*. AFV Club kit met wat hulp van Tamiya's Cromwell en een hoop scratch details. Geschilderd in Lifecolor acryl, geweathered met olieverf en Vallejo. Figuurtjes zijn van Royal Model met Hornet hoofdjes.

ch18e.jpg

ch6l.jpg

ch10.jpg

ch12.jpg

ch14v.jpg

ch15.jpg

ch18.jpg

ch20.jpg

ch21.jpg

ch23.jpg

ch24k.jpg

ch25t.jpg

Met dit geweld, geen wonder dat m'n Panzer IV brons heeft mogen ontvangen 😉

Super dit! Kleuren heel erg mooi, verwering tip top in orde, figuurtjes helemaal goed. Ach zo kan ik door blijven gaan ... 😉

Gr,
Jeroen

Erg netjes Eelke.
Ik zag hem idd al in de TANK staan. Vooral de stofeffecten zijn erg goed gedaan. Figuren zijn ook goed. Wat ik ook een super detail vind is het vuil op het vizier van de bestuurder.

Groetjes!

Super!

Hi Eelke,

Inderdaad al gezien in de jubileumeditie, maar online is dit monster nog beter te bewonderen! Inderdaad erg gaaf ook het stof op het glas, dat zien veel bouwmeesters nog wel eens over het hooft.

Het enige wat misschien nog verbetering vatbaar zou kunnen zijn is het figuur. Deze maakt een wat steriele indruk t.o.v. de verweerde tank, maar dat is misschien een kwestie van persoonlijke smaak. Wat olievlekken etc zou het figuur meer verlevendigen denk ik.

Grtn,

Vincent

Dit was het artikel dat ik het meest gelezen heb in de TANK.

Erg mooi werk ding. In alle opzichten gewoon af.

Groet Martin

Bedankt allemaal voor jullie commentaar!

Nico: is erg simpel: ik heb ze opgeschuurd met een stukje schuurpapier en aan de zijkant verf weggekrabd met een cocktailprikker; ze zijn van Friul, dus onder de verf zit 100% realistisch metaal 🙂.
Vincent: klopt. Ik was al blij dat het schaduwen en highlighten een beetje gelukt was, dus ik durfde het figuur niet meer te vervuilen. Probeer ik een volgende keer wel te doen.
Hilbert: lelijk? ik vind 'm hartstikke mooi 😈
Ronald: kort gezegd: nee, inderdaad. 😉
Dirk-Jan: ben bezig!

Mooi man! De details ook. Ik ga niet zulke foto's maken bij de mijn Tamiya Churchill 😱 . Zou je me willen vertellen hoe je markings gedaan hebt? Het serienummer op de zijkant bv. lijkt me geen decal ofwel?

Keep up the good work!

Anne

Anne: de nummers komen van Archer. Ik heb een nummer gepakt dat typisch is voor een Churchill Mk III, en op het velletje gezocht naar nummers die alvast in de juiste vorlgorde staan. Dat scheelt een hoop uitlijnen. Er zat geen B op het velletje, dus die heb ik gemaakt van een halve acht en een rechte lijn, en de slash is ook gewoon een stuk rechte lijn.

Hij is práchtig Eelke:!: 😱 met name de verwering vind ik subliem :!:
Peter

Terug
Bovenaan