Churchill met universal carrier aanhanger.

Ik heb hem vaker gezien, maar weet niet de reden/functie.

Die zijn er inderdaad meer. Prima aanhanger met geringe gronddruk door de rupsjes, stevig gebouwd maar niet overdreven zwaar, en in redelijke hoeveelheden beschikbaar

Ik denk dat dit Conger's zijn/
een universal carrier zonder interieur en motor die gebruikt werd voor het maken van een pad door een mijnen veld.
Een slang weg schieten met een raketmotor.
vol pompen met spingstof en ontsteken.
Conger--avre.webp

Conger-carrier.webp
Ik dacht dat Overloon er een heeft. of gehad heeft.

Het kunnen ook gewoon "gutted carriers"zijn.
Inderdaad gewoon lege carriers die gebruikt werden als aanhanger.
Groeten
Leon

Gezien het vlakke zeil denk ik gewone lege carriers, de conger heeft best wel wat uitsteeksels die omhoog steken, en ik verwacht niet dat ze na ijzendijke carriers tot binnen de bebouwde kom meesleepten. Maar wat er wel in zit? De 3e foto is redelijk bout kwa details, nogal onscherp, maar er lijkt wel volk aan boord te zitten

Gezien het vlakke zeil denk ik gewone lege carriers, de conger heeft best wel wat uitsteeksels die omhoog steken, en ik verwacht niet dat ze na ijzendijke carriers tot binnen de bebouwde kom meesleepten. Maar wat er wel in zit? De 3e foto is redelijk bout kwa details, nogal onscherp, maar er lijkt wel volk aan boord te zitten
Ik heb nog een foto gevonden. Niet de beste kwaliteit maar de zelfde aanhanger lijkt recht nog een keer op de foto te staan.FB_IMG_1780083909368.webp

Geen Congers in Groningen het noorden van Nederland: die (en de hele Snake-mijnenruimuitrusting) zijn in de ban gedaan na de zware ontploffing buiten IJzendijke. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk Gutted Carriers („gefileerde Carriers”, dus):

IMG_4296.webp
(Bron: The Funnies van Geoffrey W. Futter)

Laatst bewerkt:
Hoe kwam ik bij Groningen, vraag ik me nu af? Ik zal het bericht even aanpassen 🙂

In het oude boekje over de 79th Hobart's funnies staat ook het een en ander hierover.

Terug
Bovenaan