churchill !! klaar !!! 18-06-2006 2x zilver

bijna klaar maar even een update !! 😉
dscn01970fn.jpg

dscn01998rg.jpg

dscn01983lt.jpg

dscn01950ei.jpg

2x zilver in Overloon 🙂
dscn02237si.jpg

dscn02213fj.jpg

dscn02202wq.jpg

dscn02185xb.jpg

dscn02196od.jpg

😉 🙂

Mooi afgewerkt Eric,

Al moet ik zeggen dat de foto's afbreuk doen aan je model, in het echt vind ik hem mooier.

Groeten en tot zaterdag,
Hugo

hehehe zo tof die kerel die door dat gat zit te loeren 🙂
Toch ook een machtige tank he, zo'n Churchill.
Is dat die van Tamiya? de Mk7 ofzo?
Goede kit?
Alvast zeer goed schilder en weatherwerk 😉

Groet,
Hendrik

Mooi!!!
Schitterend schilderwerk!
Een vraagje, wat zijn dat voor een tracks op de toren? Zo te zien zijn ze niet van de churchil ?
Jan 😀

Idd jan,

dat was me nog niet eens opgevallen. Volgens mij zijn dat tracks van de tijger tank. erg leuk detail! Eric, das een zeer nette tank, net als je RSO.

Groeten,

Richard

Hi Eric,

Erg mooi werk. Goede chipping, die een tikkie minder zichbaar had mogen zijn van mij, maar vooral de algehele look vind ik erg geslaagd. Het is wel jammer dat je er geen markings op hebt aangebracht. De Engelsen hadden nogal eens kleurrijke markings, en dat maakt een model vaak nog iets interessanter.

Enne, jammer van dat 'hapje' uit de sokkel.

Groeten, MartinD

sjoh, wat een ding joh, zeker met die tiger tracks is het net echt. in het door mij ge revieuwde boek staat er zelfs eentje met sherman tracks op de koepel, dus, dat klopt helemaal. het is jammer dat er nog zo veel op de plank staat, anders had ik zo aan m'n churchill mk7 begonnen!

Timo

Hoi Eric,

Je hebt een mooi model neergezet. Vooral de modder vind ik erg geslaagd. De chips zou ik wat minder prominent naar voren laten komen. En zoals Martin ook al zei, gebruik de volgende keer wel enkele decals. Het maakt het geheel af.

Groeten Maarten

...die aan de vooravond staat van het aanbrengen van opgedroogde modder voor zijn sherman. 😕

Eric,
Heel mooi model.
Goed geschilderd en 'mooi' vuil.
Maar kijk nog even naar je boeg MG, deze zit nog niet vast of is op verkeerde manier bevestigd. De bal-mount zit te diep in het voertuig.

Vergelijk deze foto (twee weken terug in Normandië gemaakt).
IMG_0495.jpg

volgens mij kan de besa er met bol enal uitgehaald worden, dus zou het wel kunnen kloppen!

timo--> ik heb er ook eindelijk eentje gekocht, gelijk maar met PE erbij!

Hoi Eric,

mooi model! Altijd leuk om weer eens een Churchill te zien.
Wat betreft de Besa-ring: het type zoals het in de Tamiya-kit voorkomt bestaat wel, maar ik krijg het donkerbruine vermoeden dat deze ring speciaal voor de crocodile-vlammenwerper bestemd was. Hier zie je een croc met dezelfde ring als in de kit: http://www.armourinfocus.co.uk/a22/mk7/cs6419.jpg

Maar misschien löl ik uit mijn nek en weet iemand anders hier meer vanaf!

ik zal zo eens (na het eten ) in de boeken duiken en eens kijken wat ik er over kan vinden in de lectuur, want nu wil ik het weten ook!

Timo

die ring zoals die op de Crocodile zit/zat wordt ook gebruikt voor de besa,de mkVII werd op een gegeven moment gebouwd met alle fittings voor de crocodile zodat ze snel aangepast konden worden als er vraag naar was.De uitvoering van Mark's foto ben ik nog niet tegengekomen maar misschien is het gewoon een kwestie van fabrikant.wat me wel opvalt is dat iedereen de AVRE beugels aan de zijkant laat zitten die er niet op horen,Tamiya heeft ooit deze dingen meegemeten op een ander type en het valt vrijwel niemand op.
groeten,bert

Terug
Bovenaan