chip-tips?

Hallo allemaal,
Hierbij het resultaat van mijn eerste poging om chips aan te brengen op mijn bootje. Ik heb het met twee kleuren gedaan; eerst een lichtere daarna de donkerdere, met het idee dat dat wat meer 'diepte' zou geven. Nu weet ik zelf eigenlijk niet zo goed wat ik van die lichtere kleur moet denken, is die wat te licht of is er teveel van te zien (moet er meer donker op?) of kan ik bijvoorbeeld met een pinwash, pastels, pigment oid de kleur wat aanpassen? Wat denken jullie ervan?

DSC03390.jpg

DSC03389.jpg

DSC03388.jpg

DSC03387.jpg

alvast bedankt
Mark

hmm mij lijkt het beter dat je niet volledig rond je chip gaat met je lichter kleur

aan 1 kant licht, aan de andere kant donkerder verhoogt het 3D effect

maar mss had je beter je chips donkergroen gemaakt met hier en daar een roesttintje, het is tenslotte een boot 😉

rond dat groen had je dan weer met het licht-donker kunnen spelen

maar op een foto is dat zo moeilijk te beoordelen, mss even een goeie close-up plaatsen ??

mvg
Dominique

hoi mark
ik denk dat het kleurverschil tussen de lichte kleur in de chip en je basiskleur van de boot te groot is. ik neem voor dit effect altijd de basiskleur plus een beetje buff, zand, wit of een lichte huidskleur. de donkere kleur doe ik altijd met een mix van zwart, panzergrijs en een heel klein drupje staalkleur. kijk eens in onderstaand topic (eric van mierlo) hoe hij zn chips gedaan heeft.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=7635&postdays=0&postorder=asc&start=20
verder in het topic van bas hermsen met zn ariete kan je ook veel voorbeelden en kleureffecten van chips terug vinden.

succes!

grtz jeroen

mijn chips

Ik vind je chips nog niet zo verkeerd.
Nu is het zo dat ik op verschilende manieren de boel benader bij chipping, afhankelijk van de basiskleur.
Bij OD en Panzergrijs maak ik de chips donkerder dan de basis, omdat ik ervanuit ga dat de toplaag verbleekt door de weersinvloeden. En dus is de laag daaronder donkerder...........................denk ik.

Dus dat is omgekeerd van wat jij gedaan hebt. Maar als ik naar je foto's kijk vind ik het resultaat helemaal niet verkeerd. Alleen, wat Dominique ook zegt, probeer niet rondom een lichte rand te houden, maar aan één zijde of juist aan één zijde niet. En wissel dat ook af.

Greetz,
Robert

Ik vind deze chips wel degelijk geslaagd. Zo zie ik ze helaas te weinig. Het wit is idd wat wit maar een pinwash maakt alles goed denk ik. Persoonlijk zou ik er wat meer maken op die 'stootrichel' 😕: (gelukkig heb ik meer verstand van tanks 😉 ) op de zijkant.

Heren,
Hartelijk dank voor uw reacties :!: Ik denk dat ik het als volgt op ga lossen: ik probeer de lichte kleur minder ‘rondom’ te laten lopen en tevens minder licht te maken m.b.v. olieverf (wash of aanstippen oid). Verder komen er inderdaad nog wat meer chips (met name) op de ‘stootrand’ (de officiële naam is mij ook niet bekend 😳 ) maar dat zullen dan niet van die duidelijke tweekleurige chips worden (iets minder diepe a.h.w. 🙄 )

Nogmaals dank voor de reacties

Mark

Terug
Bovenaan