Af! Chieftain MK11

Dit model is af!

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Net mijn hobbykamer af, moet je mee op vakantie naar zo'n all inclussive gebeuren.... Dus je gaat op vakantie en neemt mee: De Takom Chieftain set. Kleine doos, zonder poespas te bouwen en toch genoeg uitdaging om een week mee door te komen. Dus je zoekt een rustig plekje en gaat aan de slag....

20230423_145046.jpgen na een weekje heb je dus een MK11.
20230428_145030.jpg
20230428_145014.jpg
Alleen de PE side skirts en andere friemeldeeltjes bewaar ik voor thuis.
20230428_144959.jpg
Happy modelling!

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Dat is een mooi model en strak. Schaal 1:72 zie ik, maar ik denk dat er 1:35 kits zijn met minder detail.

Fijne vakantie en ik ben benieuwd welke kleuren je hier op gaat aanbrengen.

Groeten, Jan

Als ik op vakantie ben neem ik ook ff vakantie van modelbouw… tsja je bent een die hard plakker Bas😉 Benieuwd naar het vervolg ( bij mij is de doos druk aan het isoleren😉)

Weer thuis, dus we kunnen rustig verder. Vandaag de bemanning bijeen gezocht. Figuren van Daniel Taylor (ja die van het Villers-Bocage boek) , zij het een klein beetje gemodificeerd om lekker te kunnen zitten.

En inspiratie voor de niet Berlijn uitvoering, uit het aloude boek Tank van Charles Messenger. Wie is er niet mee groot geworden. 😉

20230430_153505.jpg

20230430_153454.jpg
20230430_153943.jpg

Het leven is zwaar 🏖️🍺
(hoe je toch altijd weer originele figuren in die kleine schaal vindt…👍🏼)

Stof en modder hebben een mooi effect Bas, want ik vond hem nog wat glimmen op de vorige foto's.
Zenuwachtig word ik van het camo net rond de loop. Dit lijkt mij wat grof uitgevoerd?

Dat ziet er gelijk een heel stuk realistischer uit 🙂

ik vond hem nog wat glimmen op de vorige foto's.
Klopt, gevolg van de satin varnish tbv de decals. Maar dit komt zoals je ziet vanzelf weer goed. Ik hou me altijd aanbevolen voor fijner gaas, maar ook in het echt is dit redelijk grof.

Gr Bas

aanbevolen voor fijner gaas
De nylon touwtjes in de huidige KL-camouflagenetten zijn zo'n millimeter dik.
ff rekenen ...
dat wordt 0,03 mm in het model.
Die zie je dus eigenlijk niet.
(Normaal haar is 0,06 mm dik)

Plan B is: enkel gezeefde theebladeren strooien in verdunde witte houtlijm.
En daar kan een "draagconstructie" van een verbandgaasje (gedrenkt in die lijm) bij kunnen helpen
Maar het gaasje is te dik om een modern net te simuleren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken. Ik laat het nu even voor wat het is bij deze. Heb nog een zwaailicht en antennes toegevoegd en vindt het zo wel welletjes. Nog genoeg andere items om tijd en energie aan te besteden. Ben nog wel aan het nadenken voor een display, maar dat kan later ook nog.
20230515_192400-01.jpeg

Terug
Bovenaan