Chieftain Mk 2 op Salisbury Plain

Erik Jan Eskes

Lid van de TWENOT
Interesses
Arnhem 1944
Churchill tanks
British Army operations NWE
Helloa boys,

Bijgaand mijn laatste diorama tot nu toe: een Chieftain crew aan het ontbijt wordt tijdens een oefening 'overvallen' door een SAS Trooper.
Een scenario dat regelmatig werd/wordt ? geoefend vertelde een SAS Falkland veteraan me.
http://s203.photobucket.com/albums/aa91/ejeskes/Chieftain%20Mk%202/

Hope you like it :idea: 😱

Erik Jan

Ik vindt de dio er mooi uitzien :!:

maar .. ik snap de scenerie niet helemaal, wordt die tankt nou geambushed door dat soldaates? Zo ja, dan klopt het niet helemaal..want het is een britse tank die door een SAS soldaat wordt aangevallen.

Miss zit ik wel helemaal fout 😳

SAS Ambush

Beste Maarten,

Inderdaad - het lijkt niet te kloppen. Alleen speelde de SAS regelmatig als oefenvijand in dit soort scenarios...
Het kan dus wel.

Mvrgr

Erik Jan

Maarten Hardenberg zei:
maar .. ik snap de scenerie niet helemaal, wordt die tankt nou geambushed door dat soldaates? Zo ja, dan klopt het niet helemaal..want het is een britse tank die door een SAS soldaat wordt aangevallen.
Misschien helpt het als je weet dat Salisbury Plain een groot oefenterrein is in het zuiden van Engeland 🙂

Salisbury Plain

Jakko,

Dat klopt helemaal - het lijkt me een fantastisch terrein om dagen rond te zwerven..... Tanks en prehistorie.... Wie weet.

EJ

Het kan dus inderdaad en het gebeurt nog steeds. Zo heeft een neef van mij met zijn eenheid Woensdrecht moeten bewaken tijdens Lowlands(niet het festival 😀 ). De oefenvijand waren Franse Commando's. Shell Moerdijk werdt toen bezocht door US Navy Seals(hele consternatie), En een brug door Duitse KSK(ze waren weg,niemand had iets gezien, maar de brug hing vol met explosieven) . Erik Jan het enige minpuntje is de camo van de SAS trooper, zou donkerder moeten. Remember the pic's I sended. Verder mooi, ook het moment van de aanval. Ze hebben geen kans want er zijn er nog drie die je niet ziet, misschien is het boertje weleen 😉 ? Cheerio, Arno

Donkere camo?

Arno Riedel zei:
Erik Jan het enige minpuntje is de camo van de SAS trooper, zou donkerder moeten.😉 ? Cheerio, Arno
Hoi Arno,
Bedoel je dat de smock donkerder moet (dat denk ik niet - eind jaren 60 werd er nog veel oorlogsmateriaal (af) gedragen) - deze smock heb ik dan ook geschilderd a.h.v. foto's.
Of bedoel je in z'n gezicht?

Cheers

Erik Jan

Ja nou je het zegt, het zou kunnen. Na de oorlog is er zelfs een lichtere geweest valt me nou in. Ons beider kennis Arie-Jan van Hees heeft zo een in bezit. Cheerio, Arno

70-er jaren smock

Dat van die smock van AJ v H klopt - die heb ik nog voor hem geregeld, jaren geleden.... Zelf heb ik er ook nog één.

Die smock was op zich ook een goed voorbeeld geweest, maar deze SAS-er uit de Dragon set heeft nu eenmaal het WW2 model met capuchon. Niet verbouwen was makkelijker.... 🙂
http://s203.photobucket.com/albums/aa91/ejeskes/Chieftain%20Mk%202/?action=view&current=Mk2Ambushed5.jpg

EJ

Leuke setting en vooral een leuk idee. Het enige dat ik erop aan te merken heb is dat het allemaal een beetje te schoon is: zelfs op een oefening word zo'n tank op zijn minst stoffig. Je kan ook proberen om sommige dingen iets meer diepte/body te geven met een wash.

Wat me ook opviel is dat je tank aan 1 kant 'zweeft'.

Afgezien van die kleine dingen is het een mooie en vooral originele set-up.

Floating Chieftain

Hoi Benjamin,

Je hebt gelijk: het kan viezer - en ook beter gecamoufleerd - alleen is dat niet mijn stijl: een kwestie van smaak dus. Het viel mij ook op dat hij aan de kant van de 'dijk' wat lijkt te zweven, maar ik kwam daar pas achter (ondanks pogingen tot het tegendeel) nadat de ondergrond al hard was. En er komt een punt in je dio dat je moet zeggen: meer doe ik er niet aan 🙂 Dit dio kostte me met al het onderzoek (en zelfs een interview) een jaar werk.
Vandaar 🙂

Mvrgr

Erik Jan

Ps Nu ik voor de tigste keer naar de foto's kijk, valt me op dat de laag stof die er wel op zit, niet zichtbaar is op de foto's!

Re: Floating Chieftain

erik jan eskes zei:
alleen is dat niet mijn stijl: een kwestie van smaak dus. Het viel mij ook op dat hij aan de kant van de 'dijk' wat lijkt te zweven, maar ik kwam daar pas achter (ondanks pogingen tot het tegendeel) nadat de ondergrond al hard was.

Daar heb je een punt natuurlijk: ieder zijn meug. Ik waardeer in ieder geval de hoeveelheid toewijding en research die je erin hebt gestoken heel erg...max respect mate.

Terug
Bovenaan