Chevrolet 15-CWT Ondergrondje deel 3 Kleur!

Hier zien jullie het ondergrondje nadat de lijm is uitgehard en ik de randen van het gras een beetje bijgewerkt heb. De kleuren zijn een beetje "nep"; net zoals een kit die je in elkaar zet en niet schildert. Ook glanzen de grassprieten erg onnatuurlijk:

20251106_150332(1).webp

Dus: de spuit erover. In dit geval Chaos Black uit de spuitbus.

20251106_150904(1).webp

Oei, komt dit nog goed denk je misschien? Ik heb nu overal mooie donkere schaduwen, geen onnatuurlijke glans meer en ik kan met de airbrush verschillende tinten groen en aardetinten gaan aanbrengen. Afwerken met olieverf (drybrushen) en pigmenten. Wordt vervolgd....

What a lovely looking build - it's nice a nice looking subject and you've done an excellent job on it. I'm looking forward to seeing the weathering.
It's really interesting following along with how you're constructing your base.

De basiskleuren zijn aangebracht. Dat wil zeggen vier kleuren groen en twee tinten aarde. Ik begin steeds met de donkerste tinten en eindig met de lichtste. In het geval van groen is dat Yellow Green van Tamiya. Het ondergrondje is nog niet af. Ik ga nog wat drybrushen om de bandensporen te benadrukken en er komen wat pigmenten. Misschien hier en daar nog een bloemetje of een ander getal in het gras. Maar dat komt nog. Eerst maar eens verder met de Chevrolet.

20251108_161427(1).webp

De base helemaal zwart spuiten en daarna het groen aanbrengen met de AB en de zand/grond blijft altijd een mooi gezicht. Komt dan echt to leven. hel andere klusje erna met individueel steentjes kleuren is nog mooier. Het klinkt verschrikkelijk om steentjes/grind te kleuren, maar eenmaal bezig brengt het je altijd in een goede flow 🙂

Terug
Bovenaan