Charkov Tiger I + interieur 25-10-09: bijna klaar...

Hoi Richard,

Altijd mooi om Tigers te zien in het fotoalbum en die van jou ziet er super uit.
Enige puntje is dat je hem als een Tiger ten tijden van het Charkov offensief wil plaatsen en dat volgens mijn gegevens de tigers allemaal voorzien waren van een mooie white-wash. Dat zou zonde zijn van dit mooie schilderwerk. Misschien dat de puristen daar andere ideeën over hebben overigens.

Groeten,
Dieter

Hoi Richard,

Tja de wedstrijd deadlines, ik denk dat veel mensen hier problemen mee hebben maar ik geef je vrouw 100% gelijk. Er volgen gelukkig nog wedstrijden zat, maar deze gaat zeker een waardige deelnemer worden hoor! 😀 Misschien dat je bij sommige grovere chippings nog iets een rood/ bruin plaatselijk filtertje/ wash kan plaatsen om er een extra dimentie aan te geven (chipwashing, techniek van Staf). Sommigen zijn nu nog wat groot/ grof maar dit kun je wel verhelpen. Ik vind echt dat dit een goed model aan het worden is Richard. Succes met het afronden!

Groetjes

@ Dieter: bedankt voor het compliment. Wat betreft het "timeframe": het camouflagepatroon heb ik van deze site. Nu ik de ondertekst wat beter lees zie ik dat deze Tiger van april is en niet van februari... 😳 . Nu weet ik niet of er toen nog sneeuw lag in/bij Charkov?

@ Boris: ook bedankt voor de complimenten. Ik ben het met je eens dat het model nog wel wat diepgang kan gebruiken, maar weet niet goed welke filters en washes ik nu nog moet aanbrengen. Ben ook een beetje voorzichtig om de "stipjes-techniek" van Adam Wilder toe te passen. De chipping ga ik nog wat verfijnen. Nu ik de foto's zo zie zijn sommige idd wel erg grof. Gaat wel goed komen 🙂 .

@ Chris: jouw compliment vind ik helemaal verschrikkelijk.......... goed 😀 ! Bedankt.

hoezee hoezee, mijn naam staat bij een prijswinnaar tussen de foto's! 😀 😀 😀 😀 😀 😀

hij is echt mooi geworden, nu nog een mooi passend grondje erbij, en dan issie echt af!

Timo

Hoi Richard,

mooie Tiger heb je daar neergezet zeg!
Ben best wel tijgertjesgek, hoewel ik nog nooit serieus eentje gebouwd heb (behalve dan die van Airfix, zo'n 1 : 72 ding, destijds werden ze nog verkocht in plastic zakjes en kostten DM 1,10. En dat terwijl ik wekelijks DM 1,00 zakgeld kreeg 🙁

Groeten,

Kanne

Dat met die stipjes valt wel mee als je het maar subtiel doet en met de juiste verhouding. Voordeel is ook dat het met olieverf zo weer te verwijderen of aan te passen is als het je niet aanstaat. Ik zou het proberen, er kan eigenlijk niks mis gaan.

Groetjes!

Terug
Bovenaan