Char B1 Bis ovenreiniger.

Hi allemaal.

Gisteren en vandaag wat met verf aan het spelen geweest.
Kleine wijziging in de planning. Ben te weten gekomen dat de bak die ik wilde bouwen een ander camouflage schema had dan die op de box-art. 😈

Ben nu aan het proberen om het Renault Type 1 camouflage op mijn Char B te krijgen.
Probeer dit te doen met behulp van "jumping putty".
Hopelijk werk dat een beetje. Anders is het model om zeep.

Hier is de zandgele basisilaag.

Dan afgeplakt met Jumping Putty. Dit neemt heel wat tijd in beslag.
En is hij klaar voor de volgende kleur.
Ahja de putty geeft licht in het donker voor wie het intresseert. 😉

Zo ziet hij er uit na het roodbruin en het afplakken en kunnen we het groen gaan spuiten.

Hopelijk komt dat een beetje goed !

Grtz

Kristof

Dat ziet er ranzig uit, die jumping putty
icon_vomitpuke.gif

Verder kan ik alleen zeggen dat het er strak uit ziet. Kun je die putty eigenlijk wel ongestraft zo lang op het model laten zitten?
Jan 🙂

Wat een geklieder die lichtgevende brij 😈 🙂

Ach jouw kennende komt dat weer dik in de sjakos*
Ik ben echt benieuwd wat dat gaat geven.

Veel succes,
Staf

*vert? VL-Nl :dat komt dik in orde

Hallo Kristof,

altijd leuk, een "glow in the dark" tank 8) .
Die fransozen maakten het de Duitsers wel érg makkelijk, zo konden tenminste s'nachts ook beschoten worden 😈 😈 .
Tja, je moet wat hé, zonder IR of warmtebeeldkijkers.

Alle gekheid op een stokje, gewaagd afplakprojectje Kristof.
Het ziet er iig nu nog goed uit 😈 .
Zal wel los lopen.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Greetz
Axel

Je moet het maar durven, die drek op je tank smeren... Maar waarom niet uit de hand schilderen, dat werkt volgens mij net zo makkelijk. Ik ben benieuwd als hij onder de smurrie uit komt!

succes

Hoi Kristof wat zie ik heb je last van een verkoudheid 😈 😈 😈 😉

Het ziet er weer goed uit Kristof en het zal wel allemaal los lopen 😉 😉
Breng hem eens mee vrijdag zo kan ik hem ook eens van dicht bij bekijken.

Hoi Kristof,

Ziet er gevaarlijk uit zeg, die drek op al die fijne details! Ik ben benieuwd hoe je antennedraad onder de putty vandaan komt 😱. Welke verf en nog belangrijker, welke kleurnummers gebuik je? Zou ik heel graag willen weten voor mijn Hotchkiss! Ben benieuwd naar je volgende foto's.

Groet,

Erik

Hi Jan die putty hangt er al enkele dagen op en tast de verf niet aan.
Het smelt wel een beetje. Dus heb alles terug op z'n plaats moeten duwen.

Hi Staf ; Inderdaad wat een brij. Heb jij een sjakos ? 🙂 🙂 😈

Ik ook Alex ik ook 😉

Bas ik heb er aan gedacht om die met de hand te schilderen maar het is nogal een grote oppervlakte. En aangezien ik altijd met Humbrol werk zou dat gegarandeerd strepen opgeleverd hebben.
Dus was het afplakken.

Nee André, dat is geen snot , zoals je denkt ! 🙂
De tie downs op je Hetzer al vervangen ? 😈

Erik , die drek gaan er makkelijk af hoor , don't panic 😉
Het Geel is Humbrol 94
Het roodbruin is een mengeling van 60 en 160.
Het groen is 159.

Brr seffens de putty er gaan afprullen.

Grtz

Kristof

Het is dus niet goed gekomen met die jumping putty. 😈 😈 😈

Zit maar één ding op OVENREINIGER !

En dan als ik eens veel goesting heb ... opnieuw proberen.

Denk dat ik effe iets anders ga doen 🙂

Grtz

Kristof

Kristof,

amai zeg, ik hoor je hier roepen: FUK, HELL, DAMNET, DEVIL, IEVIL 😈 😈 .
Toch niet goed gekomen?
En dan dezelfde vraag als de rest: Why God, oh why???

Nu vooral niet bij de pakken neer gaan zitten en aan iets anders beginnen 😢 .
De ovenreiniger in met dan ding, herstellen, bijwerken en dan hup weer spuiten. Dus vooral niet ergens op eoa plank parkeren.
Just get back on that horse son.

Het werkte voor Staf, voor mij, dus waarom zou het niet bij jou werken?
Je laat je toch niet door een tussendoortje uit het veld slaan'?
You're bigger and better than that 😉 .

In ieder geval succes ermee.

Greetz
Axel

maskeervloeistof van Talens...iets?

hallo,kristof

vervelend dat het niet goed is gegaan met dit franse tankje
wat ik gebruikt heb voor de hard edge camo is maskeer vloeistof van Talens.
is een grijze vloeistof die je er gewoon kan"opschilderen".
lekker dik erop smeren in een camo patroon,tijdje wachten en volgende kleur eroverheen.

overigens: de eerste keer had ik maskeer vloeistof gebruikt van het merk micromask dat blauwe spul...rampzalig !! dus een nachtje in de ovenreiniger en overnieuw begonnen,met deze andere maskeer vloeistof.
hier in nedereland kun je het in een speciaalzaak voor teken en schilder benodigdheden vinden,mischien in Belgie ook?

mischien heb je er wat aan? anders veel succes en ik ben benieuwd naar je franse tankje.

groeten t.koorneef

Ai Kristof,

Da's bad luck!

Refererende naar al het PE op je model: gebruik geen ovenreiniger maar geef hem een 5 seconden-bad in Methanol, dan blijft je PE er tenminste op zitten en kun je weer verder.

Een andere optie voor het afplakken is handschilderen met Vallejo. Dat werkt perfect en streeploos.

Anyway: good luck.

Groeten,
Hugo

NNNNEEEEEEEEEEEEEE!!! 😢 😢 😢

Maar denk om wat Hugo zegt: ovenreiniger is je laatste redmiddel, maar als het enigszins zonder kan, gebruik het dan niet. Het is de reden waarom mijn ISU-152 waarschijnlijk nooit zal afkomen: alle metalen onderdeeltjes vielen eraf.

Hi allemaal

Voorlopig staat hij effe aan de kant , anders ga ik er misschien mee smijten 🙂

Hugo bedankt voor de methanol tip. Maar ik heb al wat onderdelen uit elkaar gehaald voor hem in de ovenreiniger te steken.

Komt wel goed , binnenkort , nu effe iets anders gaan doen.
Het was maar een tussendoortje.

Ik denk dat ik er een Duitse versie van ga maken , gewoon Panzergrijs , geen afplakken of met de hand schilderen 🙂

Word vervolgd !

Grtz

Kristof

Toch zou ik graag een foto zien wat er nu fout aan is. Je maakt je verhaal er dan helemaal compleet mee.

groeten Maarten

hehe...zou gedomme een keer tijd worden eh 😉

Hoop dat het nu meer nar je zin gaat, dan heb ik wat om bij af te kijken (ga er morgen 1 ophalen 😈 ). We wachten het in ieder geval af...

Ik ben ook bezig met deze, hij staat al in de verf. Binnenkort verder met de wheatering maar eerst nog examens tot einde januari 😕
Ik ben gegaan voor de boxart. Wat ga jij er van maken in je 2e poging?

sjohng, das lang lien, maar ik hoop dat je er nu wel weer net zo'n kunststukje van maakt als zijn voorgangers, 't blijft een erg vette tank!

Timo

HI allemaal,

Ben hem nog aan het opkuisen. En dan kunnen we gaan beginnen met de herstellingen van alles dat los gekomen is en de PE er terug opzetten.

Enne zoals Niels zei , hij gaat nu heel anders worden dan dat ik eerst zinnens was. 😉

Maareh het blijft een tussendoortje he 🙂
De Brummbär heeft prio!

Grtz

Kristof

Ik spuit zelf altijd met tamiya verf en heb de ovenreiniger methode ook eens geprobeerd, maar het werkte van geen kanten 🙄 . Ik denk dat het te maken heeft met het type verf, bv. bij humbrol dat het wel lukt.

Terug
Bovenaan