Challenger 2 af eind 22/07

Hallo allen,

Even vlug een aantal foto's met een vraag.

Het model is gereed, de ondergrond is gereed, maar ik mis iets en ik weet niet goed wat.
Ik heb al geexpirimenteerd met het toevoegen van infanterie, maar dit is niet realistisch, tanks zwenken van links naar rechts en dan een infanterist er tussen.

Is er iemand ie mij hier mee op weg kan helpen?

Uiteraard zijn dit even snelle foto's.

Ik hoor het graag.

Groeten Eric

Re: Challenger 2 af, maar ik mis iets??

Hij is mooi geworden Eric en mooi gedaan met de simpele sokkel.

Misschien is dit iets om erbij te zetten:

http://www.ebay.com/itm/Verlinden-Productions-1-35-Dromedaries-Arabian-Camels-2-Camels-1491-/181036002591

Beetje heden en verleden idee.

Ik meen dat er ook nog iets is in skelet vorm van Verlinden maar zeker weten doe ik het niet?!

Gr.JW

Hallo,

Allereerst mijn complimenten voor je schitterende model !!

Ik denk, dat je bedoeld, dat het model "aankleding" mist.
Zowel in oorlogstijd als in vredestijd, dragen tanks en militaire voertuigen uitrusting van de bemanning en het voertuig zelf mee.
Afhankelijk van de setting betekent dit b.v. dekens, slaaprollen, watercans, brandstof, voedselkartons, reserve-loopwielen, camouflage-netten, luchtherkenningstekens, vlaggen/vaantjes, etc.
Hiermee kun je al een eind op weg.
Let op, dat veel modelbouwers proberen kleurschakeringen aan te brengen, waardoor het voertuig minder monotoon lijkt.
Dat kan heel goed met uitrustingsstukken, dus b.v. het reserve-loopwiel in NATO-groen, een Britse vlag, watercans in zwart, rode Coca-Cola blikjes etc.
Deze afwijkende keuren breken het geheel.

Aan het diorama zelf heeft JW al een hint gegeven met dromedarissen, maar denk ook eens aan prikkeldraad (al dan niet gespannen of niet), een richtingsbord of ander bord, een verroest stuk metaal van een voertuig of zo, etc.

Google eens op Challenger en bekijk de verschillende afbeeldingen.

Veel succes,
Hans

Hallo Hans,

Mijn dank voor de tip en daar had ik zelf uiteraard ook al aan gedacht.
Maar juist bij de chanllenger in de desert komen dit soort extra's vrijwel niet voor.. Lucht herkenning is nog een optie.

Het idee van een verroest stuk staal (loopwiel) vind ik wel een hele sterke..

Ik ga ook hier eens puzellen.

Groeten Eric

misschien een wrak, stukje van een truck, kapotgeschoten tank of in ieder geval iets wat je in een woestijnoorlog tegen zou kunnen komen?

Alleen het voertuig zoals gesuggereerd wat aankleden. Ondergrond niets meer aan doen.
Ik vind 'm top in al z'n eenvoud.

Ik stem voor de Drommedari !

Met een titel als : "Desert Challenge..." onstaat een beetje mysterie ? 8) (ook zónder verdere toevoeging)

Hoe dan ook, het is zo al een mooi model op mooi ondergrondje !

Mooi bakkie Eric.

Een dromedaris blijft volgens mij niet staan of liggen als er een tank voorbij komt..... 😕

Lijkt mij 8)

Een stuk wrak of ander scrap-metal lijkt mij als kijker veel beter, iets oud en iets nieuws.

Frans

Frankske ff je modelbouwfantasie gebruiken jonguhhh...deze challenger staat in het donker in de woestijn wachtend tot ze optrekken naar Basra...de bemanning kijkt door de thermische viewer naar buiten en zien dat ze 2 gasten bij zich hebben. Ga mij maar eens vertellen dat dromedarissen niet 's-nachts ff bij deze challenger komen kijken 🤣 🤣

Gr.JW

Hoi Eric,

Je hebt een erg mooi model gemaakt :!:

Kun je misschien nog wat aparte (close-up-) shots maken van de tank zelf ? (op blauwe onder- en achtergrond)

Groet
Der johann

Hallo Eric,

Je schreef :
Maar juist bij de Challenger in de desert komen dit soort extra's vrijwel niet voor.. Lucht herkenning is nog een optie.

Die foto's die ik heb laten wel opgerolde camouflagenetten zien, en voor wat betreft luchtherkenning, de Britse vlag, de Union Jack; erg kleurig !!
Verder de vaantjes van de beroemde "Desert Rats".

Succes,
Hans

Ik ben vandaag al weer even aan het stoeien geweest.. De optie van een camo net of vlag lijkt mij wel iets.. We gaan verder puzellen..

Bedankt voor de tips.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Zoals jullie op onderstaande foto's kunnen zien heb het idee van de vlag vastgehouden en ben daar mee aan de gang gegaan.

Ook heb ik nog een verdwaald loopwiel in de woestijn geplaatst en een stuk touw om de haken aan de achterzijde.

Het was even puzellen hoe de vlag te maken maar al met al ben ik niet ontevreden.

En nee nog steeds geen betere foto's.. Ik doe dit nu even gauw met mijn i pad maar zal eerdaags wel eens de foto serting gaan opbouwen.

Groeten Eric

Re: Challenger 2 af, maar ik mis iets?? Aanvulling 20/07

Mooie toevoeging! Ik meen ooit begrepen te hebben dat door de enorme verschillen in nacht- en dagtemperatuur dat er vocht/vuilsporen ontstaan op tanks/voertuigen?? Misschien zou je, als dit klopt, nog de nodige vuilspoortjes kunnen trekken op je Challenger. Of zijn de foto's zo slecht dat ze er wel zijn maar ik ze niet zie 🤣 🤣 🤣

De rus gaat je vakantieproject worden?

Gr.JW

Dank JW, ik ga nog even naar de vuilsporen kijken.

En nee de rus is geen vakantie project.. Ik neem de conqueror van Dragon mee op vakantie..

Groeten Eric

Doen ze dat echt ? zo'n grote "kijk eens waar ik ben" vlag erop ? rare jongens die Britten 😉

peter van dijk zei:
Doen ze dat echt ? zo'n grote "kijk eens waar ik ben" vlag erop ? rare jongens die Britten 😉

Niet alleen de britten 😀 :
rsdg_flag_hr.jpg

Maar Eric

ik zou de ondergrond veel kleiner gemaakt hebben. Wellicht dat je door de ruimte zo'n leegte ervaart.

Maar een kapot geschoten wrak zou kunnen. Anders wat meer kleur in de ondergrond, of sporen van eerder verkeer/beesten/mensen. Nu lijkt de Challenger (behalve zijn eigen trackspoor) in een maagdelijk stuk grond te staan.

Eric,

Strak model leuke setting.

JW gaf al aan wat vuil sporen. Ik zou het geheel ook wat meer blenden door middel van stof op het voertuig aan te brengen. Het voertuig is nu nog te clean. Roestsporen en paintchips is ook nog een optie.

Marc

OK, niet zo vreemd dus, dat voeren van kleurrijke vlaggen.
Is dat typisch voor in de woestijn ? iets zoals een gekleurde band die infanterie draagt
op een witte winteroutfit, dus herkenning van eigen troepen (voertuigen in dit geval) ?

Nogmaals iedereen bedankt voor de tips..

Na enig huiswerk op het web, zijn er toch maar heeeeeeeel weinig challengers in de woestijn te vinden die roesten of beschadigd zijn.

Dus veel roest en chipping zou zeker niet realistisch zijn in mijn beleving.
Daarnaast is de moderne verf vele malen beter dan de verf van ongeveer een jaartje of 80 geleden.

Na enig research blijken vrijwel alle challengers fabrieks af in desert gespoten te zijn voordat ze naar Irak gingen, dat zie je best goed op de foto. ( uitzonderingen daargelaten).

Ik heb wat gestoeid met stof en dergelijke en ga nog eens nadenken over Mark zijn tip over de ondergrond.

Groeten Eric

En dan toch nog een aanvulling.

Ik heb er een aantal vaten bij gelegd.
Nu hoor ik mensen denken, Duitse vaten in Irak... ja zeker na enig onderzoek, blijken er vanaf 1941 Duitsers in Irak te hebben gezeten, dus die zijn blijkbaar iets vergeten.

Voor mij is hij nu af, de foto's zijn nog niet optimaal, maar heb ze dan ook in de buitenlucht genomen.

Mijn dank voor alle tips en bedankt voor het kijken.

Groeten Eric

Terug
Bovenaan