centurion tankbemanning NL

TheovandePeppel

Lid van de TWENOT
Hallo,
zoek naar fotos van de NL tankbemanning voor de Centurion,wie oh wie kan me helpen,foto's worden alleen gebruikt als voorbeeld voor een te maken figurenset.

Groet Theo

Standaard 'oud type' tankoverall met twee tot de voeten doorlopende ritsen voor, versterkingen op de ellebogen, 3 pennenvakjes links op de borst, grote, verticale rits voor borstzak rechtsvoor, rechthoekige zakken met ritsen op de dijen (opgenaaid) en op de buitenzijde enkels (idem)
ritsen op de heupen (verticaal) voor steekzakken, hijslussen over de schouders.
Kleur overall: 'legergroen', kleur ritsen aluminium of zwart (al naar gelang de leeftijd overall)
Witte rangonderscheidingstekens voor korporaal of (opper-)wachtmeester, zwarte baret met zilverkleurig baretembleem, 'dikke' koptelefoon met dubbele keelmicrofoon en schakelkast voor op de borst.

De doorsnee cavalerist kenmerkt zich verder door brede schouders, korte nek en uiterst plat voorhoofd. 😉

Roel van Essen zei:
De doorsnee cavalerist kenmerkt zich verder door brede schouders, korte nek en uiterst plat voorhoofd. 😉

Nou dank je wel daar kan ik het dan mee doen....

niet dat ik ze gezien heb in mijn tijd....

was DPL bij 101 tk bat.....

Ach Eric
Roel plaatst middels zijn avatar een perfect voorbeeld
BertUS (kenmerk: smalle schouders. lange nek en redelijk gewelfd voorhoofd...............maar waar hoort hi jdan bij?)

Terug
Bovenaan