canadian Universal carrier mk II klaar !!

Re: canadian Universal carrier mk II W.I.P

Ik heb hier ook zon setje liggen (mortier carrier) van resicast, hoe heb je dit gedaan met de tracks?

Ben ik erg benieuwd naar, ik wil het namelijk mijn volgende project maken

Mag ik vragen waarom je die 2 kleurenbijnanietzichtbarecamo hebt gekozen?

He Thierry,

Mooi, strak werk zo.
Boor eventueel de buizen op de wanden uit, deze waren in het echt hol.
Dat geeft snel een mooi resultaat.

Groet, MartinD

Mooie Carrier! ik zou er zéker een figuur bijdoen.
Daarmee kun je mooi zien dat carriers relatief klein van stuk zijn (verhouding mens/machine).
Stowage ziet er ook goed uit. Die kisten hebben een mooie houten look door de afgebladderde stukken verf.
Volgens mij kan je Lee Enfield wat meer donkere randen gebruiken om en bij de groeven zoals de naden bij staklen beugel, vlak achter waar de loop overgaat in hout en om het grendelmechanisme.

ha thierry,
inderdaad heeft tamiya de kleuren wat door de war gehaald,canada had in wo2 vijf divisies,drie infanterie en twee pantser,deze hadden allemaal een rechthoekig egaalkleurig vlak met een maple-leaf erop,resp.:rood voor 1st can.inf.div., blauw voor 2nd.can.inf. div.,frans-grijs voor 3rd can.inf.div. ,groen voor 4th can.armd.div en maroon voor 5th can.armd.div.zowel de 2de als 3de inf.divisions opereerden in nw-europa,alleen landde de 3rd inf.div op D-Day zelf,2nd kwam wat later.Canada hanteerd altijd rood en blauw in deze volgorde,bij de twee corpsen die er waren had 1st can corps een rode diamant op een rood/wit/rode achtergrond,2nd corps een blauwe,bij de twee independent armoured brigades had 1st armoured bde zwart/rood/zwart en 2nd armd bde zwart/blauw/zwart.
Ik zou het lekker zo laten,de tweede divisie heeft ook in nederland gevochten,de canadezen hebben een groot aandeel in de bevrijding van europa gehad,21st army-group bestond uit 2nd british army en 1st canadian army,onder Montgommery,achteraf lijkt het er sterk op dat de canadezen de zwaarste klusjes kregen,zoals vrijmaken van de scheldemond e.d.Alle eenheden onder canadees commando hebben zware gevechten gevoerd,
groeten,bert

thierry
mocht je nog wat achtergrondinfo zoeken van de eenheid waar deze carrier van is,dit is the royal regiment of canada,van 4th inf.brigade van 2nd can .inf.div.te zien aan de aos 55 op rood,
groeten,bert

Mooi gebouwd model, heb hem hier ook nog op de plank liggen. 🙁

De brandblusser moet je echter wel groen maken. In musea is ie vaak 'mooi' blank messing maar in het veld was ie altijd voorzien van een kleurtje. Valt n.l. veel te veel op waneer deze geheel van blank metaal is.

Verder mijn complimenten, mooi verloop van de kleuren.

groeten Maarten

t.koorneef zei:
íedereen weer bedankt voor alle comments !
en ik was bezig met een figuur van miniart out of the box ,maar na het schilderwerk vond ik vooral het gezicht niet erg goed.
dit zou achteraf gezien ook aan de verf gelegen kunnen hebben.
want ik heb de gebruikte vallejo verf naderhand verdund..volgens mij was de verf wat dik en droogde klonterig op.

Howdy T.
Ik ga binnenkort ook (opnieuw) met het Vallejo avontuur beginnen.
Het pakket Vallejo Alied, US Civil War en Flesh Tones is al binnen maar mag ik van mijn vrouw nog niet hebben omdat ik pas zondag jarig ben 🙄 🙂
En dit boek is onderweg:
Auriga-Book.jpg

Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat je juist bijna niet genoeg kunt verdunnen.
Althans, dat het niet als, bijvoorbeeld Humrol of Revell, enamels dekend in één laag opgebracht kan worden maar dat er wel3 tot 4 dunne lagen gezet moeten worden.
Het zou dus kunnen dat je, ipv te veel verdudn, juist te weinig hebt verdunt waardoor er een dikke korrilige laag ontstaat.
Ik neem aan dat je het flesje wel goed geschud hebt voor gebruik?

Eric, als je met Vallejo gaat schilderen had je beter dit boek kunnen bestellen:

http://www.planetfigure.com/forums/showthread.php?t=28000

Het door jouw gekochte boek is voor het grootste deel gebasseerd op olieverf en heel, heel beperkt Vallejo/acryl verf!En voor de meer ervaren figuurschilder ! Het andere boek is een combi maar het grootste deel is Vallejo/Acryl met uitleg en klein deel is olieverf!!

JW

Hoi Thierry.
Dankjewel 😀
Ik denk dat het een kwestie is van flink schudden en verdunnen als het te dik is.
Je gedachtengang is zo gek nog niet. Ik zie veel dat Vallejo als basis wordt gebruikt omdat Olieverf, hoewel erg levendig, slecht dekt en zeer transparant is.

J.W. Zoals gewoonlijk weer eens 'right on the money' 😀
Heb het boek van Cartacci binnen en ik vind hem schitterend.
Inderdaad maar beperkt op Acrylics (met name voor kleding) maar wel zo schitterend dat ik er toch blij mee ben.
Kan ik weer eens op zoek gaan naar het door jou getipte boek. Waarvoor dank! 8)
Je hebt het me al wel eens gelinkt maar ik ben weer eens compleet de site kwijt waar een uitgebried artikel stond over layering en werken met laagjes acrylverf.
Dit boek wat je voorstelt lijkt me ook geen weggegooid geld.

Verder probeer ik mezelf niet te gek te maken. Eigen ervaring opdoen en doorborduren op wat je zelf weet zal toch ook best de nodige ervaring opleveren.

Erik kijk eens naart boekje van calvin tan / osprey, is ook erg uitgebreid kwa vallejo verven, dan wel in cammo kleuren, maar er wordt een hoop duidelijk over het verdunnen en dergelijke, maar je zult zelf toch moeten proberen en uitvinden wat het prettigste werkt, ik heb namelijk zelf een week of wat terug een zwart geairbrushede Israëli met de airbrush voorzien van twee basiskleuren, eerst de groenige broek, daarna de beige trui, of precies andersom, maar dan heb je al meteen een hele hoop schaduw, en de highlights heb ik er vlak na ook op gespoten, dus dan hoef ik nu alleen nog maar de hele boel netjes te maken, en details en koppen en handen enzo te doen, geen idee of het resultaat echt mooi wordt en profi wordt, maar ik vindt het zelf wel fraai!

Terug
Bovenaan