Call of the Wild ( + wat extra foto's )

Eric Vogel

Lid van de TWENOT
Hoi

Een goede maand geleden deze jungle setting afgebouwd. Olifant is van Verlinden en geheel van resin, de enige toevoeging die ik gemaakt heb is de staart welke opgebouwd is uit dunne koperdraadjes. Het verfwerk nam de meeste tijd in beslag en bestaat uit een basislaag van grijs welke afgewerkt is door drybrushes en tientallen washes.
De tank is een T-94 van Fine-Molds aangevuld met een conversieset van Zitader, dit betreft een afwijkende koepel en bovenbouw.Camouflage aangevuld met de kenmerkende gele junglestrepen..
Figuur is aangepast Warriors model met een Hornet hoofdje.
De plantjes zijn van papier (ben de naam vh merk kwijt) met enige uitzondering deplant met de grote bladeren welke van PE is (Scale Link). De boomstammen zijn opgebouwd van echte takken met daar aan gekleid de kenmerkende jungle wortels. Lianen en luchtwortels zijn gemaakt van dun koperdraad en soldeerdraad.De klimplant op de boom is gemaakt van afschermingskabel uit elektriciteitskabels aangevuld met losse blaadjes.....

Met dank aan Peter vd Klink voor het maken vd foto's...

img9904g.jpg

img9915c.jpg

img9925k.jpg

img9930.jpg

img9934d.jpg

img9950y.jpg

img10075.jpg

Groetjes,

Eric

Re: Call of the Wild

verpletterend!!!!!

Ik ben echt zwaar onder de indruk van dit schitterende diorama. In Schiedam al uitgebreid bekeken maar de detailfoto's zijn subliem en laten vooral de kleuren van de olifant goed uitkomen; zijn oren met alle kleurnuance en de tong; die lijkt wel echt man! Het kleine tankje is ook mooi gekozen in contrast met de Olifant

Super mooi gedaan; die kan mee naar Engeland!!!!!

vrolijke groet,
Martin

Prachtig werk, een hele mooie setting. De jungle straalt er van af!

Als kleine suggestie zou ik nog voorstellen om die wortels die over de boomstam omhoog lopen een beetje een andere kleur te geven, is nu teveel hetzelfde als de stam zelf. En wellicht een paar van die 'varen'achtige blaadjes buigen (bij de rechtervoorzijde van de tank) omdat dat wat plat oogt.

Mooie grond ook, lekker klam!

Eric

Dit ziet er goed uit Eric!
De totale afwerking ziet er goed verzorgt uit,goed gebruik van kleuren en een mooie compositie.De olifant vind ik er met name erg overtuigend uitzien.
Heb je mischien nog een foto van het voertuig met figuur van dichterbij genomen ? Trouwens mooie foto's (kan ook niet anders als Peter ze maakt 😀 )

groet,

Roger

Bij dit type olifant horen andere slagtanden... vanaf de ausf F horen ze witter te zijn 😈 😉
Super mooi diorama Eric! Ik vind het vooral mooi hoe je de olifant tot leven hebt gekregen!!
Jan 🙂

vind zeker die olifant erg mooi gelukt, lijkt wel een echte.
Heb zelf ook wel eens met dit beest in mijn handen gestaan, maar vond het te groot.

De drama zit er ook mooi in, een tank die wordt aangevallen door een olifant, mooi concept en mooi uitgewerkt

Groetjes Manuel

Tijdens D-Day al mogen aanschouwen maar toen was ie nog niet helemaal af, een indrukwekkend stukje werk wat je hier laat zien.
Al zijn de foto's niet verkeerd, deze moet gewoon in het echt worden gezien!

Naast al het moois is vooral de setting erg leuk dat het Japje met een satéprikker stoer doet tegen dombo, ik had m in zn achteruit gezet 🤣

😱 !!

Zo verpletterend! Waartoe mensen in staat zijn met hobby's 🙂
Zeer compleet plaatjes met een hele mooie vegitatie en sublieme olifant.

Ga nog ff rustig achteruit zitten en genieten. Jammer dat ik op het werk zit, anders was het met een lekker glaasje bier!

Gr,
Jeroen

Geweldig Eric!
Ik had hem al gezien in Eindhoven, zeer indrukwekkend. Vol actie en tja... leven all around 🙂
Is die boomstam toevallig van een Vlier?

Groetjes!

Hé Eric deze is echt mooi!! Orgineel en weer eens heel wat anders en Azië gevoel komt helemaal goed voor de dag.

JW

Ik heb deze ook in Eindhoven gezien en idd ontzettend mooi gemaakt. Mooi voertuig en mooie afwissellende vegetatie. Wat ik wel jammer vindt is dat de olifant veel te groot is.

Oscar

Euhm... weet je wel hoe groot een olifant kan zijn, Oscar? De weinige keren dat ik er eentje van dichtbij gezien heb, vond ik ze zeer imposant, zo groot en massaal veel dier!
Dit dioramaatje vind ik bijzonder geslaagd! Leuk gevonden en niet zo anecdotisch dat het er te dik bovenop ligt. Geweldig!
Enige vraagtekentje dat ik heb: veel verstand van olifanten heb ik niet, en ik kan het dus zomaar mis hebben, dat zou ik trouwens helemaal niet erg vinden en ik laat me graag overtuigen van het tegendeel, maar voor mijn gevoel heeft de olifant in kwestie de bouw van een afrikaanse olifant met de oren van een indische. Die vind ik overigens, de oren bedoel ik, magistraal beschilderd, en de rest doet er weinig voor onder!

Kanne

Hoi

Iedereen bedankt voor de reacties.

@ Eric Reits; na verloop van tijd worden de wortels meer "houtachtig", alleen de groeiende scheuten aan het eind zouden wat groener kunnen zijn.
de kleur vd wortel op de foto komt iets flets over...

@Roger; helaas heb ik geen foto die dichterbij is gemaakt van de tank met figuur. 😕

@ Jan; de slagtanden zijn een vroege uitvoering (ausf B), let nou toch eens een keertje op 😉

@Boris; die dunne stam is van een wilg, de dikke stam zou ik niet weten 😳

@Oscar; in het begin twijfelde ik ook over de hoogte maar na wat onderzoek valt het wel mee. Dit model is voor een aziatische olifant ongeveer
1 centimeter te hoog. Alleen mannetjes olifanten zouden zo hoog kunnen worden wat aan zou duiden dat ze aardig op leeftijd zijn.
Om deze ouderdom tot uiting kan je kijken naar de randen vd oren, hier zie je een kleurverandering optreden,soms ook op de kop en
slurf vd olifant....zie het als een pigment verkleuring. Enige referentie heb ik aan de overkant van de straat waar 5 van deze olifanten
in de dierentuin verblijven....

@Kanne; Aziatische olifanten hebben een bolle rug achter hun kop en Afrikaanse een holle rug.....

Je laat weer eens zien dat je qua modelbouw een zwaargewicht bent, eric 🤣. De olifant is prachtig, precies die gekke mix van grijs en bruin die olifanten in het echt hebben. Maar laat eens wat meer foto's zien van het tankje!

Mooi Eric.

Zo veel te zien, je blijft de aandacht zo houden. Zoveel detail, mooie kleuren, niks op aan te merken.
Ik vind het heel knap gemaakt, echt top.

Groeten, Peter

Hoi Eric, ik dacht dat het andersom was, maar jij woont bij ze in de straat, dus je zult wel gelijk hebben 😉

Prachtig diootje, man, wat kun jij leuk bouwen!ik wou dat grummbel grummbel

Kanne

he Eric,

soo, die is echt super mooi geworden 😱
Die olifant ziet er uit als echt...
Heel mooi gedaan en ik hoop dat ik hem nog een x in het echt mag aanschouwen.

gr, simon

Yo Eric,

Subliem werk gewoon! Een heel dynamisch verhaal en setting. Een ongelijke strijd wat mij betreft...maar o zo mooi gepresenteerd.

Topwerk dit diorama! Alle objecten tot in de puntjes afgewerkt.

Grt Nico

Hoi

Hierbij nog wat foto's vd T-94 tijdens de bouw met de gebruikte conversieset van Zitader.

dsc07995r.jpg

Op de achtergrond de originele T-94 :

dsc07996v.jpg

dsc08000j.jpg

dsc08013z.jpg

dsc08014f.jpg

dsc08016l.jpg

Groetjes

Eric

Hoi Eric,
ik heb er nix op aan te merken behalve : SUPERRR :!: :!: 😱 😱

vrolijke groet,