buste waffen SS klaar

Hall iedereen,

Deze buste ben ik een hele tijd geleden begonnen, en afgeschilderd tegen Euro Militaire voor een klant. Ze is van het merk Harton en ongeveer 200mm. Ze bestaat uit stukken in giethars en witmetaal. Alles is in acryl geschilderd. Zelf vind ik de helm en de lederen riemen wel mooi. Al de rest moet volgende keer véél beter. De volgende die ie besteld heeft is een Amerikaanse paratrooper van het 82ste. Dit is een 1/10de schaal buste van Des kit. Wanneer ik er foto's van heb post ik ze hier wel.

Laat maar horen wat jullie van deze vinden.

Groetjes,

Gino.

grenadier4copy.jpg

grenadier3.jpg

grenadier2.jpg

grenadier1.jpg

Gino: Dit vindt ik nou een topstuk!!
Heel erg indrukwekkend!

Rob

Hij is idd mooi, maar toch, het ligt misschien aan mij hoor of aan mijn obsessie tot overdrijven, maar ik heb het gevoel dat de schaduwen op het jack, met name de armen wat donkerder hadden gemogen
Shadows op helm en voorkant zijn wel goed gelukt
Bertus

mooi stukkie werk Gino.

Alleen (ik weet niet of het aan de foto ligt) lijkt het erop dat je zijn nek ben vergeten?

Gr,
Ronald

wooooow zeeer mooi, vooral die leren riemen zijn schitterend. Gezichten hoeven we niks meer over te zeggen die zijn alijd perfect. Alleen klopt " volgens mij" het camopatroon niet. Niet dat ik me daar druk om maak hoor. Maar hij is echt schitterend.

barry

Dit roept tegenstrijdige gevoelens op (vrouwelijke trek, gevoelens 😉) Enerzijds inspireert en motiveert zo'n buste enorm. Ik moet nog beginnen aan mijn eerste figuur al kijkt ze me nu mistroostig aan en schreeuwt om Gino. Anderzijds frustreert het me en denk ik........ oefening baart dan wel kunst maar die oefenperiode duurt zo lang ! Of de camouflage wel of niet klopt, al sla je me dood, maar ik vind het prachtig ! Gino, ik zal NIET aan je denken als ik mijn vuurdoop heb anders bedenk ik mezelf al voordat ik een penseelstreek gezet heb. Groeten.

Barry Mikkers zei:
Alleen klopt " volgens mij" het camopatroon niet.barry

Barry, doe ons nou eens een plezier.... als je al beweerd dat het patroon niet klopt, leg dan ook uit wat er dan mis mee is. Dit vind ik frustrerend.

Marcel

Super mooi Waffen SS figuur.
Dit zijn toch echt de mooiste figuren om the schilderen. En moeilijkste
Pas geleden zag ik hier of ergens anders nog zo'n SS-bust.
Maar die kan ik niet meer vinden.

Die camo is WEL goed! Type M-40 Palm Smock.
Ik zou alleen wat doen aan de ammo-pounches.
Waar kan je die bustes toch kopen.
In speelgoed/modelbouw zaken is niets te vinden.
En ik heb geen VISA!!
Ik ben gebonden tot alleen Tamiya.
Is er geen zaak hier die wat op voorraad heeft liggen.
Bas

antwoorden

Hallo iedereen,

Dank u voor de antwoorden. Voor degene die het intreseert: ik geef demo figuurschilderen met acryl op zondag 10 oktober tijdens deMoveleoshowen op 06 november tijdens de IPMS Nationals in Nieuweghein.

Hoi Bas,

Die camo is WEL goed! Type M-40 Palm Smock.
Ik zou alleen wat doen aan de ammo-pounches.
Waar kan je die bustes toch kopen.
In speelgoed/modelbouw zaken is niets te vinden.
En ik heb geen VISA!!
Ik ben gebonden tot alleen Tamiya.
Is er geen zaak hier die wat op voorraad heeft liggen.

Inderdaad, het moetde M-40 Palm Smock camo voorstelen. Het feit dat het op zijn minst door 1 iemand erkend wordt doet deugd 🙂
Als je graag zo'n buste (of andere) wilt, stuur me dan eens een mailtje. Ik verkoop die ook per postorder. Visa is niet nodig, je betaald gewoon per overschrijving na ontvangst van de goederen. Enkel voor bestelling boven de 100 euro vragen we een voorschot van 20%
Aan die ammo pouches kan ik niks meer doen aangezien dezebuste op het moment in het bezit van een Franse verzamelaar is.

Hoi Ronald,

Bedoel je dat et lijkt alsof het figuur geen nek heeft of dat ik het vegeten schilderen ben? De nek ben ik niet vergeten, er is echter wel iets dat ik vergeten ben, zie ik nu op de foto's. Rarara?

Hoi Bert,

Hij is idd mooi, maar toch, het ligt misschien aan mij hoor of aan mijn obsessie tot overdrijven, maar ik heb het gevoel dat de schaduwen op het jack, met name de armen wat donkerder hadden gemogen

Je weet dat ik ook enorm van contrasten houd, maar op grootschalige figuren vind ik toch dat het iets minder moet zijn. Da's natuurlijk persoonlijke smaak.

Groetjes,

Gino.

@Donja:
Gewoon die gevoelens overboord zetten. Gewoon je kwasten pakken en beginnen en goed kijken naar de figuren van idd oa Gino.
Je wil je gaan vergelijken met iemand die al een hele tijd schildert en het vak verstaat. Dat moet je dus juist niet doen (en ik weet waar ik over praat, het is hier echt niet veel anders en ik heb al heel wat figuren in de verf gezet en heb nog steeds het gevoel dat ik het nauwelijks beheers)
Wees ook keihard ten opzichte van je zelf: Niet tevreden, hup zo de ovenreiniger in. Dit vereist wel heel veel moed, maar hoe meer dit gebeurt des te makkelijker de stap wordt om eerlijk en kritisch tegenover jezelf te zijn.
Gewoon veel vragen over hoe of wat, Gino is altijd bereid om je een antwoord te geven en anders is er wel een ander die je wilt helpen met advies.
Maar het allerbelangrijkste is: heb lol in wat je doet.
Ik weet niet of jullie naar Sneek komen, maar daar zit ik aan een tafeltje ook een beetje te kliederen met olieverf (ik durf nu niet te zeggen dat ik wil laten zien hoe je figuren schildert, nu Gino ook aangeeft dat hij echte demo's gaat geven in acryl)
Als ik de kans krijg ga ik zeker bij Gino kijken, hoewel het acrylverf is kan ik er toch heel wat van leren

Bertus

Bedoel je dat et lijkt alsof het figuur geen nek heeft of dat ik het vegeten schilderen ben? De nek ben ik niet vergeten, er is echter wel iets dat ik vergeten ben, zie ik nu op de foto's. Rarara?

De kolf van de MP 40 lijkt me erg grijs en heeft verder geen detail zoals de schroef

Rob

Wat een prachtig model, ik zal zo 1 2 3 niet zien wat je hier nog aan moet verbeteren!!!! Hij is schitterend!!!

Alleen, komt het nou door door de foto, het lijkt wel of de gasmaskerbus niet op schaal is, ik heb zelf een origineel Duits WO2 gasmaskerbus thuis liggen, en het lijkt wel of deze te klein is vergeleken met de mijne qua schaal dan. 😕:

Maar verder, petje af hoor, wat een pracht model, puik schilderwerk.

Denk het gevonden te hebben Gino, links op de kraag heb je geen runneteken geschilderd, juist??

Voor de rest prima werk, één van je betere buste's. Ik kom zondag zeker eens kijken naar dat acrylgedoe, want mij lukt het niet!

Rudi

Gino heeft dit correct gedaan, dit is gewoon een SS-Schütze, laagste in rang.
Vindt trouwens wel dat ie er wat afgeleefd uit ziet voor een Schütze.
Trouwens, waar is de draagriem van MP40?

Terug
Bovenaan