bushmaster in de basiskleur

Na een poosje stilte toch maar weer besloten eens iets te posten.
Onze zoon is net terug van zijn missie in Afganistan waar hij als chauffeur ten dienst was gesteld op de Bushmaster.

Het leek mij leuk om voor hem zijn bakie na te bouwen en heb vol enthousiasme de Bushmaster van Showcase aangeschaft.
Al gauw werd duidelijk dat de huidige bushmasters weer redelijk zijn aangepast ten opzichte van het model.

Gelukkig heeft zoonlief heel veel detail foto's van zijn bakie kunnen maken, dus referentie materiaal genoeg.
Er valt dus heel wat te scrathen en te verbouwen en het feit dat ik nooit iets moderns bouw maakt de uitdaging alleen maar groter.
De kit van showcase zit redelijk gevuld met flash en ook zijn de nodige onderdelen beschadigd. Dus veel werk voor de boeg.

Hier alvast een kleine impressie.

De kit:

P1030074.jpg

Het orgineel.

IMAG0220.jpg

Het bouwproces.

P1030073.jpg

P1030078.jpg

P1030077.jpg

P1030075.jpg

P1030079.jpg

Wordt vervolgd.

groeten,

Geert Wierstra

Re: bushmaster kunduz 2011

Hé grote vriend, heb hem natuurlijk al mogen aanschouwen en jammer dat de griep me gisteravond thuis heeft gehouden!!! Mooi stukje bouwwerk met een mooie persoonlijke achtergrond!!! Maken volgende week wel ff tijd om goed te aanschouwen 😉

Gr.JW

Re: bushmaster kunduz 2011 ( deel 2 )

Hier weer even een kleine update,

Ik probeer momenteel ieder avond 1 uurtje te knutselen aan de Bushmaster en hier weer wat progressie foto's.

P1030088.jpg

Het bijgeleverde etch is niet helemaal passend en geeft een redelijke vorm van frustratie 😈

P1030086.jpg

Hier en daar dus maar vervangen voor plastic card ( omgekeerde wereld )

ook bij de radiokast ontbreekt een staander. lang leve de evergreen

P1030083.jpg

Gelukkig past het bijgeleverde etch munitierek wel, tevens de chauffeur ruimte verder opgebouwd.

P1030089.jpg

De verhoogde vloer onder het schuttersluik heb ik gemaakt van wat etch uit de scratchbox.

P1030090.jpg

Nu druk bezig met de conversie van de stoelen en de opstelling.
Van de 7 stoelen blijven er 5 over. en moet er een scratchbuilt radiobox worden gebouwd.

Gelukkig genoeg referentiemateriaal, anders zou dit een onmogelijke opgave zijn.

Nou tot de volgende update..

groet,

Geert

Geert,

dit ziet er erg netjes uit.

Na vanavond zelf weer eens wat gefreubeld te hebben vraag ik me af hoe jullie zo strak kunnen bouwen.
Met de grote vlakken is lijmen geen probleem, maar die kleine dingetjes, die doen me vaak nog de das om.
Maar zoals gezegd, mooi werk,

Rico

Dank Rico,

Kleine onderdelen lijm ik meestal met een tandenstoker.
beetje lijm op een kunstofplaatje, even met de punt van de tandenstoker er doorheen en lijmen maar.

Groet,

Geert

Re: bushmaster kunduz 2011 ( deel 3 )

Zo, weer verder met het interieur.
Van oude etch delen van mijn tiger 1 de staplaten gemaakt + de Bak voor de Jammer.

P1030091.jpg

P1030092.jpg

P1030093.jpg

Stoel opstelling aangepast en deurtje voor de kast geschratched.

P1030097.jpg

P1030099.jpg

P1030104.jpg

P1030103.jpg

Radiootje maken van oude onderdelen, evenals de radiobediening op het dashboard,

P1030101.jpg

Nu nog wat freubelen met de gordels en dan kan het interieur worden geairbrusht.

Toto de volgende update

Groet,

Geert

U is wel heel erg fijn bezig heer Wierstra! Mooi detailleer werk. Gezien de airbrush vaardigheden maak ik me daar niet druk heb, ben alleen nieuwsgierig hoe het eruit komt te zien. Zeker omdat je je toch wat in onbekend gebied bevind qua tijdslijn 😉

Gr,
Jeroen

jeroen,

Wat betreft de tijdlijn dan heb je gelijk, maar door de vele foto's en de info van Jouke moet deze klus wat schilderwerk te klaren zijn.

Groet,

Geert

Geert Wierstra zei:
jeroen,

Wat betreft de tijdlijn dan heb je gelijk, maar door de vele foto's en de info van Jouke moet deze klus wat schilderwerk te klaren zijn.

Groet,

Geert

Heer Wierstra, heb er ook het volste vertrouwen in. Anders kom ik je de oren wassen! 😉

Gr,
Jeroen

Dat PE gedoe vrolijkt de boel mooi op, ik vond het een bak plastic ...... 😉 De pe stukken maken het een stuk lichter en met het verven gaat het vast lukken. Succes!

J.Prummel zei:
Dat PE gedoe vrolijkt de boel mooi op, ik vond het een bak plastic ...... 😉 De pe stukken maken het een stuk lichter en met het verven gaat het vast lukken. Succes!

Etch heeft inderdaad een hoog bling bling gehalte 😀
het schilderwerk zal hopelijk een hoop goed maken ( want het blijft een lelijk ding ).

Groet,

Geert

Hallo Geert,

Mooi project en als je zoon er zelf ingereden heeft geeft dat wel dat "extra" aan het geheel !
Ik heb veel interesse voor het referentiemateriaal.

Walter

Re: bushmaster kunduz 2011 ( deel 4 )

Even een update betreffende de Bushmaster.

Basiskleurtjes aangebracht.

P1030186.jpg

P1030188.jpg

Stoelen aangebracht en hier en daar wat toebehoren geplaatst.

P1030189.jpg

P1030191.jpg

P1030197.jpg

Doorkijkje.

P1030198.jpg

Nu de nodige verweringen aanbrengen en natuurlijk wat pigmentjes hier en daar.

en dan op de naar de buitenkant.

Groet,

Geert

Ja dit gaan een mooie strakke bak worden!!!!! Lekker veel leuke extraatjes straks erin met waterflessen etc.!!!!! Morgenavond maar ff weer bewonderen na bijna 2 weekjes niet gezien te hebben!!!!!!!!!!!!!!!

Gr.JW

Afgelopen woensdag live gezien en het is een aardig priegelwerk aan het worden, veel details die het een stuk beter maken, want het is een echte basis kit, daar valt veel aan te verbeteren.

Mocht je nog wat modern spul nodig hebben, flesjes, bepakking, dozen enzo, pbtje en ik neem het voor je mee!

Knutsel ze!
Grt Johanna

Re: bushmaster interieur klaar !!

Na veel bloed zweet en tranen is het interieur eindelijk klaar, bovenbouw is geplaatst en ben begonnen met de aanpassingen aan de buitenkant en de pantserbeplating.

Hierbij de foto's

P1030278.jpg

P1030268.jpg

P1030265.jpg

P1030255.jpg

P1030263.jpg

In de bovenbouw zonneklepjes aangebracht, brandblusser en de verduisteringsgordijnen.

P1030279.jpg

Pantserplaten aan de frontzijde.

P1030296.jpg

Lang leve de evergreen !!!

P1030300.jpg

Aangepaste dakrail.

P1030302.jpg

Behuizing voor de jamer voor plaatsing op het dak.

P1030303.jpg

P1030304.jpg

Aanpassen van de pantserplaten ( Met dank aan Bart Trigges )

P1030305.jpg

P1030308.jpg

Aanbrengen van de brandstofleidingen.

P1030310.jpg

P1030311.jpg

Tot zover deze update.

Groet,

Geert

Hoi Geert,

Ziet er al goed uit.
Zelf heb ik de platen natuurlijk ook liggen en heb inmiddels zelf ook geconstateerd dat er enkele meet fouten in zitten, met name in de onderlinge afstand tussen de ramen.

Graag hoor ik ook jouw bevindingen, zodat ik de tekening verder kan perfectioneren.

Succes met de verdere bouw.

Gr,
Bart

Zodeknetter Geert, je laat er geen gras over groeien zie ik!!! Fantastisch om te zien dit. Snap alleen dat zwarte stuk elastiek niet helemaal ... Maar jah, blijven friezen he 😉

Gr,
Jeroen

Mooi werk Geert, het wordt een model waar je zoon trots op kan zijn en vast zal denken, als het leger me zo op pad stuurt komt het goed 😉

Als dit model klaar is kun je het naar de kit ontwerper sturen, kan die een echte bushmaster maken 🤣

Veel plezier met het knutselen!
Grt

Mijn favoriete bezigheid " Airbrushen "

Geheel eerst in de vallejo primer.

P1030313.jpg

P1030314.jpg

P1030318.jpg

P1030317.jpg

P1030319.jpg

Preshading aanbrengen met donker bruin van Vallejo

P1030323.jpg

P1030321.jpg

P1030320.jpg

Basis laag gemeng met 70% mod brown en 30 % Sand yellow van Vallejo.

P1030324.jpg

P1030325.jpg

P1030326.jpg

P1030327.jpg

P1030328.jpg

Tot zover de update.

op naar het aanbrengen van de ramen en pantserplaten.

Groet,

Geert

De aangebrachte verf, zoals gewoonlijk, zit er weer strak op!!! Nu op naar de volgende uitdaging de pantserplaten!!

Gr.JW

Kijk dat ziet er weer ouderwets strak uit.... zie ik nou aan de binnenkant van je linker vooruit (bijrijder ruitje) dat de groene verf er af is.... komt vast door het afplakken..

Groet Eric

Op het kleine stukje groen na wederom strak gespoten wat het model al aardig laat leven en met de bepantsering kun je het ook wat lichter maken, op de foto's lijkt het wat donker, maar goed, foto's en echt zien is vaak een groot verschil ....

Terug
Bovenaan