Budapest 1944

Hallo iedereen,

Voor een verzamelaar moet ik een vignette met twee Dragon figuren doen. Ik houd zo niet van Dragon ( veel te veel opkuiswerk om er nog iet of wat deftigs van te maken), maar ja ik moet ook eten. Ik heb alle details opnieuw gegraveerd, de pels en sjaal zijn opnieuw gedaan met putty, het kopke is van Hornet (thank God for Hornet) en alle uitrusting is van een Dragon Gen2 setje (véél beter dan de oude Dragon). Het schilderen is gedaan met acryl, inkt en Mig pigmenten.

Zoals steeds zijn alle op- en aanmerkingen van harte welkom.

Vele groetjes,

Gino

progress2B.jpg

progress2C.jpg

progress2A.jpg

gino,
wederom een heel mooi figuur. t enige wat ik wat minder vind is de rand modder onderaan de jas en het hele bruine in die muts zeg maar...
verder veel respect voor de klasse van t gezicht en uniform!

grtz jeroen

Idd die helm is geweldig. Rest trouwens ook. 1 Opmerking wat betreft de gasmaskerhouder. Tis altijd jammer dat de sluiting zo recht loopt terwijl het eigenlijk door de zwaartekracht zou moeten hangen. Het eerste gedeelte is nog metaal, het uiteinde stof.

erg mooi geschilderd, petje af!

Wat mij opviel was de riem van de helm, deze ligt op de zonneklep. Werd dit vaak gedaan? Ik ken nl erg veel foto's van us helmen waarvan zowel de binnen- als buitenhelm zo werden gedragen, heel soms bij engelse helmen in afrika. Maar bij de duitsers... geen idee. Ook de russen deden dit maar zelden.

groeten Maarten

...die goed moest kijken en lezen voordat hij wist welke schaal dit figuurtje nu eigenlijk was. 😱

super, heel mooi geschilderd, ik heb je foto's "geleend" omdat de highlights van de jas er zo mooi op staan, en ik dit dus een beetje kan proberen om dit na te doen!

Timo

Ik vind de modder er heel goed uitzien.
Lijkt me ook logisch dat dit er zit. Gezien de aard van het soldatenwerk tijdens een oorlog zullen ze veel tijd op hun knieën doorbrengen. Wellicht ook wat modder op het zitvlak?

modder

Halo iedereen,

alvast bedankt voor de opmerkingen.

Wat d emodder betreft denk ik dat een ieder zowat een andere smaak heeft. Persoonlijk houd ik het meest van de "geschilderde" modder die ik hier heb proberen aanbrengen. Dit is nog maar het begin 😈 aangezien er nog heel wat op de mouwen komt en de broek ook nog lekker vies wordt. Het "bruine in de muts" is eigenlijk een pels die aan de binnenkant van de capuchon zit. Dit hoort er dus wat zoals een vacht van een dier uit te zien. Precies niet goed gelukt 😢

Vele groetjes en tot gauw met het vervolg,

Gino

modder

Hoi Hendrik,

De helm is eerst geschilderd met basalt grey (alles Valejo tenzij anders vermeld). Dan een filter met Payenes grey (Polycolour). Om op te lichten heb ik kleine doorzichtige vlekjes (een soort mapping) geschilderd met basalt grey waar ik steeds meer deck tan bijdoe. Schaduwen is met german camo black brown en zwart. De modder bestaat langs de ene kant uit Dark Mud mig pigment met satin varnish en dry mud met matt varnish. Wanneer dit droog was is het nog opgelicht met allerlei bruine en zand kleuren van vallejo en sepia en zwarte inkt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vele groetjes,

Gino

Terug
Bovenaan