BT-7 Mod.1935

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
Hi all,

omdat het nogal lang duurde voor ik mijn vervangende onderdelen voor de Jagdpanzer binnenkreeg, ben ik maar aan de nieuwe BT-7 van Tamiya begonnen. Tot zover zijn de gevoelens gemengd: het is zekere een sprong vooruit in verhouding met de oude Oostblok-kits en sommige dingen zijn echt mooi gegoten, maar het was blijkbaar onmogelijk om de sleepogen achterop te voorzien van gaten (ze als losse onderdelen gieten zoals bij de Mathilda was blijkbaar geen optie). De photo-etch had Tamiya er beter uit kunnen laten, aangezien het patroon van de roosters van geen kant klopt en het spul te dik is om uit te snijden. Inmiddels is 0,13mm plastic plaat onderweg om dat euvel te verhelpen, maar het blijft toch duidelijk te merken dat Tamiya bang is het "toy-builders" segment in Japan kwijt te raken.

De bouw van de kit is nu voor zo'n 85% klaar. Hier en daar moeten nog boutjes of lipjes gemaakt worden om het niveau op te krikken, maar zelfs voor de Tamiya-standaard bouwt het heel snel.

001.jpg

003.jpg

002.jpg

006.jpg

004.jpg

Constructieve kritiek is van harte welkom

Benjamin

He Benjamin,

Dat ziet er voorlopig veelbelvoend uit !
Die goedkope kitjes hebben toch wel iets na opleuken van details.
Hoever ben je inmiddels met dit project ?

groetejs Frank

He Frank.

Kitje was inderdaad niet zo bijzonder duur - in verhouding met nieuwe dragon releases en tamiya duitse voertuigen. Inmiddels is de bouw bijna rond ("eerlijk waar"...dat zou de tweede keer zijn in m'n hele leven). Moet alleen de roosters op het motordek vervangen en dat voor de engine-louvers verder afbouwen. De koepel heeft inmiddels een openstaand luik in 0,13mm plastic sheet en de track runs zijn 1/3 e klaar. Nog hier en daar een klein stukje plastic rond het achterdek en dan kan ie gesopt en geprimed worden. Zal proberen binnenkort foto's te posten maar dit weekend wordt nogal druk.

Cheers

Benjamin

Terug
Bovenaan