bronco humber -betere foto's-

hallo mensen hier is mij humber van bronco.
en ook meteen de eerste keer dat ik een pe set gebruik, ik moet zeggen dat het mij erg goed bevald. 😛

ik heb deze samen met de eduard pe set besteld bij rob van trommelen.(mm&a)
mischien dat ik er een kleine diotje van wil proberen te maken maar daar denk ik nog even over na. 😉
hier wat foto's.

IMGP0980.jpg

IMGP0981.jpg

IMGP0983.jpg

IMGP0984.jpg

IMGP0987.jpg

IMGP0984.jpg

tips en commetaar is allemaal welkom.
MZZL,Chris 🤣

Re: bronco humber

Hoi Chris,

Zoals ik kan zien, ziet het er allemaal erg netjes gebouwd uit. Ook leuk te zien dat je veel aandacht aan het interieur hebt gegeven. Ik zal denk ik alleen nog wat lichtbruine/zandkleurige filters op de zijkanten zetten om het wit wat te breken.

PE ziet er ook ekurig uit. Op naar het schilderwerk 🙂

Groeten,

Eelco

Hoi Chris, nou voor de eerste keer PE heb je goed je best gedaan 😱 .
En het bevalt óók nog !? Dat hoor je niet zo vaak......hoe zou dat toch komen?..... 😉

Het geheel ziet er prima uit ! Ik zie nog wél een paar kiertjes in de hoeken van omgevouwen delen.
Dit kun je met putty dichtmaken, en als het een héél fijn kiertje is, kun je die voorzichtig "vol laten lopen"
met een drupje CA-lijm (aan een speld).

Ik zeg : gaat zo verder :!:
Vrolijke groet 😀 ,
Petor

huj, iedereen badankt voor de prettige reacties.
ik heb de kieren al gevuld 😉 dank voor de tip Peter.
@Eelco, ik hou de muren gewoon wit om het interieur mooi helder te houden.
@Tristan, ik zou eens een eduard setje proberen deze zijn mooi overzichtelijk en werken erg prettig.
het is mij ook aangeraden 😉

ik sta trouwens nog open voor iedeén voor een ondergrondje.
zelf zat ik te denken om het niet veel groter te maken dan het voertuig zelf en een simpel landweggetje
met wat gras om het maar eventjes makkelijk te houden

groeten, Mogelijk nieuwe PEverslaafde 🤣

Re: bronco humber -begin ondergrondje-

Erg netjes gemaakt, Chris. Mooi om te zien hoe er veel aandacht aan details wordt besteed!

Een kanttekening heb ik wel; geef je Humber meer ruimte. Ik denk dat dat het algehele aanzien en niveau alleen maar zal verbeteren!

hoi Ron bedankt voor je compliment! 😀
je bedoelt dat ik het ondergrondje groter moet maken?
moet je kijken wat er gebeurt als ik de humber omdraai 😉

IMGP1011.jpg

IMGP1012.jpg

en viola! hij past precies 🤣
groeten Chris

hallo iedereen.
ik zat te denken om een gillende brit in mijn humber te stoppen.
want mijn tietel gaat 'germans approaching!' worden.
het gaat dan vooral om de kop als je er van voren op kijkt.
het lijf knutsel ik er wel in zodat je als je door het luikje in de bovenkant, geen kop op een stokje ziet.

nou weet ik mij dus echt setje kopppen te bedenken die ik moet nemen. aangezien ik geen iedee heb wat er inkomt. 🤐
het lijkt mij geen infantrie, maar ook geen tankbemanning natuurlijk.
kan iemant mij alsjeblieft helen?

groeten Chris

Chris,

Denk aan de beroemde scene uit market garden.....
Een Officier of een figuur met een zwarte baret...
Dit is een goed start punt...
http://www.militarymodelsandaccessories.nl/p-14233-british-armoured-car-crew.aspx

Herman

heren, heel erg bedankt. 🤣
dit is precies waar ik op hoopte.
nu alleen nog een een beetje een overdreve gezichtsuitdrukking een dan is het perfect.
ik red mezelf nu wel.

@ Tristan: ja ik heb mijn humber nog gewoon open. 😉

bedankt voor de hulp!,
groeten Chris

hallo iedereen mijn humber is klaar voor de primer.
ik heb zojuist dit kleedje op de achterkant gesculpt.
moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

helaas doen de foto's het kleedje niet ten goede.
hier de foto's

IMGP1127.jpg

IMGP1126.jpg

tips en commentaar is welkom

Re: bronco humber -kleedje gesculpt-

Hoi Chris,

Als je nog een dio(tje) idee nog hebt: wat ik altijd nog een keertje wil doen, maar waar ik voorlopig toch niet aan toe kom is het uitbeelden van het verhaal waar Jan van Hoof op het spatbord van een humber scoutcar naar de Nijmeegse brug (dacht ik) sjeest. De uitdaging hier is het uitbeelden van snelheid. Hiervoor heb ik me al een beetje laten inspireren door Marcel Zwarts met zijn halfrack (huisje boompje beestje -topic) Het kleedje zou je dan wat kunnen laten flapperen.
De enige foto van dit voorval is een uitgebrande humber scoutcar van een afstand genomen.
Als je dit inderdaad doet, heb ik wel de driver en commander Miniart figuren voor je, met iig één hoofdje met headphones van Alpine. Van MK35 is er een nog een figuur die op Jan van Hoof http://www.omroepgelderland.nl/upload_mm/8/d/3/354321_fullimage_11-09-09_Jan_van_hoof_367x480.jpg lijkt, maar die je waarschijnlijk nog een beetje moet verbouwen. http://www.exter-company.com/en/F185/young-man-seated.html
Ik neem aan dat ie niet z'n pak aan had toen hij zich aanbood voor hulp aan de Amerikanen (en Britten).
Eventueel zou je nog een kind aan de rand van het dio kunnen doen, die weggetrokken wordt door z'n mams, om het gevaar uit te beelden.

Succes iig,

Anne

Hoi Anne,
ik ben zeker druk met het dio, alles kan nog worden veranderd en jouw verhaal klinkt heel erg mooi. 🙂
maar ik betwijfel gezien de grootte van dit ondergronje of die dat toelaat, als het moet maak in zo een nieuw sokkeltje.
dat is het punt niet.

maar het enigste probleem is, als ik opnieuw begin riskeer ik dat ik de elusie van bewiging verlies.
want zoals hij nu op het ondergrondje staat lijkt het echt alsof hij behoorlijk hard overdie beult heet knalt.
het wapperende kleedje heb ik geprobebeert maar het wou niet echt lukken. met de nodige tips probeer ik het zo weer! 😉

als je me zou willen helpen aan de informatie en het mogelijke beeldmateriaal te kunnen komen. mij ondergrondje enorm opschieten.
aldus, ik zou graag jouw figuren overnemen en jouw verhaal willen proberen na te maken. 😛

groeten Chris

Hoi Chris, waarom heb je het doek eigenlijk op het voertuig gelegd ? Ik vraag dit niet om je te bekritiseren, maar op zich vind ik het gedeelte van het voertuig waarop het nu ligt, best interessant en zeker niet saai. De rijen gaatjes en dat opstaande middendeel kan je erg mooi benutten om het nodige karakter te creëren. Maar het doek ziet er best leuk uit, en mits interessant beschilderd zou dit best eens een meerwaarde kunnen geven. Weet je, ik wacht netjes af !

Hoi Guy, welkom op het forum trouwens.
het klopt dat het geen saai deel is van de humber, er licht nu al weer een ander kleedje op eentje die volgens mij iets wapperigger is
helaas is hij wel wat te lang en darom zie je nog maar weing terug van het motorkappen 🤐
IMGP1128.jpg

het is de bedoeling dat heet kledje mede gaat uitbeelden dat het voertuig met een behoorlijke snelheid rijd.
maar als je een beter iedee hebt is dat natuurlijk geen probleem 😉.
maar nog steets heb ik moeite om het kleedje echt te laten wapperren.

groeten Chris

Eric's iedee was om een soort van stofdoek die zeg maar achter de humber aan fladdert.
maar na lang denken en ff chatten met Martin Dogger is dit het eindresultaat geworden.
moet zeggen dat ik er behoorlijk tevreden over ben.

IMGP1129.jpg

hij is mischien wat aan de simpele kant maar dat is geen probleem denk ik,
want hij beeld wel beter uit dan de vorige versies dat de humber behoorlijk snelgaat.

IMGP1131.jpg

ben benieuwd wat jullie ervan vinden
groeten Chris

Re: bronco humber -kleedje V3.0-

Ha Chris,

Top voertuig dat je met die Humber Scoutcar zo even neerzet! Kleedje komt ook overtuigend over.

Nijmegen had toen en op sommige plekken nu nog steeds van die rechthoekige klinkertjes, daar zou ik voor gaan. Eventueel stukje stoep erbij.

Van welke eenheid het voertuig precies was weet ik niet. Misschien zeggen andere twenotters wat anders, maar ik zou het schildje met oogje als decal gebruiken en dan nog proberen aan een decal te komen met een nr. 45 erop op een half blauwe/half groene ondergrond. Zie onderstaande link info over nummering. Weliswaar in Normandy, maar de Guards Armoured is hetzelfde gebleven tot iig oktober 1944.
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=590
Ik kan wel een sjabloon voor je regelen alleen dit kost dan wel weer 7,50, aardig duur voor paar nummertjes. Ik zal zelf ook nog ff kijken voor de zekerheid, maar ik verwacht niet dat ik die decals heb.
Ik pb je nog over die figgies.

Groets,

Anne

ha, allen bedankt voor de prettige reacties!

@anne die klinkertjes zou inderdaad erg mooi wezen maar het probleem is dat ik het gips helaas al tot de rand heb afgegoten.
bij een van mij vorige reacties (op ron) is dit goed te zien.
het gaat denk ik dus best wel moeilijk worden om daar nog klinkertjes van te maken.
zou een zandweggetje niet kunnen?

zijn er verder trouwens nog lastminute dingetjes?
want anders ga ik mijn humber primeren 😀

nou oke, ik heb mijn humber geprimert 🙂
ik ga een deze dagen de humber spuiten, daarbij zat ik te denken om de mickymouse ear camo te doen met als basis donker bruin.
ik wou dit gaan maken met en geperforeert boterhamzakje.
al weet niet of dit wel helemaal historisch correct is inv met het verhaal over Jan van hoof.
maar dat maakt mij niet zo heel veel uit, want vindt ik het eindresultaat van het model belangerijker. 😉

@ de decals.
blacklion of hoe hette dat merk (?) maakte toch ook decals naar vraag?

waarom perforeer je niet een stuk papier of maak je niet meteen een mal voor het hele voertuig, kost wat tijd maar dan heb je ook wat meer stevigheid als met een boterhamzakje.

groeten erik.

nou ik heb nu al een stukje gereedschap gemaakt...en bij nader inzien ga ik hem toch mischien mooie lichte british-OD geven.
omdat ik denk dat er op zich ook wel erg tof uit zou kunnen komen te zien.

ik ga het van nu af alleen nog losjes baseren op het verhaal omdat klinkertjes niet meer gaan lukken....
en omdat ik veel te trots ben om het metalen gedeelte dat ik zelf heb gemaakt. 😳
dus word het gewon lekker gras,
maar dat betekend niet dat ik annes vehaal overboord ga gooien, het kereltje achter op het voertuig
wat ik toch wel erg geniaal deel vindt uit Anne's verhaal
ga ik er als nog op proberen te krijgen.
( dank je Anne! 😀 )
weet allen nog niet hoe ik deze ga maken. 😕
want het moet echt wel goed worden want dat zal dan ook wel het aandachtspuntworden van het verhaal 😉

mzzl, Chris.

Chris, ik heb nog wel een paar Guards divisie emblemen en een paar AoS markeringen liggen als je ze nog nodig hebt.

Bruce

ach weetje over die decals heb ik me niet zo druk gemaakt.
als ze er nog af konden had ik jouw decals zeker genomen. 😉
decals kunnen er toch niet meer af als ze een aftercote van de set hebben gehad?

maar helaas is er 1tje was mislukt aan de voorkant en die andere dus ook meteen verweiderd moest worden.
dat lukte niet dus heb ik er maar een decal overheen gedaan.
helaas zie je nu nog een klein rood streepje. 🤐
ga proberen dit op te lossen bij de verwering.
of ik hang er iets voor ofzo.

ik ga me bij dit bouwwerk druk maken om het figuurtje dat aan de buitenkant gaat komen.
mischien een britse soldaat ofzo?
als iemant een cheesyér iedee heeft dan hoor ik het graag.

gr,Chris

na een lange tijd niet hebben geupdate komt er hier nu weer een.
hier de foto's.
helaas zijn ze niet zo mega goed want in het echt is hij een stuk groener
IMGP1173.jpg

IMGP1174.jpg

IMGP1176.jpg

commetaar en tips zijn allemaal welkom

Re: bronco humber -surprize!!-

HUH...???welke verzilvering? 😕
ik kan op de foto's anders niks ontdekken en in het echt heeft' ie het ook niet.
-bedankt van die brandblusser ik dacht dat die gewoon rood moest. 😳
-en de foto's zal ik volgende keer ook even goed doen.

maar hij is nog niet af hoor.
ik ga eerst verder met het ondergrondje te maken voordat ik hem ga verweren.
maar hoe moet ik een voertuig verweren dat gewoon op een vochtige (niet modderig) grond rijdt?
het was tijdens operation epsom namelijk aardig mistig.
oh, ik zie nu ook dat het raampje er nog in moet.

bedankt voor je kompliementen en commetaar.

gr, Chris

Hoi Chris,

Leuk om je progressie te zien!!! Ga lekker zo door zou ik zeggen!!! Je foto's doen je model absoluut geen eer aan en zou zeggen schiet wat nieuwe en dan inderdaad op een wat rustige ondergrond kunnen we veel beter goed kijken naar je model.

JW

Hallo Chris,

Vol verbazing zit ik te kijken. Mooi projectje.
Ik heb de mijne ook bijna af en ik heb maar de helft van de Eduard set gebruikt.
De andere helft is gewoon mislukt. Petje af voor je PE geduld.

Heb weer zin gekregen om de mijne onder handen te nemen.

De silvering waar Mike het over heeft zie ik ook niet, maar de foto's mogen idd wat beter.
Buitenfoto's doen meestal veel afbreuk aan het model.
Maak gewoon binnen foto's met enkele goede lichtbronnen en een egale achterkant (bij voorkeur wit om verkleuring tegen te gaan).
Ik denk dat je model dan nog dat beetje extra krijgt.

Ga zo door.

Grtz
Patrick

hoi patrick,
leuk om te horen dat je door mijn humber weer zin hebt gekregen om met jouwes verder te gaan.
ben er ook helemaal mee eens dat de foto's beter kunnen.

'oohh,hee moet je kijken.'
'wat zijn dat nou?' 'betere foto's!' 😛

IMGP1188.jpg

IMGP1189.jpg

ik heb trouwens ook nog een vraag.
zien jullie het rode streepje naast de groene decal met 155?
dit is een restantje overgebleven decal die er niet af wou.
ik kan gewoon niks bedenken om het weg te werken.
,heb er wel een leuk plankje onder liggen waar bagage op kan zodat je dat niet meer ziet.
maar wat moet ik er nou opleggen?
IMGP1191.jpg

ze zijn wel buiten genomen maar volgens mij is het toch wel een Behoorlijke verbetering.

Chris,

ik volg hem zijdelings, 't is niet helemaal mijn ding.

Neemt niet weg dat ik bewondering heb voor je durf en je kunnen.
Ook al zitten er nog heel wat schoonheidsfoutjes in (maar wie heeft die niet),
en zie je her en der wat andere kleinigheidjes,
ik vind het knap.

Blijf vooral doorgaan, ondanks de korte topic toch erg leerzaam, zeker voor mij... 😱 😉

Rico

He Chris,

Erg goed gedaan kerel!
Je hebt een mooie kleur groen getroffen. Het kleedje wappert ook netjes zo.
Komt niet helemaal over zoals je misschien zou willen, maar de aanschaf van Magic Sculp is aan jou wel besteed 8)
Op de foto´s kan ik niet helemaal zien of je al washes hebt gezet.

Lekker subtiel blijven werken zo. Dit wordt een topper!

Groet, MartinD

@Rico, bedankt dat dat je bewondering voor mijn werk hebt. 😀
schoonheidsfoutjes moeten toch kunnen?

@Martin ben blij dat jij het ook mooi vind. 😀
de wash is heel erg subtiel ik hou namelijk niet van die grote dikke vette kringen.
als je goet kijkt op de foto's kun je het mischien zien.
nog bedankt dat jij zij (op Overloon) dat ik magic sculpt moest gaan kopen,
erg leuk spul mee te werken. 🙂

Hé Chris, leuk om te lezen dat jij deze categorie hebt gewonnen!! Hopelijk kom je naar SMC in Eindhoven en ik ga er vanuit dat ik je zo wie zo in Ureterp ga zien op de 3'e Twenot ledenbijeenkomst van dit jaar!!!

JW

Hoi Chris,

Nog van harte gefeliciteerd met 'the best of junior' tijdens KMk 😉
De scoutcar ziet er mooi strak uit.En inderdaad met magic-sculp kun je leuke dingen doen.

Groeten/Roger

jongens hartstikke bedant voor de lovende worden en komplimenten!
heb echt een geweldige dag gehad op de KMK, dat het mij mocht overkomen dat ik met die airbrush naar huis mocht gaan! 🤣
stond echt helemaal te shaken! 🙂

@niels:
helaas ben ik er wel. 😈
maak je maar geen zorgen, volgend jaar ben je toch van me af. 😉

@J.w.,
ga je zeker zien op de SMC ! 😀

@mike,
dank je wel!

@roger,
heel erg bedankt voor je kompliment.
vond trouwens dat jouw 'wiking' best of show moest wezen! 8)

wordt ook weer tijd voor een update.
het figuurtje zit erin en ben iets verder gegaan met de verwering.
ook heb ik de roest die tijdens de KMK te zien was verweiderd.

MZZL!
Chris

niels huijnen zei:
wat jammer nou 😈 😈 😈 😈

neeee.. mooi model !!!!

gr niels

ach die van jou mochten er ook wel zijn hoot 😛 . ik was trouwens die gene die naast chris stond, op de smc moeten we zeker effe mekaar ontmoeten.

groeten erik.

Terug
Bovenaan