Bronco Chaffee

Hoi allemaal,

Om even te laten zien dat ik ook nog bouw, hier m'n Bronco Chaffee, met vers aangebrachte decals van Flevo Decals:

429820_466800300064206_655666426_n.jpg

Nog een en ander te doen, maar 't begint erop te lijken.

Groeten,

Olaf

Hoi Olaf,

Ziet er netjes uit zeg! In welke setting wil je de M24 gaan zetten???
En mag ik vragen hoe jij de wielen heb vast gemaakt???

Gr Nick 😉

nick elias zei:
Hoi Olaf,

Ziet er netjes uit zeg! In welke setting wil je de M24 gaan zetten???
En mag ik vragen hoe jij de wielen heb vast gemaakt???

Gr Nick 😉

Dank je! Dit is zo'n beetje de bedoeling, Nick. En dan op een zandpaadje in overwacht, een beetje gebaseerd op foto's van 't Nationaal Archief. Tank is bijna af, bemanning laat nog even op zich wachten, maar hopelijk deze zomer... Die wielen zijn gewoon helemaal vastgeplakt - geen gezeur met beweegbaar houden, 't risico dat ze weer afbreken is mij te groot...

934651_460048214072748_893551687_n.jpg

Arm nog veranderd...

969909_460359524041617_1466109995_n.jpg

Groeten,

Olaf

Hoi Olaf,

Leuke setting en de figuren zijn ook erg mooie. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik vroeg het omdat er van die korte niet passende naafjes aan de wielen zitten. Niet zoals bij tamiya met een handig policapje. Ik was een beetje gestrand met mijn chaffee en dat was bij de wielen. Ik wil er zelf een Franse van maken in indochine. Maar dat word nog een lang verhaal🙂

Ik ga dit zeker volgen blijft een geinig tankie.

Gr. Nick

nick elias zei:
Ik vroeg het omdat er van die korte niet passende naafjes aan de wielen zitten. Niet zoals bij tamiya met een handig policapje. Ik was een beetje gestrand met mijn chaffee en dat was bij de wielen.
Nick,

Ik heb lang naar de instructies en onderdelen zitten kijken, en toen besloten dat 't allemaal stevig vastgelijmd ging worden. Ja, je kan in principe alles beweegbaar houden, maar dat komt de stevigheid helemaal niet ten goede. Aangezien er niet mee gespeeld gaat worden 🙂 (kan ook niet, 't zou zo uitelkaar vallen) zijn de torsion bars, wielen, en shock absorbers (sorry, alweer te lang in 't buitenland...) allemaal grondig vastgelijmd.

Olaf

Hoi Olaf,

Ja daar kwam ik ook al achter, maar ik twijfelde nog even. Ik denk dat ik ook maar de boel goed vast lijm.
Ik vind Bronco wel mooi gedetaleerd maar soms iets te. Maar ja...bedankt voor de tip!

Gr Nick 😉

Hallo Olaf,

hadden de Nederlandse Chaffees nog bijzondere veranderingen t.o.v. de standaarduitvoering? Er zijn inmiddels wat versies op de markt gebracht; welke vind jij de beste basis voor de KL-versie?

Hartelijke groeten,

Rob

Terug
Bovenaan